Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@06:21:00 GMT

بازنگری مجدد دستمزد کارگران منتفی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۵۸۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۵۰ روز پیش وزیر کار نامه‌ای به هیأت دولت نوشت و درخواست کرد حق مسکن تصویب شده کارگران در شورای عالی کار، در جلسه هیأت دولت هم به تصویب برسد؛ در این شرایط دولت اگر خود، از تغییرات نرخ کالا‌های مختلف در کشور مطلع باشد، اما باز هم تلاشی برای به تصویب رسیدن زودهنگام حق مسکن نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با روندی که تعیین حق مسکن کارگران داشت و کارگران حرف‌های محکمی برای اجرای هر چه زودتر آن در حقوق خود داشتند و از طرفی هم حق مسکن در روز‌های پایانی خرداد ۹۹ تصویب شد و مقرر شد از تیرماه بر روی حقوق کارگران اعمال شود، اما به نظر نمی‌رسد دولت موعد افزایش حق مسکن را از ابتدای امسال تعیین کند.

به نظر می‌رسد متولیان وزارت کار و هیأت دولت حداقل می‌توانند با توجه به گذشت ۵ ماه از سال و ۴۰ روز و اندی از نامه وزیر کار، این مؤلفه را به تصویب نهایی برسانند تا در لیست حقوقی اعمال شود و ما به التفاوت ۲۰۰ هزار تومانی تیر ماه به حساب کارگران واریز شود.

این روز‌ها این مسأله آن قدر حیاتی شده است که آیت اسدی عضو کارگری شورای عالی کار می‌گوید: ما نمایندگان کارگری مسأله را بار‌ها پیگیری کردیم؛ حتی نامه زدیم و وعده‌های دولت را یادآوری کردیم؛ انتظار ما نمایندگان کارگری این است که دولت زمان اجرای حق مسکن را از ابتدای سال ابلاغ کند تا قسمت ناچیزی از هزینه‌هایی که در این چند ماه به خانوار‌های کارگری کشور تحمیل شده، جبران شود.

او ادامه می‌دهد: حالا که دولت در تصویب و ابلاغ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی تا این اندازه تأخیر داشته، باید حتماً زمان اجرای این مولفه مزدی را از ابتدای سال در نظر بگیرد.

به گفته جمعی از نمایندگان کارگری شورای عالی کار، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در این فشار تورم و گرانی‌ها نمی‌تواند گرهی از کار کارگران بگشاید و ترمیم دستمزد یک ضرورت قطعی است.

از طرفی هم هر سال با نزدیک شدن به نیمه دوم سال نمایندگان کارگری در تلاطم بازنگری مجدد حداقل دستمزد کارگران بودند، اما گویی امسال خبری هم از بازنگری نیست.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تصویب حق مسکن کارگران در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی بررسی شده است و باید در جلسه هیأت دولت مصوب شود.

وزیر کار گفت: امیدواریم اعمال حق مسکن کارگران در ۶ ماه دوم سال عملیاتی شود.

او با بیان اینکه امسال برای اولین بار در طول تاریخ دو بار دستمزد کارگران را بررسی کردیم، گفت: دلیل اصلی این بررسی هم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اجرای عدالت بود و بازنگری مجددی نیز صورت نمی‌گیرد.

به هر حال باید گفت هر زمانی که حق مسکن کارگران تصویب و اجرایی شود، معوقات آن از اول تیر ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود. مصوبه افزایش حق مسکن صورتجلسه شورای عالی کار است که به امضای وزیر صنعت و وزیر کار رسیده است و باید هر چه سریع‌تر تصویب شود. وزیر کار به ما قول داده بود که این مصوبه در کوتاه‌ترین زمان عملیاتی شود، اما حال باید دید این موضوع چه زمانی بر روی حقوق کارگران زحمتکش این جامعه اعمال می‌شود، چرا که کارگران در خصوص این موضوع بسیار شاکی هستند و دائماً از ما سوال می‌کنند تا ما مطالباتشان را پیگیری و بررسی کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نمایندگان کارگری حق مسکن کارگران شورای عالی کار هیأت دولت وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟