Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در حال ارسال سریع کمک‌های امدادی-پزشکی و تجهیزاتی به لبنان است، سفیر روسیه نیز توصیه کرد که گمانه‌زنی‌های سیاسی درباره علت انفجار در بندر بیروت، خودداری شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت حوادث غیرمترقبه فدراسیون روسیه اعلام کرد که صبح امروز (پنج شنبه) چهارمین هواپیمای ترابری از نوع "ایل-76 " متعلق به به همراه متخصصین این وزارتخانه و تجهیزات ضروری برای ارائه کمک‌های ضروری به افراد آسیب دیده در انفجار مهیب روز سه شنبه در بندر بیروت، به سمت پایتخت لبنان پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته سومین هواپیمای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه که حامل  متخصصین سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی این کشور بود، در فرودگاه بیروت به زمین نشست. این متخصصین به همراه یک آزمایشگاه برای شناسایی موارد عفونت ویروس کرونا، در خدمت مردم لبنان خواهند بود.

عصر روز چهارشنبه نیز دو هواپیمای دیگر این وزارتخانه به همراه گروهی از امدادگران روس و تجهیزات لازم پزشکی و امداد رسانی در فرودگاه شهر بیروت به زمین نشستند.  

متخصصین وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه با یک فروند هواپیمای آن-148 به لبنان پرواز کردند. درمجموع بیش از 150 نفر برای ارائه کمک‌های لازم  و رفع عواقب ناشی از انفجار به پایتخت لبنان اعزام شدند.

روز گذشته اعلام شده بود که وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، به عنوان بخشی از اقدامات انسان دوستانه، 5 فروند هواپیما به همراه یک بیمارستان سیار، گروهی از پزشکان، متخصصین نجات و امداد و یک گروه از متخصصین و آزمایشگاهی برای شناسایی ویروس کرونا را برای ارائه کمک‌های لازم به آسیب دیدگان در حادثه انفجار بندر بیروت، به لبنان می‌فرستد.

خودداری از گمانه‌زنی‌های سیاسی درباره حادثه انفجار در بندر بیروت

"الکساندر زاسیپکین" سفیر فدراسیون روسیه در لبنان در تفسیر برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه علت انفجار عظیم در بندر بیروت ممکن است یک حمله تروریستی باشد، یادآور شد که این حادثه به دلیل نقض موارد امنیت فنی رخ داده است و در شرایط کنونی نباید از وضعیت بوجود آمده بهره برداری سیاسی کرد.

سفیر روسیه گفت: «من اطمینان دارم که تحت هیچ شرایطی نباید کسی درگیر حدس و گمان‌های بی اساس سیاسی شود، به ویژه در شرایطی که هزاران نفر از این حادثه دلخراش آسیب دیده‌اند.»

این دیپلمات افزود: «براساس قانع کننده‌ترین اطلاعات، دلیل حادثه آتش سوزی است که در طی کار تعمیرات رخ داده است. این مسئله باعث انفجار در مخزنی شده که در آن نیترات مصادره شده از سال 2014 ذخیره شده است. بدین ترتیب "نقض آشکار اقدامات امنیت فنی" علت این فاجعه بوده است.»

واکنش برلین به انفجار بیروت/ ابراز نگرانی درباره وضعیت کارکنان سفارت آلمانکاخ سفید: احتمال حمله بودن انفجارهای بیروت را به‌طور کامل رد نمی‌کنیمترامپ: درباره انفجار بیروت هنوز هیچ‌کس چیزی نمی‌داند

براساس آخرین اطلاعات، انفجاری در پایتخت لبنان روز سه شنبه در منطقه بندری بیروت ، در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی لبنان رخ داد، تاکنون بیش از 100 نفر کشته و بیش از 4 هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... ارسال کمکهای پزشکی ترکیه به لبنان ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ارسال کمک‌های پزشکی، بیمارستان سیار و آزمایشگاه از روسیه به لبنان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ارسال کمکهای پزشکی ترکیه به لبنان ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ارسال کمک‌های پزشکی، بیمارستان سیار و آزمایشگاه از روسیه به لبنان واژه های کاربردی مرتبط لبنان اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ۳ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۴ آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟ ۵ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود ۶ تداوم آتش سوزی ۵۰ انبار مواد غذایی در نجف+عکس ۷ حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند ۸ آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند مهمترین اخبار بین الملل لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با معاون سیاسی طالبان حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان اخبار روسیه لبنان اخبار روسیه بهره برداری سیاسی انفجار بیروت بندر بیروت بین الملل ارسال کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر "خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران" اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، در این اطلاعیه آمده است: به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، در سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش درباره مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد، اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح می‌شود که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است. این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده، بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده است. بر این اساس رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت جت شخصی چند؟
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست