Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه رویکردی در استان و شهر یاسوج وجود دارد که بر اساس آن مدیران دستگاه ها املاک و اموال اداری را بنا به گفته استاندار میراث و ملک پدری خود تلقی کرده اند که همین موجب شده این املاک و اموال همچنان بلا استفاده بمانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اگر از شهر یاسوج به عنوان توسعه نیافته ترین مرکز استان در کشور یاد کنیم به گزاف نگفته ایم چرا که این شهر همچنان به مانند دو دهه پیش دچار تغییر و تحول نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهری که نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته اما هیچ نشانی از این اسم با مسما ندارد و عملا شهر یاسوج شهری بی روح و با کمترین امکانات رفاهی و تفریحی است.

در این بین شاهد رشد و توسعه عمرانی شهر یاسوج نبوده ایم و همه دستگاه ها و ادارات استانی و شهرستانی که در یاسوج به عنوان مرکز استان مستقر شده اند نقشی در توسعه عمرانی شهر نداشته اند.

متاسفانه رویکردی در استان و شهر یاسوج وجود دارد که بر اساس آن مدیران دستگاه ها املاک و اموال اداری را بنا به گفته استاندار میراث و ملک پدری خود تلقی کرده اند که همین موجب شده این املاک و اموال همچنان بلا استفاده بمانند.

چنین رویکردی موجب شده که برخی از املاک و ساخت و سازها که نیمه تمام مانده اند همچنان بعد از چند دهه دست نخورده باقی بمانند و به مانند یک اثر تاریخی  همچنان به حال خود رها شوند که چهره مرکز استان را زشت جلوه می دهند.

یکی از این آثار تاریخی مربوط به اسکلتی است که در میدان جهاد و در محوطه راه و شهرسازی قدیم با رنگ آبی همچنان خودنمایی می کند و معلوم نیست ارث پدری کدام مدیر بوده که تعیین تکلیف نمی شود و سال های متمادی این گونه زشت و بدقواره در نقطه ای از پر رفت و آمدترین نقطه شهر خودنمایی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی اهمال‌ها در زمینه مستندسازی اموال و املاک مازاد ادارات و سازمان‌ها در استان گفت: به روند مستندسازی در گذشته ورود نمی‌کنم! اما در این یک سال در بحث مستندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مسوول گفت: هر چند دولت با مشکلات زیادی روبروست اما برای طرح‌های عمرانی و جهش تولید با گشاده دستی وارد می شود و می‌خواهد که مشکلات را حل کند.

استاندار گفت: در استان املاکی هست که مسوولان فکر می کنند ملک و ارث شخصی آن‌هاست و سال به سال هم این املاک فرسایش پیدا می‌کند و باید پول نگهبان هم بپردازند و اکنون خیلی اموال و املاک در استان داریم که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

وی گفت: نقطه قوت بخشنامه این است که هر چه فروخته شود به خزانه استان برمی‌گردد و خیلی از آن به طرح‌های عمرانی می‌خورد و دستگاه‌ها این گونه چابک و چالاک می‌شوند اما با ماندن این اموال به غیر از ضرر چیز دیگری عاید نمی‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: بخشی از این املاک برای طرح اقدام ملی مسکن است که دستور رییس‌جمهور بوده و در حالی که وزیر می‌گوید ضروری است و خودشان از ما می‌خواهند این کار را بکنیم و امروز چیزی که می‌تواند قیمت مسکن را بشکند همین است.

انتهای پیام/82009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج قیمت مسکن توسعه میراث خبرگزاری فارس املاک و اموال دستگاه ها شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نگاهی به قلعه تاریخی فراموش شده

عماد یوسفی؛ عظمت قلعه میرآباد، خاک منحصر به فرد، رویش گیاهی متنوع و متفاوت آن نسبت به خاک و گیاهان دیگر منطقه نشان دهنده آن است که خاک این قلعه متعلق به مکان‌هایی دور دست میباشد.

طبق گفته کارشناسان میراث فرهنگی، این قلعه قدمتی بسیار طولانی دارد و به دوران هزاره قبل از میلاد مسیح بر میگردد.

باتوجه به توسعه گردشگری در مناطق اورامانات میطلبد اداره کل میراث فرهنگی نسبت به بازسازی و مرمت این قلعه اقدام کند تا شاهد حضور گردشگران در این منطقه باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سنگ چین بی نظیر این قلعه

این قلعه در شهر ما وجود داره و جزء آثار بسیار گرانبهای این کشور است و اشیای بسیار قدیمی درآن دفن شده است و تا چند سال پیش هم حتی درب ورودی داشت، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین و بارش برف و باران درب مسدود شده و سال به سال داره بیشتر تخریب می شود و سالهاست فقط مردم از این قلعه تاریخی محافظت می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی نمایی از ارتفاع بسیار بلند این قلعه   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی در خواست امام جمعه، بخشدار، شهردار و جمعی از معتمدین شهر میراباد از مسئولین میراث فرهنگی مبنی بر توجه ویژه به قلعه تاریخی و ارزشمند میراباد

دیگر خبرها

  • اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشره در فضای مجازی
  • واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشره از این مجموعه در فضای مجازی
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک دی، سازمان اموال و املاک کوثر و سازمان سیاحتی کوثر
  • ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند
  • میراث جهانی یونسکو در اصفهان را بشناسید
  • کدام اماکن تاریخی میزبان سال تحویل هستند؟
  • سال تحویل کدام اماکن تاریخی باز هستند؟
  • اجرای بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه یاسوج
  • (ویدیو) نگاهی به قلعه تاریخی فراموش شده