Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

با حمله موج دوم کروناویروس به اروپا، کشورهایی همچون اسپانیا مجدداً مجبور به وضع محدودیت‌های رفت‌ و آمد شدند.

اخبار بین الملل- روزنامه انگلیسی «دیلی‌‌میل» در این خصوص گزارش کرد، رئیس اتحادیه پزشکان آلمان اعلام کرد که این کشور در بحبوحه موج دوم کرونا قرار گرفته است زیرا مردم قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به استهزاء گرفته‌اند و آن را اجرا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته جاری، روزانه به طور میانگین، ۷۳۰ مورد جدید ابتلا در آلمان به ثبت رسیده است و این در حالی است که دو هفته قبل از آن، آمار روزانه ابتلا به  کروناویروس در این کشور اروپایی به طور میانگین ۴۶۰ مورد در روز بوده است.

شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آلمان روز سه‌شنبه با ثبت ابتلای ۸۷۹ مورد جدید، به ۲۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد افزایش یافت.

از طرف دیگر، بعد از آنکه روز گذشته ۱۲۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در یونان به ثبت رسید و این بالاترین آمار روزانه ابتلا در این کشور از ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت ماه) تاکنون محسوب می‌شد، نخست‌وزیر این کشور از مردم خود خواست تا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

نخست‌وزیر یونان همچنین هشدار داد در صورتیکه کشورش شاهد افزایش نگران‌کننده آمار روزانه ابتلا به کرونا باشد، مجبور می‌شود محدودیت‌های جدیدی را به منظور جلوگیری از تسریع شیوع این ویروس ناشناخته وضع کند.

ایتالیا که زمانی بعنوان کشور بیمار اروپا شناخته می شد موفق به جلوگیری از افزایش شیوع کروناویروس شده است اما در حال حاضر دو کشتی کروز در بندر «چیویتاکیا» در «رم» قرنطینه شده است.

بر طبق این گزارش، در اسپانیا در اوایل هفته جاری، هشت هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس به ثبت رسید و در پی آن اقامتگاه تفریحی «مایورکا» به طور کامل در قرنطینه قرار گرفت و دو شهر واقع در شمال مادرید نیز تحت قرنطینه شدید قرار گرفت.

روز گذشته، پنج هزار و ۷۶۰ مورد جدید ابتلا ظرف ۲۴ ساعت در اسپانیا به ثبت رسید که این بالاترین آمار روزانه در این کشور از زمان اوج شیوع کووید-۱۹ در اروپا یا همان تاریخ ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) تاکنون محسوب می‌شود که در آن زمان بیشترین آمار روزانه ابتلا به کروناویروس در اسپانیا  ۶ هزار و ۷۴۰ مورد به ثبت رسیده بود.

در پی حمله موج دوم کرونا به کشورهای اروپایی، فنلاند نیز اعلام کرد که در صدد معرفی مجدد توصیه‌‌هایی برای دورکاری از منزل است. آنطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد تا اول ماه آگوست (۱۱ مردادماه)، موارد ابتلا به کووید-۱۹ ظرف دو هفته با افزایش ۳۰۰ درصدی مواجه شد.

مقام‌های بهداشت فنلاند روز گذشته اعلام کردند که ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده‌اند و آمار هفتگی ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور از ۵۲ مورد در هفته قبلی به ۹۸ مورد در این هفته افزایش یافت.

کمیته عالی علمی فرانسه نیز هشدار داد که تشدید شیوع ویروس «کووید-19» هر لحظه مجدداً می‌تواند به سناریویی منتهی شود که کمتر قابل کنترل باشد.

مقام‌های فرانسه نیز با افزایش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس دست به گریبان هستند به طوریکه در طول هفته گذشته، بیش از هفت هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور اروپایی به ثبت رسید و تعداد افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلا به کرونا تحت درمان هستند نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

طبق این گزارش، در فرانسه روزانه یک هزار و ۲۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت می‌رسد و این در حالی است که دو هفته قبل، میانگین آمار هفتگی ابتلا به کرونا در این کشور ۷۱۹ مورد بوده است.

طبق گزارش این روزنامه، شیوع کروناویروس در بریتانیا همچنان در حال افزایش است به طوریکه مقام‌های این کشور روز گذشته، ۸۹۲ مورد جدید ابتلا را به ثبت رساندند و این آمار و ارقام نگرانی رو به رشدی را در مقام‌های این کشور از موج دوم کووید-۱۹ به وجود آورده است.

در آستانه موج دوم کرونا در اروپا، شهر بندری «آبردین» واقع در شمال شرقی اسکاتلند مجدداً محدودیت‌هایی را وضع کرد و کافه‌ها و رستوران‌ها و باشگاههای شبانه در این شهر تعطیل شدند.

مقام‌های انگلیسی هفته گذشته محدودیت‌های شدید و جدیدی را برای ۴.۵ میلیون نفری که در شهر منچستر و بخش‌هایی از لنکشایر و یورکشایر به منظور جلوگیری از افزایش میزان ابتلا به کروناویروس وضع کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کروناویروس فاصله گذاری اجتماعی ایتالیا اروپا کرونا کرونا ویروس کروناویروس موج دوم کرونا کووید ــ ۱۹ مورد جدید ابتلا آمار روزانه ابتلا ثبت رسید روز گذشته کووید ۱۹ موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران نوروزی؛ جاده‌های شمال قفل شد |‌ جزئیات ترافیک در همه محورهای شمال کشور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به مازندران اظهار داشت: به منظور تخلیه بار ترافیکی رفت و آمد وسایل نقلیه از جاده چالوس مسیر شمال به جنوب و در مسیر آزادراه تهران ـ شمال مسیر شمال به جنوب ممنوع شده است.

وی افزود: هم اکنون وضعیت ترافیکی در محور کندوان پرحجم و سنگین بوده و جاده از جنوب به شمال یکطرفه است.

جهان‌تاب با تاکید بر اینکه هم اکنون ترافیک در جاده چالوس پرحجم است خاطرنشان کرد در محور هراز نیز در محدوده لاسم، پل تکاور، آب اسک دررمسیر تهران به آمل شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی افزود: در محور سوادکوه نیز ترافیک پرحجم و نیمه سنگین در هر دو محور رفت و برگشت گزارش شده ولی در محور کیاسر شاهد ترافیک عادی و روان هستیم.

وی با توصیه به مسافران گفت: رانندگان با توجه به اینکه ترافیک نوروزی آغاز شده است از شتاب در جاده بپرهیزند و با سرعت مطمئن در جاده حرکت کنند.

رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: رانندگان از تخلفات حادثه‌ساز در محورهای پر ترافیک پرهیز کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

جهان تاب ادامه داد: اگر در حین ارتکاب به جرائم راهنمایی و رانندگی خودرو به پارکینگ منتقل شود آزادسازی خودرو تا بعد نوروز زمان می‌برد گفت: امیدواریم رانندگان با رعایت قوانین سهم بسزایی در کاهش تصادفات نوروزی داشته باشند.

او از مسافران خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

کد خبر 839943 منبع: تسنیم برچسب‌ها استان مازندران ترافیک - جاده‌ای خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها

دیگر خبرها

  • گلایه اروپایی‌ها از قانون هوش مصنوعی: تلخ به کام ما، شیرین به کام چین و آمریکا!
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • غرب کشور در انتظار سنگین ترین سیلاب سال
  • احتمال وقوع سنگین‌ترین سیلاب سال در غرب کشور
  • غرب کشور در انتظار سنگین‌ترین سیلاب سال
  • هشدار به مسافران نوروزی؛ جاده‌های شمال قفل شد |‌ جزئیات ترافیک در همه محورهای شمال کشور
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه