Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@08:43:16 GMT

بازداشت خانگی شماری از مسئولان بندر بیروت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۶۵۰

بازداشت خانگی شماری از مسئولان بندر بیروت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شمار کشته‌ها در انفجار بیروت به ۱۳۵ تن رسیده و تخمین زده می‌شود بیش از ۵ هزار نفر هم زخمی شده باشند. امدادگران همچنان به دنبال ده‍ها نفری هستند که در پی انفجار در منطقه بندری بیروت مفقود شده‌اند.

دولت لبنان از چهارشنبه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. دولت همچنین دو هفته حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بی بی سی، بنابر اعلام کابینه لبنان،‌ فرماندهی ارتش موظف شده، ‌هر کس ارتباطی با موضوع مواد منفجره نیترات آمونیوم در بندر بیروت دارد،‌ تا زمان پایان تحقیقات در بازداشت خانگی قرار گیرد.

انفجار ساعت ۶:۰۷ دقیقه عصر در بندری نزدیک منطقه گردشگری و ساختمان‌های دولتی اتفاق افتاد. شدت انفجار به حدی بود که کل شهر بیروت را لرزاند و ستون دود، ابر قارچ را بر فراز منطقه بندری ایجاد کرد. ساختمان‌های زیادی تا شعاع ۱۰ کیلومتری این انفجار آسیب دیده‌اند.

در گمانه‌زنی‌های اولیه ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که به طور غیرایمن نگهداری می‌شد عامل انفجار اعلام شده است. نیترات آمونیوم که از آن به عنوان کود در کشاورزی استفاده می‌شود، به عنوان ماده منفجره هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی پیش از شروع جلسه هیات دولت گفت که تحقیقات دلیل انفجار مهیب بیروت را مشخص خواهد کرد و نتیجه به طور شفاف به مردم اعلام خواهد شد.

او هم اشاره کرد که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بدون رعایت نکات ایمنی در این انبار نگهداری می‌شده است.

بدری داهر رئیس گمرک لبنان گفت که این سازمان خواستار انتقال این مواد شیمیایی شده بود اما "این اتفاق نیفتاد."

عون همچنین گفت: "وحشتی که شب گذشته بیروت را فراگرفت و باعث فاجعه در شهر ما شد با کلمات قابل توصیف نیست."

کارشناسان در دانشگاه شفیلد بریتانیا تخمین می زنند که شدت انفجار سه شنبه حدود یک دهم انفجار بمب اتمی افکنده شده بر هیروشیما در جریان جنگ جهانی دوم و "بدون شک یکی از قوی ترین انفجارهای تاریخ" بود.

بندر بیروت نقش حیاتی برای لبنان دارد و شریان تغذیه این کشور است.

کد خبر 537940 برچسب‌ها لبنان انفجار بیروت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لبنان انفجار بیروت نیترات آمونیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و بایرن مونیخ قرار است در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف همدیگر بروند. بازی رفت این دو تیم در تاریخ ۳۰ آوریل در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می‌شود و دیدار برگشت هم ۸ می در سانتیاگو برنابئو.

در حال حاضر هر دو تیم شرایط بسیار خوبی دارند. بایرنی‌ها با اینکه قهرمانی بوندسلیگا را پس از ۱۲ سال از دست داده‌اند، اما در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته‌اند و توانستند با حذف آرسنال با نتیجه ۳-۲ در دو دیدار رفت و برگشت به نیمه‌نهایی برسند.

در سمت دیگر رئالی‌ها هم یکی از بهترین فصل‌های خود را سپری می‌کنند. آنها در آستانه قهرمانی لالیگا قرار دارند و علاوه‌بر این در لیگ قهرمانان هم با شکست منچستر سیتی به نیمه‌نهایی آمده‌اند و حریف بایرن مونیخ شده‌اند.

جمال موسیالا که یکی از آینده‌دارترین بازیکنان جوان در جهان است، در گفت‌وگوی جدیدی در مورد بازی برابر رئال مادرید گفت:«من واقعا مشتاق بازی مقابل رئال مادرید در برنابئو افسانه‌ای هستم. دو تا از بهترین تیم‌های اروپا مقابل هم قرار می‌گیرند. دو بازی واقعا بزرگ. من و جود سال‌ها با یکدیگر هم‌اتاقی بودیم و در تیم ملی انگلیس با همدیگر بازی کرده‌ایم. از آن زمان تا‌کنون با هم دوستان خوبی بوده‌ایم

شروع او در رئال مادرید یک شروع عادی نیست. یک بازیکن جدید در تیمی از یک کشور دیگر ابتدا زمان می‌خواهد که خود را وفق دهد اما او متفاوت بود و از همان ابتدا شروع به گلزنی و درخشش کرد. خیلی تعجب نکردم، زیرا من ذهنیت جود را می‌دانم. برای بازی مقابل او و هم‌تیمی‌هایش لحظه‌شماری می‌کنم.»

دیگر خبرها

  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان