Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:20:25 GMT

آزادی آخرین بازیگر مستند خط باریک قرمز

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۹۲۵

آزادی آخرین بازیگر مستند خط باریک قرمز

کارگردان مستند داستانی «خط باریک قرمز» در مراسم اکران ویژه این فیلم از آزادی آخرین بازیگر این فیلم از زندان خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فیلم، مراسم اکران ویژه مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست که به تازگی اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» آغاز کرده است، چهارشنبه شب 15 مردادماه در سینما فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه «هنروتجربه»، مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ، رها فریدی، پیمان حقانی، یوسف کارگر، ایرج نیکپور، پریوش جاوید، هومن نوروزی، فرزاد خوشدست و توماج دانش بهزادی بازیگر این فیلم و ... حضور داشتند.

فرزاد خوشدست کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم پیش از اکران «خط باریک قرمز» در سخنانی عنوان کرد: از همه کسانی که با وجود شرایط این روزها در این اکران شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. من قصد دارم فقط یک نکته مهم را اینجا ذکر کنم‌. در «خط باریک قرمز» علاوه بر بازیگران، بچه‌های کانون اصلاح تربیت نیز حضور داشتند. سال گذشته در زمان جشنواره جهانی فجر به من اعلام کردند که حکم قصاص میلاد آمده است. ما ۱۳ ماه پیگیری کردیم و میلاد اول خردادماه امسال آزاد شد. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از بچه‌های فیلم که در کانون هنوز در حبس بود با نام مهدی قبل از عید به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی زندان به مرخصی آمد و زمانی که من با پدر و مادر مهدی صحبت کردم، می‌گفتند نمی‌توانیم یک سال و نیم دیگر دوری فرزند خود را تحمل کنیم. من از آن زمان پیگیر آزادی مهدی بودم و دوستان در قوه قضاییه به ویژه قاضی محمد شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی قوه قضاییه در این مسیر بسیار به من کمک کردند.

کارگردان «خط باریک قرمز» با اعلام این خبر که حکم آزادی مهدی آمده است، بیان کرد: یکسال و نیم باقی مانده از حبس مهدی به گفته دوستان قوه قضاییه به دلیل حضور درخشان‌اش در فیلم «خط باریک قرمز» و تغییر رفتارش بعد از این فیلم، بخشیده شد. در واقع یکی از جوایزی را که من برای فیلم گرفته‌ام، از سوی داوران و کارشناسان قوه قضاییه بوده و بسیار خوشحال هستم که این اتفاق و رضایت افتاده است. 

مهدی بازیگر فیلم «خط باریک قرمز» که برای دیدن این فیلم همراه پدرش آمده بود، با بیان اینکه بسیار از اکران این فیلم خوشحال است، درباره تجربه حضور خود در خط باریک قرمز اظهار کرد: حس بسیار خوبی داشتم زمانی که در این فیلم بازی می‌کردم چراکه من از بچگی به بازیگری علاقه داشتم.

پدر مهدی نیز در ادامه در سخنانی گفت: زمانی که بچه‌ها نمایش را اجرا کردند، خود من به شخصه فکر می‌کردم نمایش برای آن‌ها گذرا باشد اما خود من از این همه بزرگی کار تعجب کردم. مهدی از زمانی که در این کار حضور پیدا کرد در نوع رفتار، نحوه صحبت کردن و برخوردش با من و مادرش تغییر ایجاد شد.

وی افزود: من بسیار از فرزاد خوشدست بابت زحماتی که در این دو تا سه سال اخیر کشیده است، تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم به هرآنچه که می‌خواهد برسد. خود من آنقدر که از نجات و آزادی میلاد دیگر بازیگر این فیلم خوشحال شدم شاید از آزادی پسرم آن قدر خوشحال نشده باشم.

کارگردان «خط باریک قرمز» در پایان عنوان کرد: اکران امشب این فیلم را به اهالی تئاتر تقدیم می‌کنم. اهالی تئاتر این روزها به دلیل کرونا شرایط سختی را می‌گذارند و خانه‌نشین شده اند. امیدوارم به آن‌ها توجه و مشکلاتشان برطرف شود. سرزمینی که تئاتر و هنرنمایش داشته باشد قطعا جای زیباتری برای زندگی است.

در «خط باریک قرمز»، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

این مستند داستانی در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و... نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آن‌ها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند...

عکس پیوست خبر از سحر قریب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط باریک قرمز فرزاد خوشدست قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آستانه اکران فیلم سینمایی با صدای محسن چاوشی با تصاویر پریشان الناز شاکردوست

آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه اکران فیلم سینمایی «بی بدن» تیزر این فیلم با صدای محسن چاوشی منتشر شد. «بی بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، نویسندگی کاظم دانشی و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی یک درام احساسی است که بر اساس یکی از پرونده‌های مشهور جنایی چند سال اخیر ساخته شده است..

الناز شاکردوست، نوید پورفرج، گلاره عباسی، سروش صحت و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «بی بدن» هستند و ترانه فیلم توسط محسن چاوشی خوانده شده است. پخش «بی بدن» را شایسته فیلم بر عهده دارد. عوامل اصلی فیلم عبارتند از: مجری طرح: کاظم دانشی، مدیر فیلمبرداری:مهران ممدوح، تدوین:مهدی سعدی، طراحی و ترکیب صدا:علیرضا علویان، موسیقی:حبیب خرایی‌فر، صدابردار:امین میرشکاری، مدیران تولید:پیمان‌منفرد، ابوالفضل غلامحسینی، طراح چهره پردازی: مهدی صیاد، طراح صحنه:امیر زاغری، طراح لباس:امیر ملک پور، جلوه‌های ویژه میدانی:آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه بصری:امیر، ولی خانی.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» به آنتن شبکه ورزش می‌رسد/ رونمایی از تیزر و پوستر
  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» روی آنتن شبکه ورزش می‌رود
  • بازیگر روزگار جوانی در قامت مجری/ مهدی صبایی با «صد در صد» به شبکه دو آمد
  • یک بازیگر دیگر مجری شد/ مهدی صبایی با «صد در صد» شبکه دو
  • داستان جذاب شکل‌گیری مغز به روایت بهرام رادان
  • (تصویر) عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت
  • عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت /سیدمحمد خاتمی وارد شد
  • آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی/ داستان جذاب شکل‌گیری مغز به روایت بهرام رادان
  • در آستانه اکران فیلم سینمایی با صدای محسن چاوشی با تصاویر پریشان الناز شاکردوست
  • حضور «دوار» در ۲ جشنواره خارجی/ ۳ مستند در اکران نوروزی یک پلتفرم