Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علایی گفت: با برداشتن چهار گام مهم در راستای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور، عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علایی، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بر مبنای مطالعات آینده پژوه و با توجه به تغییرات اقلیمی و توسعه ناپایداری که از دریای عمان تا سرخس رخ داده، لازم است این طرح به منظور پایداری شرق کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به تخصیص شیرین کردن آب از دریای عمان، انجام مطالعات و مشخص شدن محل شیرین سازی آب و تصفیه خانه ها در چابهار ادامه داد: بنابراین در این راستا سه گام مهم برداشته و مجوزهای لازم اخذ شد.
 
علایی افزود: قدم ‌چهارم انجام مطالعات زیست محیطی و مطالعات پدافند غیرعامل بود که مطالعات پدافند غیرعامل تصویب و هفته اول مرداد ماه نیز مطالعات زیست محیطی این طرح با شرط و شروطی تایید و در نهایت هفته جاری ابلاغ شد که می توان گفت چهار گام مهم و اساسی برای آغاز به کار این طرح را برداشته ایم، بنابراین شرکت مجری باید هر چه زودتر  کلنگ آغاز عملیات اجرایی را به زمین بزند.
 
این مقام مسئول، تصریح کرد: در همین راستا جلسه ای در استانداری خراسان رضوی با حضور معاونان امور عمرانی سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی و مدیر عامل شرکت تابش به عنوان مجری این طرح برگزار و در این جلسه مصوب شد که عملیات اجرایی این طرح عظیم در هفته دولت آغاز شود.

وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که باید طرح سازمانی سازگاری با کم آبی را به عنوان راهبرد پایه ای اجرا و بر این اساس بر مبنای آب موجود خودمان را سازگار کنیم و توسعه را متناسب با آن بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات اجرایی دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک

عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد. معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود. اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد. او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند. اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک