Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@15:42:57 GMT

۱۹میلیون نفر در جهان مبتلا به کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۵۴۲

۱۹میلیون نفر در جهان مبتلا به کرونا هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده و مرگ ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۹۹ هزار و ۶۶۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۴ هزار و ۱۲۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۵۴۳ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۷۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۶۸ مبتلا، ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۸۶۲ هزار و ۷۶۱ مبتلا، ۹۷ هزار و ۴۱۸ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۶ مبتلا، ۴۰ هزار و ۷۳۹ قربانی

 ۴. روسیه ۸۶۶ هزار و ۶۲۷ مبتلا،  ۱۴ هزار و ۴۹۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۲۹ هزار و ۸۷۷ مبتلا، ۹۲۲۸ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۵۶ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۴۹ هزار و ۶۹۸ قربانی

 ۷. پرو ۴۴۷ هزار و ۶۲۴ مبتلا، ۲۰ هزار و ۲۲۸ قربانی

۸. شیلی ۳۶۴ هزار و ۷۲۳ مبتلا، ۹۷۹۲ قربانی

۹. اسپانیا ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۹۹ قربانی

۱۰. کلمبیا ۳۴۵ هزار و ۷۱۴ مبتلا، ۱۱ هزار و ۶۲۴ قربانی

پس از آن ایران با ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ مبتلا و ۱۷ هزار و ۸۰۲ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیر کرونا قرار گرفته است

سپس کشورهای انگلیس با ۳۰۷ هزار و ۱۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۲ هزار و ۸۲۴ مبتلا، پاکستان با ۲۸۱ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۶ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ترکیه با ۲۳۶ هزار و ۱۱۲ مبتلا، آرژانتین با ۲۲۰ هزار و ۶۸۲ مبتلا، آلمان با ۲۱۴ هزار و ۱۰۴ مبتلا، فرانسه با ۱۹۴ هزار و ۲۹ مبتلا، عراق با ۱۳۷ هزار و ۵۵۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۸ هزار و ۱۸۷ مبتلا، اندونزی با ۱۱۶ هزار و ۸۷۱ مبتلا، فیلیپین با ۱۱۵ هزار و ۹۸۰ مبتلا، قطر با ۱۱۱ هزار و ۸۰۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن قزاقستان با ۹۵ هزار و ۹۴۲ مبتلا، مصر با ۹۴ هزار و ۸۷۵ مبتلا، اکوادور با ۸۸ هزار و ۸۶۶ مبتلا، بولیوی با ۸۵ هزار و ۱۴۱ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۵۲۸ مبتلا، سوئد با ۸۱ هزار و ۵۴۰ مبتلا، عمان با ۸۰ هزار و ۲۸۶  مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۷ هزار و ۹۱۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۵ هزار و ۶۶۰ مبتلا، اوکراین با ۷۵ هزار و ۴۹۰ مبتلا، بلژیک با ۷۱ هزار و ۱۵۸ مبتلا، پاناما با ۷۰ هزار و ۲۳۱ مبتلا، کویت با ۶۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۳۷۶ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۱ هزار و ۶۰۶ مبتلا، رومانی با ۵۶ هزار و ۵۵۰ مبتلا، هلند با ۵۶ هزار و ۳۸۱ مبتلا، سنگاپور با ۵۴ هزار و ۲۵۴ مبتلا، گواتمالا با ۵۳ هزار و ۵۰۹ مبتلا و پرتغال با ۵۱ هزار و ۸۴۸ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای لهستان، هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا و اتیوپی تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

پربیننده ترین رونق بازار املاک ترکیه به خاطر خریداران ایرانی! اولین لحظات انفجار مهیب بیروت +فیلم تصویر ماهواره‌ای از انفجار بیروت انفجار بیروت بیش از ۱۶۰کشته و مجروح داشت +فیلم نمایی دیگر از انفجار مهیب بیروت +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مبتلایان کروناویروس کووید ۱۹ ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا مبتلایان به کرونا اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی» و «مرگ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲