Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان و عضو کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» درتشریح شرایط و ویژگی های مجلس و نماینده قوی اظهار کرد: در بحث قوی بودن امام صادق می فرماید «المؤمن کالجبل الراسخ ...» مومن مانند کوه استور است. یکی از صفات و ویژگی های اصلی مومن مانند کوه استوار بودن است که مومن را ایمان به خداوند قوی می کند اگر مومن خالص باشد قوی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب نمایندگان مجلس یازدهم را انقلابی‎ترین مجلس نامیدند این یعنی یکی از ویژگی های مجلس یازدهم انقلابی بودن است و نماینده ها نسبت به انقلاب حساسیت دارند و خیلی خوب ورود می کنند و لازم به ذکراست که یکی از خطوط قرمز ما، انقلاب، ولایت و رهبری است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: در مجلس یازدهم من نمایندگانی را می بینم که برای تصویب طرحهایی برای بهبود معیشت مردم تلاش می کنند و از یکدیگر سبقت میگیرند. برای نمونه طرحی که ما به دنبال تصویب آن با عنوان «طرح معیشتی حمایت ازخانواده های نیازمند» هستیم که شامل ۵ دهک خانوارهای پایین جامعه می شود ما به دنبال این هستیم که به خانوارهای نیازمند کمکی به آنها کرده باشیم.

این نماینده مجلس «طرح معیشتی حمایت ازخانواده های نیازمند» اینگونه را تشریح کرد: بند اول طرح تامین کالاهای ضروری است که شامل: برنج، گوشت،تخم مرغ، روغن و... است  ، بند دوم بحث انرژی است تامین هزینه های قبوض آب، برق، گاز  می باشد در همین بند تشویق مصرف برای ۵ دهک پایین خانوار در نظر گرفته شده است علاوه بر این ها منبع مالی تامین بودجه این طرح با گرفتن مالیات از ۵ دهک بالای جامعه انجام می شود بدین صورت که هزینه های انرژی ۵ دهک پایین به ۵ دهک بالا منتقل می شود

وی ادامه داد: در بند سوم بحث ودیعه مسکن است که در دهک پایین خیلی بی خانمان پیدا می شود در دهک های پایین خیلی نادر بی خانمان پیدا می شود و اکثرا در این بحران مسکن زوج های جوان هستند ما بحث ودیعه مسکن را مطرح کردیم که یک خانواده بتواند  آبرومند خانه ای را اجاره کند و زندگی کند

نماینده ملکان افزود: در آخرین بند بحث درمان است اگر خدایی نکرده مشکلی در زمینه درمان و سلامتی پیش بیاید معمولا باعث می شود خانواده ها با مشکل بر بخورند یا خانواده ها عزیزی را ازدست بدهند ما در این بند که غیر از بیماری خاص است که برای بیماری های خاص دولت یک یارانه ای را می دهد ولی برای ۵ دهک پایین جامعه دولت تخفیف ویژه و کمکی را در نظر بگیرد اگربعد از تصویب دولت در اجرای این طرح ناقص عمل می کند با اجازه مقام معظم رهبری از نهادهای جهاد سازندگی یا بنیاد مستضعفان کمک بگیریم.

موسوی دربارۀ طرح دیگر خود با عنوان طرح دوفوریتی حمایت از خبرنگاران گفت: به نظر من خبرنگار باهوش ترین و در نهایت دلسوزترین افراد جامعه است و ضمن اینکه چشم و گوش جامعه است ، انچیزی که برای ما عادی است برای خبرنگار فراتر از آن است. خبرنگار اگر خواب بماند جامعه خواب میماند این جمله را از شهید بهشتی عاریه می گیرم که گفته بودند اگر دانشجو خواب بماند جامعه خواب می ماند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از نشانه های مجلس قوی این است که پرکار باشد، رو به جلو باشد، برنامه داشته باشد ، از مشکلات نترسد به دل مشکلات بزند ، به اصول و آرمان هاش پایبند باشد، ساده زیست باشد ، اشرافی گری نداشته باشد، رهبر را دوست داشته و پایبند ولایت باشد.

نماینده ملکان با توجه بودن انقلابی بودن مجلس یازدهم به عنوان مهم ترین ویژگی قوی بودن مجلس اظهار کرد: یکی از این موارد، قوی بودن و انقلابی بودن است ، انقلابی بودن یعنی وفادار به آرمان هایمان باشیم، ساده زیست باشیم و اشرافی گری را کنار بگذاریم، مهم ترین و بزرگترین موفقیت یک انقلابی این است که ابتدا از خودش شروع کند.

نماینده ملکان با نگاهی به ۸ سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: یک نماینده باید مانند فرماندهان دوران دفاع مقدس باشد، فرمانده در جنگ بیشترین آسیب ها را می دید و همیشه در خط مقدم بود؛ نماینده انقلابی مانند فرمانده باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشد، برای مردم ، رهبر و امام زمان کار کند باید هدف داشته باشد، پوچ نباشد، نماینده انقلابی عقب گرا نیست همیشه رو به جلو است مجلس انقلابی باید مجلس رو به جلو باشد .

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه افزود: ما باید برای مشکلات راهکار عملی ارائه بدهیم؛ ما امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم. در تحریم و جنگ اقتصادی هستیم دشمن از هرجهت به ما ضربه می زند اگر در هر صنعتی پیشرفت داریم ما باید در اموری که غرور آفرین است جلو برویم که آن هم بحث صنعت است که ما باید آن را احیا کنیم ، که مجلس می تواند با وضع قوانین با بازرسی پتانسیلهای مغفول مانده را احیا کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه دربارۀ حضور خود در حوزه انتخابیه گفت: طی هفتۀ گذشته یک مطالعه میدانی در بعضی روستاهای منطقه انجام شد، مشکلات اساسی روستاها شناسایی شد و با همراهی مسئول مربوطه بازرسی و سرکشی انجام شد که در همان لحظه مشکل ذکر و راه حل لازمه اتخاذ می شد. در جلسه ملاقات با مردم این نکته گفته شد که مردم ولی نعمت ما هستند و به دنبال حل مشکلات آن ها هستیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اقتصاد سیدعلی موسوی صنعت عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرد انقلابی مجلس یازدهم مردم نماینده ملکان انقلابی بودن مجلس یازدهم دهک پایین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن پیرهادی» عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد، بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌اند و مسوولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع‌کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و همگام شوند.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات به‌حق جامعه وظیفه ذاتی و غیر قابل اغماض نمایندگان مردم در خانه ملت است، افزود: تأیید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی ۴ سال اخیر بود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ «نمی‌شودی» در حل موانع اصلاح قوانین به نفع جامعه و نظام حکمرانی کشورمان ماندگار نیست، ادامه داد: از ابتدای استقرار مجلس یازدهم همراه با شماری از نمایندگان اصلاح قانون نظام وظیفه را به عنوان مطالبه طیفی از جامعه بی وقفه دنبال کردیم و ثمره آن پس از رفع موانع و القای «نمی‌شود و می‌توان» های جمعی، کاهش زمان خدمت، افزایش بیش از ۱۲ برابری حقوق سربازان و گسترش دامنه معافیت مشمولان آن بوده است.

مجلس را متهم به کار پوپولیستی و بی‌دستاورد می‌کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان پیگیری مطالبه جامعه در بحث اصلاح قانون نظام وظیفه بسیاری مجلس را به عوامگرایی و اقدامات پوپولیستی متهم کردند، گفت: برخی منتقدان مجلس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدام نمایندگان مدافع اصلاح قانون نظام وظیفه را متهم به کار پوپولیستی و بی دستاورد می‌کردند و مدعی بودند مجلس در این بحث نمی‌تواند ورود کند و پیگیری‌ها و مصوبات مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت چراکه به زعم آن‌ها، تمام اختیارات در بحث سربازی محدود به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح است.

عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان با رویکرد القای یاس به نمایندگان، در تلاش برای دلسرد کردن مجلس از ایجاد اصلاح در قانون سربازی بودند، افزود: به رغم برچسب‌زنی‌ها مکرر مخالفان ومنتقدان، نمایندگان مدافع اصلاح قانون سربازی در پیگیری بحث اصلاح قانون سربازی دلسرد و مأیوس نشدند و در نهایت، تقید نمایندگان به تعهدشان به مردم و عزم جدی مجلس در پاسخ به این مطالبه اجتماعی، سبب ایجاد تغییرات مؤثر در بحث خدمت نظام وظیفه در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالیانه شد که ثمرات آن عینی و قابل لمس است.

پیرهادی با بیان اینکه تأیید مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی مجلس از سوی شورای نگهبان نشان داد «نمی‌شودی» نداریم، تاکید کرد: همانطور که مجلس با عزم جدی در تفاهم، مذاکرات و رایزنی‌های مؤثر و هدفمند توانست مطالبه بخشی از جامعه را به گوش ستاد کل نیروهای مسلح برساند و ستاد کل را به عنوان متولی اصلی سازمان نظام وظیفه اقناع به اصلاح قانون کند، دیگر مطالبات به حق مردم از شفافیت عملکرد مسوولان و واردات خودرو گرفته تا مقابله با رانت‌خواری و فسادستیزیِ نیز قابل حل و مرتفع‌شدن هستند و نباید هیچ مانع و سدی سبب دلسردی جامعه ومردم شود.

کد خبر 6057179

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • نمایندگان جدید مجلس وارد فضای تنش نشوند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است