Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@22:49:54 GMT

تجهیز سازمان اتش‌نشانی قدس به توربکس

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۶۸۴

تجهیز سازمان اتش‌نشانی قدس به توربکس

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: سازمان آتش نشانی قدس به همت شهرداری این شهر به دستگاه‌های نوین اطفای حریق مجهز شد.

به گزارش ایمنا، محسن همیانی از تجهیز سازمان آتش نشانی قدس به دستگاه‌های نوین اطفای حریق و آموزش آتش نشانان و تمرین نحوه استفاده از دستگاه «توربکس» که مخصوص تولید کف جهت استفاده در برخی عملیات‌های اطفای حریق در فضاهای بسته با دسترسی بسیار محدود است خبر داد و اظهار کرد: «توربکس»، دستگاهی کاربردی و نوین در حوزه آتش نشانی است که علاوه بر تخلیه دود، پاشیدن کف به روی آتش را نیز انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کف ماده‌ای است که برای خاموش کردن آتش سوزی مایعات قابل اشتعال به کار می‌رود، زیرا اثر کف در اطفای حریق‌های مایعات بیشتر است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: «توربکس» بیشتر در محیط‌های بسته که امکان جمع شدن دود بسیار زیاد است، استفاده می‌شود؛ دود توسط دستگاه مکش یافته و از طریق یک لوله خرطومی به بیرون راه می‌یابد.

همیانی درباره عملکرد این دستگاه گفت: فن کف ساز «توربکس» با تولید حجم عظیمی از فوم انبساط بالا به سرعت آتش را مهار و خاموش می‌کند که می‌تواند در برخی عملیات‌های حساس ابزاری بسیار حیاتی و اثرگذار باشد.

منبع: مهر

کد خبر 437516

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند شهرداری حقوق شهروندی مدیریت شهری مدیران شهری مشارکت شهروندان آتش نشاني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته این سازمان یک هزار و ۵۷۸ عملیات را در سطح شهر سمنان پوشش داده است، ابراز داشت: طی این عملیات‌ها یک هزار و ۵۹ نفر نجات داده شدند.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: از این تعداد ۵۲۸ مورد انواع حریق و یک هزار و ۵۰ مورد سایر حوادث را در بر دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشتر حریق‌ها ناشی از بی احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق بوده است، ابراز داشت: ۱۴۲ مورد حریق‌ها از ساختمان‌های متروک، ضایعات و سطل‌های زباله اتفاق افتاده است.

خادمیان ضمن بیان اینکه ۸۲ مورد حریق منازل مسکونی و ۶۸ مورد دیگر مربوط به خودروها بوده است، تصریح کرد: ۸۸ حریق خارج از محدوده شهری نیز پوشش داده شدند.

وی بابیان اینکه در ۳۷۹ مورد افراد از کابین آسانسور و ۱۴۹ نفر از اماکن و منازل نجات یافتند، افزود: ۲۱۴ مورد نیز گرفتن حیوانات موذی بوده است.

کد خبر 6087860

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق