Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه در چند استان کشورآغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرونا که آمد بسیاری از مسئله ها را با خود برد و علاوه بر تغییر سبک زندگی جهان و گرفتن بسیاری از عزیزان شرایط اقتصادی ما را نیز عوض کرد.

کرونا عامل ضررهای بسیار صنعت های مختلف در جهان شد که علاوه بر تاثیرگذاری های اجتماعی در ییکاری بسیاری از افراد تاثیر گذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت اقتصادی این بیماری در بسیاری از کشورهای دنیا متفاوت بود برخی کشورها اقتصاد خود را از دست دادند و این موضوع باعث شد طبقه پایین تر جامعه فقیرتر شوند.

اما آنچه انقلاب اسلامی ایران را با سایر کشورها در حمایت از اقشار آسیب پذیرتر جدا کرده همین رزمایش کمک مومنانه است که با توصیه های مقام معظم رهبری در بطن کاری حمایت های مردمی و نهادهای دولتی قرار گرفت.

رزمایش کمک مومنانه با توصیه های رهبری مقطعی نبود و امروز برای چندمین بار در نقاط مختلف کشور با محوریت سپاه و بسیج آغاز شد تا دهک های پایین تر جامعه بازهم دریابند تنها راه عبور از پیچ و خم های پیش رو همدلی است.

 

گلستان؛

۱۰۰ هزار بسته در مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه در استان گلستان توزیع خواهد شد

سرهنگ پاسدار سید موسی حسینی؛ جانشین سپاه نینوا در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه در استان گلستان که به طور مستقیم از شبکه استانی گلستان و شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: رزمایش کمک مومنانه در مرحله دوم در سه بازه زمانی دهه امامت و ولایت که امروز  همزمان با مرکز استان در تمام شهرستان ها آغاز شد و غریب 10 هزار بسته معیشتی با کمک مردم نوعدوست، خیر و ولایتمدار استان تهیه کردیم و ان شا الله این کمک ها را کریمانه به  مردم نیازمند و آسیب دیده از کرونا تقدیم خواهیم کرد.

وی افزود: بازه زمانی بعدی این مرحله از رزمایش کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد و جمعا ۱۰۰ هزار بسته در این مرحله توزیع خواهد شد.

یزد؛ توزیع 15 هزار بسته معیشتی در دور دوم رزمایش کمک مومنانه یزد

حسین زارع کمالی در مراسم آغاز دوره دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: پیرو فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در عید سعید قربان و لزوم ادامه حرکت کمک مومنانه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ریاست آیت الله ناصری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قرار بر این شد که مرحله اول از دور دوم این رزمایش  به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان اتفاق بیفتد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش در دهه اول محرم و مرحله سوم رزمایش در دهه آخر صفر همزمان با اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

وی گفت: انشاالله در مرحله اول این رزمایش 15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

زارع کمالی  ادامه داد: در این دوره از رزمایش کمک مومنانه به صورت نمادین 20 سری جهیزیه به 20 زوج اهدا خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به دیگر برنامه های مرحله اول از دوره دوم رزمایش کمک مومنانه در استان اشاره کرد و افزود: توزیع هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان یزد از دیگر برنامه های این رزمایش است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اثرات مثبت دور اول رزمایش کمک مومنانه در سطح استان، اظهار داشت: در  دور اول رزمایش کمک مومنانه در استان یزد، 35هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 

آغاز نهضت کمک مومنانه در بوستان ولایت یزد

 

ایلام؛ آغازمرحله دوم نهضت کمک مومنانه در ایلام

مرحله دوم نهضت #کمک_مومنانه و پویش امید و همدلی در آستانه عید سعید غدیر خُم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ایلام برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین "کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در مرحله اول گام دوم نهضت کمک مومنانه تعداد ۸ هزار سبد غذایی با حفظ کرامت انسانی در اختیار افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار می گیرد.

  وی اظهار کرد:  برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، سپاه و بسیج این توانایی را داشت که پای کار بیاید و با ورود این نهاد ارزشمند موج عظیمی با کمک همه اقشار مردم در سطح استان و شهرستان ها ایجاد شد ، که این اقدامات سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و بسیجیان قابل تقدیر است.   سردار"جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در آئین رونمایی از مرحله دوم نهضت کمک مومنانه و پویش امید و همدلی گفت: در پی رضایت مقام معظم رهبری از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول کمک های مومنانه و تاکید معظم له بر ادامه این پویش مردمی، همزمان با دهه مبارک امامت و ولایت مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در ایلام با هدف کمک به افراد و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا آغاز شد. در این مرحله کمک های انسان دوستانه مردم و خیرین شامل بسته های معیشتی، البسه و لوازم التحریر دانش آموزان توسط پایگاه های مقاومت بسیج و گروه های جهادی جمع آوری شده و توزیع می شوند.     وی اظهار کرد:علاوه بر این در شب عید غدیر بیش از ۱۰۰ هزار پُرس غذای گرم با محوریت مساجد و ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مقاومت در میان خانوارهایی که تاکنون از کمک های مومنانه بهره مند نشده اند، توزیع می شود. مراحل بعدی این رزمایش دهه اول محرم و آخر صفر خواهد بود. فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)ایلام افزود: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با همراهی پویش امید و همدلی، سپاه و بسیج، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مردم و خیرین تعداد ۴۲ هزار بسته معیشنی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در بین مردم توزیع شد.   اصفهان؛ بهترین راه دفاع از انقلاب و نظام، خدمت به مردم است سرهنگ پاسدار ناصر چاووشی در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به اینکه رفع نیاز مردم، یکی از اهداف سپاه به جامعه است، اظهار کرد: بهترین راه دفاع از انقلاب و نظام، خدمت به مردم بوده و تلاش ما شناسایی نیاز جامعه محروم خواهد بود که در این خصوص، کمک به تسهیل امر ازدواج جوانان به عنوان هدف پیش رو قلمداد می شود.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، ضمن تاکید بر اینکه بسیج و سپاه از بدنه مردم و برای مردم است، افزود: پیشگیری و مقابله با آسیب اجتماعی که جامعه با آن دست به گریبان است و همچنین خدمت رسانی به مردم جامعه، دو ماموریت مهم در معاونت اجتماعی سپاه خواهد بود که در این مسیر و به لطف خداوند، پرتوان حرکت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباطی تنگاتنگ در بحث آسیب اجتماعی و خانواده وجود دارد، تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که امروزه با آن رو به رو هستیم، کاهش میزان ازدواج و به دنبال آن بالا رفتن سن ازدواج جوانان و کاهش جمعیت است که باید به عنوان آسیب اجتماعی جدی مطرح و در این راستا طرح هایی عملیاتی و در جهت رفع این آسیب شکل گیرد و اجرایی شود.

*طرح مهر کریمانه ادامه دارد

چاووشی با بیان آغاز «طرح مهر کریمانه» در تابستان 99 متذکر شد: سه هدف در ترویج امر ازدواج جوانان از سوی سپاه دنبال شد که ترغیب و تشویق جوانان، تسهیل ازدواج و تحکیم پیوند خانواده و ارتقاء سطح مهارت؛ از جمله اهداف پیش روست که بحث تامین جهیزیه یکی از طرح های عملیاتی در رابطه با تسهیل ازدواج جوانان است.

وی ادامه داد: طرح جهیزیه ارزان قیمت از جمله طرح های مهم سپاه اصفهان به شمار می رود که افراد ساکن در جغرافیایی استان، بسیجی و غیر بسیجی با حداقل توان تامین جهیزیه را شامل خواهد شد و به لطف خدا و همراهی خیرین، در شش ماهه اخیر 600 سری جهیزیه ارزان قیمت در بین خانواده های مشمول این طرح توزیع شد و امیدواریم تا پایان سال جاری، این رقم به 1100 سری جهیزیه ارزان قیمت برسد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه، حفظ کرامت خانواده ها از جمله موارد مهم در طرح مهر کریمانه است، خاطرنشان کرد: توزیع 22 قلم جهیزیه ارزان قیمت با کیفیت بالای کالای ایرانی، با حفظ شان و کرامت خانواده های ایرانی خواهد بود و تمام تلاش ما این بوده تا زوج های جوان به دلیل نداشتن جهیزیه از آغاز یک زندگی همدل، جا نمانند.

وی با اشاره به اینکه کم ترین مبلغ از فرد متقاضی جهیزیه ارزان قیمت، بابت این جهیزیه دریافت می شود، گفت: ارزش ریالی یک سری جهیزیه شامل 350 میلیون ریال است و فقط مبلغ 14 میلیون 700 هزار تومان از درخواست کننده های این جهیزیه دریافت می شود.

چاووشی اظهار کرد: اطلاع رسانی و ثبت نام در این طرح با پایگاه های بسیج برادر است و در این مسیر، راستایی آزمایی طبق بانک اطلاعاتی جمع آوری شده با پایگاه های بسیج خواهران خواهد بود.

*توان مضاعف برای طرح ساخت مسکن موقت برای زوج های جوان

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در روند تسهیل ازدواج باید خانه های پازل را کنار هم قرار دهیم، متذکر شد: تامین جهیزیه یکی از اجزاء جورچین ازدواج است و انشالله بتوانیم در ادامه تکمیل پازل رفع آسیب اجتماع، نهضتی را راه اندازی کنیم تا با ساخت سوئیت های 50 متری برای زوج های جوان، به سمت تامین مسکن موقت پیش رویم.

وی در ادامه طرح های تسهیل ازدواج به طرح راویان وصال اشاره و خاطرنشان کرد: معرفی دختر و پسران جوان از فرایند مهم در امر ازدواج است که در این روزها کمرنگ شده است و در این خصوص، معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در طرح راویان وصال با شناسایی روایان معتمد؛ ارتباط چهره به چهره و تلفیقی از سبک واسطه گری سنتی و مدرن را تقویت می کند تا قدمی مثبت در معرفی دختر و پسر و شکل گیری ازدواج انجام شود.

چاووشی در پایان خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع)، به صورت پرتوان با هدف حمایت از محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت در مناطق کمتربرخودار استان اصفهان، پیش خواهیم رفت و آن چیزی که برای ما ضرورت دارد این است که جوانان را دریابیم.

 

توزیع 25 هزار بسته معیشتی و سه هزار و 20 وام پنج میلیونی به همت بسیج

سرهنگ حسن عجمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرحله دوم کمک مومنان اظهار کرد: از ابتدای بیماری کرونا بسیج و سپاه برای کمک به مردم وارد شد و در قدم اول ضدعفونی معابر، منازل و اماکن را انجام داد.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان تصریح کرد: قدم بعدی سپاه و بسیج در شرایطی که قیمت ماسک افزایش پیدا کرده بود، دوخت ماسک بود و  ۵۰۰ کارگاه در استان ایجاد و به این وسیله قیمت ماسک کنترل شود.

عجمی عنوان کرد: با این اقدام ماسکی که ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه می شد؛ با دو هزار ۲۰۰ تومان عرضه شد.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات سپاه و بسیج طرح غربالگری بود؛ این طرح در استان با درصد پایین تحویل گرفته شد که در انتهای کار به بیش از ۹۰ درصد رسید که این موفقیت و دستاوردی بزرگ بود.

عجمی با اشاره به تهیه بسته های معیشتی حین بیماری کرونا عنوان کرد: سپاه در این زمینه نیز فعالیت داشت و سامانه مهر کریمانه راه اندازی کرد، که در این زمینه ۵۹۷ هزار نفر ثبت نام کرده که ۳۰۵ هزار نفر نیازمند شناسایی شد.

حسن عجمی بیان کرد: در این میان از کمیته امداد ۱۱۳ هزار نفر، بهزیستی ۲۰۵ هزار نفر، زندان ها ۵ هزار نفر، کودکان کار ۵۹۷ هزار و ۳۴۷ نفر و همچنین زنان سر پرست خانوار و ... هم در این جمع بودند

وی گفت: ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول تقدیم مردم شد و همچنین دو هزار و 100 وام پنج میلیونی هم به اصناف آسیب دیده از کرونا داده شد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: قرار است در سه بازه زمانی دهه ولایت؛ دهه اول محرم و دهه اخر صفر مرحله دوم کمک مومنانه انجام شود که ستادهای آن تشکیل شده است.

وی افزود: در تاریخ دوم مردادماه ۴۰۰ جهیزیه در سطح استان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج جوانان فراهم شد که بخشی از ان توسط خیرین انجام و هر جهیزیه ۲۲ قلم کالای مورد نیاز زندگی در آن دیده شد.

حسن عجمی ادامه داد: توزیع سراسری بسته معیشتی طرح مولا علی در دهه ولایت و امامت انجام می شود و پیش بینی ۲۵ هزار بسته معیشتی شده که تا اواخر هفته اینده توزیع خواهد شد.
عجمی گفت: در طرح ولایت ۷ میلیارد جمع اوری شده که بن های خرید کالا با محوریت شهرستان ها انجام میشود؛ همچنین اطعام علوی یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده است که یک میلیون پخت عذای گرم در کل استان در آن برنامه ریزی شده است.
مسئول بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: طرح نذر قربانی، شیفت ایثار، میز خدمت، اطعام نیازمندان توسط هیات ها و توزیع لوازم تحریر و پوشاک از دیگر اقدامات است و همچنین ۳ هزار و ۲۰ فقره وام پنج میلیونی برای استان برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای این وام ها کمیته ها در شهرستان ها تشکیل خواهد شد و به مشاغلی که بر اثر کرونا اسیب دیده اند تعلق می گیرد.

حسن عجمی ابراز داشت: از اول انقلاب مشکلاتی که داشتیم فقط ما تدبیر می کردیم و دستاوردهایمان را رسانه های بیگانه تلاش می کردند کم جلوه دهند اما ویروس کرونا در کشورهای مدعی در جهان نیز وجود دارد و باعث شده دستاوردهای کشورمان بهتر دیده شود؛ کمک مومنانه با دستور رهبری وحضور مردم باعث شد ما یک مورد از اتفاقاتی که در کشورهای مدعی همچون هیچ حمله به فزوشگاه و یا نایاب شدن ماسک را نداشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت های بن خرید کالا که برنامه ریزی شده گفت: در ابتدا که ظرفیت کمتر بود و علم اگاهی نیز برای ضدعفونی کمتر بود، بسیجیان و گروه های جهادی پای کار امدند و خوشبختانه امروز رعایت بیشتر مسائل بهداشتی یک فرهنگ شده است.

 

مرحله دوم کمک مؤمنانه در ذوب آهن اصفهان

مرحله دوم کمک مؤمنانه به یاد 286 شهید ذوب آهن آغاز شد؛ بسیجیان کارگران این شرکت با انجام شیفت ایثار، هزینه آن را برای تهیه این بسته‌ها اهدا می کنند.

هرمزگان؛ توزیع ۱۶هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه هرمزگان

در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در هرمزگان، مراسم ویژه آغاز این رزمایش با توزیع 16 هزار بسته معیشتی در حسینیه ثارالله سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان انجام شد.

یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حاشیه مراسم مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در گفتگوی اختصاصی با هرمز اظهار کرد: امروز ۱۶ هزار بسته معیشتی در قالب مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان هرمزگان توزیع خواهد شد.

وی افزود: هر کدام از این بسته ها حدود ۳۰۰ هزار تومان ارزش ریالی دارد و به دست افراد نیازمند و کسانی که به واسطه بیماری کرونا آسیب دیده اند خواهد رسید.

مسئول سازندگی سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در کارگاههای بسیج سازندگی سپاه استان تولید شده که بنا داریم این تعداد را به دست افراد نیازمند به صورت رایگان برسانیم.

وی با بیان ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در این مرحله از رزمایش توزیع خواهد شد، اضافه کرد: پخت ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در سراسر استان هرمزگان از دیگر برنامه ها است.

باوقار عنوان کرد: در راستای  قرارگاه‌های طرح  تحول محلات، مرکز تعمیراتی وسایل سرمایشی کولر و یخچال به‌صورت رایگان در محلات محروم بندرعباس از دیگر اقدامات است.

مسئول سازندگی سپاه امام سجاد استان هرمزگان خاطرنشان کرد: رویکرد این مرحله از رزمایش صرفا توزیع اقلام غذایی نیست و حمایت از مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های مهم این مرحله است.

 

اهداء ۵۰۰ بسته معیشتی و ۷ میلیارد تومان کمک‌هزینه خرید تجهیزات پزشکی به نیازمندان

مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با طرح یاریگر مدیران و کارفرمایان و شیفت ایثار کارگران و با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ومسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ومدیرکل کار وامور اجتماعی و همراهی مدیران، کارفرمایان و کارگران صنایع و کارخانجات برگزار شد.

در همین رابطه امیرارسلان شهبازی مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان درگفت و گو با هرمز اظهار کرد : همزمان در سراسر کشور سازمان بسیج کارگری و کارخانجات هرمزگان با هدف توجه به قشر آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا و کارگر، مرحله دوم کمک های مومنانه، شیفت ایثار ودست یاریگر را آغاز کرده است.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان افزود: این رزمایش از ۱۴ مرداد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و کارکنان و کارگران کارخانجات و ادارات ساعاتی از حقوق خود را صرف کمک های مومنانه به محرومین و نیازمندان می کنند.

شهبازی با تاکید بر اینکه تمام هزینه های شیفت ایثار درمسیر کمک مومنانه به اقشار محروم وکارگر صرف خواهد شد، ادامه داد: در اولین روز از این رزمایش ۵۰۰ بسته معیشتی ودویست کیلو گوشت با مشارکت بسیج ادارات وکارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان و پالایشگاه نفت بندرعباس بین نیازمندان توزیع شد.

وی تصریح کرد: با برگزاری شیفت ایثار در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۳۰۰ هزارتومان را بین نیازمندان توزیع شد ۷ میلیارد تومان کمک هزینه خرید تجهیزات پزشکی ودرمانی مورد نیاز استان و دستگاه ضدعفونی کننده توسط مهندسین جوان این پالایشگاه ساخته شد.

تهران؛

اهداء ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان تهرانی

همزمان با عید سعید غدیرخم مراسم اهداء ۳۱۳ جهیزیه و آغاز مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در استان تهران برگزار شد.

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران همزمان با دومین مرحله کمک‌های مومنانه سراسر کشور با محوریت توزیع سبدهای معیشتی، اطعام و بهداشتی صورت گرفت.

این مراسم با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، حجت‌الاسلام بهرامی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و جمعی از فرماندهان سپاه استان تهران در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برگزار شد.

بسته‌های کمک‌های مومنانه و 313 جهیزیه آماده شده توسط سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به‌مناسبت عید غدیرخم به‌طور همزمان در شهرستان‌های سراسر استان تهران توزیع می‌شود.

مراسم پویش ملی همکلاسی مهربان با شعار یک کاسب ، یک دانش آموزش با حضور مسئولین استانی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، مراسم پویش ملی همکلاسی مهربان عصر امروز به همت سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام اسلامشهر و اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

آغاز توزیع ۱۱۰ هزار بسته البسه و لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت کشور

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران گفت: در رزمایش «همکلاسی مهربان» ۱۱۰ هزار بسته البسه و لوازم التحریر درقالب طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» توزیع می‌شود.

سردار حسن حسن‌زاده در آئین اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز»، اظهار کرد: امروز با همکاری سازمان بسیج اصناف و سازمان بسیج دانش‌آموزی تعداد ۱۵۰۰ بسته در استان تهران و ۱۱۰ هزار بسته در کل کشور لوازم تحریر و البسه در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی با اشاره به آغاز پویش ملی «هم‌کلاسی مهربان» و طرح «یک کاسب یک دانش آموز، گفت: هر ساله در آستانه فصل بازگشایی مدارس حرکت‌هایی از سوی خیران برای حمایت از دانش‌آموزان محروم کشور انجام می‌شود، که امسال هم اجرای این پویش و طرح در آستانه عید غدیرخم آغاز و بسته‌های تهیه شده برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران عنوان کرد: امروز همه دنیا شاهدند علی‌رغم تمام مشکلاتی که کشور ما با آن روبه‌رو است، اما همه مردم و در رأس آن‌ها جوانان و نوجوانان این طرح‌های انقلابی را دنبال می‌کنند و به یاری هم‌نوعان خود می‌شتابند.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: امیدواریم در آینده نه چندان دور همه جوانان و نوجوانان بتوانند در همه جای کشور در آسایش و آرامش و با امکانات حداقلی به تحصیلات خود ادامه دهند و باعث عزت و سربلندی این مملکت شوند.

وی با تأکید بر اینکه این بسته‌ها به همت دانش‌آموزان بسیجی و با کمک خیران تهیه، جمع‌آوری و بسته بندی شده، گفت: ما شاهد این هستیم که با اقدامات چند ساله اخیر در کشور، فرهنگ انفاق، همدلی و همراهی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان به وجود آمده و نسل آینده این سرزمین با این فرهنگ تربیت می‌شوند، این روحیه انقلابی، باعث افتخار در کشور ما است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران با اشاره به تأثیرات روحیه انقلابی در بین جوانان کشور، تأکید کرد: وقتی دانش‌آموزان این کشور با فرهنگ انقلابی تربیت می‌شوند ،نشان از تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بوده و این فرهنگ است که دنیا به داشتن آن غبطه می‌خورد و ما به داشتن آن می‌بالیم؛ ترویج تقویت این روحیه و فرهنگ باعث رشد و اقتدار کشور می‌شود.

سردار حسن زاده با اشاره به دیگر اهداف اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز»، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مؤمنانه که با استفاده از کالاهای تولید داخل تهیه شده، علاوه بر یاری رساندن به دانش‌آموزان نیازمند کشور و ترویج استفاده از کالاهای ایرانی، به نوعی تولیدات داخلی هم تقویت شده و باعث رشد و رونق تولید در کشور هم می‌شود.

گفتنی است؛ در مراسمی که با حضور مسؤولان استانی، کشوری و منطقه در آموزشگاه مشکات نور شهرستان اسلامشهر برگزار شد، با آغاز طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» تعداد ۱۵۰۰ بسته شامل البسه و لوازم تحریر برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و محروم در استان تهران توزیع شد واجرای این طرح با ارسال ۱۱۰بسته لوازم التحریر به مناطق محروم کشور تا آعاز سال تحصیلی جدید ادامه دارد.

 

 

 

برگزاری رزمایش سراسری کمک مومنانه بسیج کارگری

 

رزمایش سراسری و باشکوه کمک مومنانه بسیج کارگری با حضور رئیس سازمان بسیج کارگری، امام جمعه و مسئولان شهرستان ری در شرکت سایپا پرس برگزار شد.

رزمایش سراسری و باشکوه کمک مومنانه بسیج کارگری عصر امروز با حضور رعیت فرد رئیس سازمان بسیج کارگری، حجت‌الاسلام استیری امام‌ جمعه بخش کهریزک، مهدی علمدار مسئول بسیج کارگری استان تهران، علی اصغر آرزومندی فرمانده ناحیه‌ حضرت روح‌الله (ره)، امین بابایی بخشدار کهریزک، فرماندهان حوزه‌های بخش کهریزک، اعضای شورای اسلامی باقرشهر و کهریزک و دیگر مسئولان در شرکت سایپا پرس برگزار شد.

فعالیت بسیج کارگری در ۲۵۰۰ کارخانه تولیدی

دکتر رعیت فرد، مسئول بسیج کارخانجات کشور اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری در ۲ هزار و ۵۰۰ کارخانه تولیدی و شهرک صنعتی تلاش می‌کند با ترویج فرهنگ ایثارگری این عمل صالحه را در جای جای کشور فرهنگ سازی کند و به کارگرانی که به‌سبب کرونا متحمل مشکلاتی شدند، یاری برساند. کارگران ما هم در کنار کادر درمان، در حال کمک‌رسانی بوده و به معیشت مردم و تولید کشور رونق می‌بخشند تا چرخ تولید متوقف نشده و تلاش و همت جهادگونه کارگران ما نتیجه داشته باشد.

علی اصغر آرزومندی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله (ره) گفت: ما فعالیت‌های زیادی در عرصه‌ بسیج کارگری انجام داده‌ایم. از روزهای ننخست مبارزه با ویروس منحوس کرونا، در تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و اجرای شیفت ایثار اقدامات چشمگیری صورت گرفت. افرادی را شناسایی کردیم که واقعا نیازمند بودند و اطلاعات ایشان در هیچ‌کجا ثبت نشده بود و پک‌های معیشتی و کمک‌های دیگر را به این افراد تقدیم کردیم. طبق فرموده مقام معظم رهبری این دست اقدامات خیرخواهانه ادامه پیدا کرده تا از این ماموریت سربلند بیرون بیاییم.

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود

حجت‌‌الاسلام عبدالعلی استیری امام‌جمعه باقرشهر و کهریزک طی سخنانی در رزمایش سراسری کمک مومنانه با تبریک هفته ولایت با اشاره به روایتی از امام باقر علیه‌السلام اظهار کرد: با راست‌کرداری خودتان را بر خدا تزیین کنید. راست‌کرداری یعنی انسان در گفتار و کردار یکی باشد و این عمل زینت شما است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۹ را سال «جهش تولید» معرفی و وظیفه همه ما را مشخص کردند. دیدارهای مردمی به‌سبب وجود ویروس کرونا برگزار نشد اما در مناسبت‌های مختلف با مردم صحبت کردند و وظیفه مردم و مسئولان مشخص شد تا گرهی که در راه تولید به‌وجود آمده رفع شود.

امام‌جمعه باقرشهر و کهریزک افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ۱۰ برابر آن‌چه که کار انجام شده باید کار انجام شود. اگر ما در سال گذشته در جهت تولید گامی برداشتیم باید در سال جهش تولید ۱۰ برابر شود. حال اگر تلاش ۱۰ برابر شد و اثرش در زندگی و سفره‌ مردم دیده نشد این تلاش بی‌فایده بوده است. آیه شریفه‌ای که در جبهه‌های جنگ بسیار تلاوت می‌شد، خودتان را در برابر دشمن تجهیز کنید از آن‌چه توان دارید. مشکلات اقتصادی در جامعه ما کم نیست و مردم مشکل معیشتی دارند، باتوجه به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن ما باید در مسائل اقتصادی خودمان را تجهیز و قدرتمند کنیم.

وی بیان داشت: در مسئله‌ فضای مجازی مقام معظم رهبری فرمودند باید خودمان را قوی کنیم. همه‌ ما در فضای مجازی حضور و با آن سر و کار داریم و دشمن در حال برنامه‌ریزی روی فضای مجازی است پس باید هوشمندانه در این محیط حضور پیدا کرد. قدرت خرید مردم پایین آمده است، مشکلاتی وجود دارد و ما باید تلاش و کوششمان را چند برابر کنیم تا از بار این مشکلات کاسته شود. در شیفت ایثار فرد از بهترین سرمایه خود که زمان است استفاده می‌کند و انشاالله مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد. باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مرحله اول رزمایش کمک مومنانه به خوبی در منطقه ما برگزار شد و به امید خدا مرحله دوم بهتر از قبل برگزار شود تا بتوانیم دِین خود را در برابر افرادی که به سختی زندگی می‌کنند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، ادا کنیم.

بسیج کارگری در عرصه‌های مختلف کنار مردم است

خزایی، فرمانده حوزه کارگری شهید برونسی ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله (ره) و میزبان این برنامه گفت: حوزه کارگری از زمان سیل در کنار مردم بوده و با اعزام نیرو به پل دختر در رابطه با شستشوی محیط و تامین ملزومات مردم کمک رسانی داشته است. پس از مسئله سیل با بیماری کرونا رو‌به‌رو شدیم که با هماهنگی با شرکت‌ها و ناحیه حضرت روح‌الله (ره) ما ضد عفونی معابر را داشتیم و توزیع پک‌های معیشتی که ۲ هزار و ۳۰۰ پک در میان کارگران پخش شد. در شیفت ایثار، کارگران عزیز هزینه‌ای که از حضور در محل کار دریافت می‌شود را برای کمک به فقرا اهدا می‌کنند.


کرمان؛ رزمایش کمک مؤمنانه جلوه های زیبایی از ایثار، عرفان، ادب و نوعدوستی مردم ایران را نشان داد

سردار حسین معروفی در مراسم فاز دوم رزمایش کمک مؤمنانه در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان ضمن سلام و درود به امام راحل و شهدا به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رزمایش مواسات و کمک های مومنانه با فرمان امام خامنه ای در نیمه شعبان با تشکیل قرارگاه های امام حسن مجتبی علیه السلام در سراسر کشور و در استان کرمان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

فرمانه سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه فاز اول کمک های مؤمنانه در چهار مرحله انجام شد، عنوان کرد: مرحله چهارم این رزمایش خون دهی مردم به منظور ذخیره خون استان کرمان و کشور بود که در رزمایش کمک مؤمنانه جلوه های زیبایی از ایثار، عرفان، ادب و نوعدوستی مردم عزیز کشورمان را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قوه قضائیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روز عید سعید قربان تصریح کرد: معظم له بر رزمایش کمک مؤمنانه تأکید و بر تداوم این رزمایش فرمان دادند.

سردار معروفی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در روز عید سعید قربان این امر را با واژه های مردمی و مشارکت مردم بیان کردند و عنوان کردند که این امر در سراسر دنیا برگزار می شود؛ اما در جمهوری اسلامی ایران متفاوت است و تفاوت آن این است که مردم با انگیزه الهی به سمت این کار می آیند و آنان انفاق را صدقه جاریه می دانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انفاق ملت ما به یکدیگر با نگاه مؤمنانه و تکریم است و این نگاه ملت بزرگ و نجیب ایران است، اظهار کرد: در مرحله دوم کمک مؤمنانه، قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در کشور، استان و شهرستان ها با کمک رده های حمایتی استانداری، ائمه جمعه، سپاه، بسیج، بانک رسالت، بانک انصار، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره) ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و… تشکیل شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: جمع آوری کمک ها با محوریت ائمه جمعه، جماعات و پایگاه های بسیج انجام شده است و اولین اقدامی که انجام شد، جمع آوری بانک اطلاعات بود چرا که هدف شناسایی خانواده های آسیب دیده از بیماری کرونا بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۲ هزار و ۲۷۸ خانوار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام شناسایی شده اند، ابراز کرد: فاز دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سه بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر، از ابتدای ماه محرم تا عاشورای حسینی و مرحله سوم در سه بازه اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مرحله اول را در دو فاز تعریف کرده ایم که فاز اول از عید قربان تا غدیر و فاز دوم از عید غدیر تا ابتدای ماه محرم است، گفت: در فاز اول به واسطه آنکه امسال اولین سال قربانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود، پویشی برای مردم استان به نام هر پایگاه و هر مسجد یک قربانی ایجاد کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم هزار و ۹۶۰ قربانی در اختیار ما قرار دادند، تصریح کرد: این قربانی را به صورت کاملا بهداشتی در اختیار خانواده های متضرر از ویروس کرونا قرار دادیم.

وی افزود: با شناسایی های انجام شده امروز ۱۸ هزار و ۶۳۹ بسته معیشتی در سراسر استان توزیع خواهیم کرد که این بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بعضا مرغ، آرد و نان است.

سردار معروفی اظهار کرد: در این مرحله ۴ هزار و ۵۵۴ کارت هدیه داریم که به مبالغ ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی است و برای عید غدیر توزیع  ۶۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذا  بیشتر برای حاشیه استان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به توزیع ۵ هزار و ۷۵۰ بسته لوازم التحریر بیان کرد: توزیع دو هزار و ۸۴۰ دست البسه و کفش در این فاز از رزمایش مد نظر است و همچنین توزیع ۲۱ هزار و ۷۰۰ ماسک به نیازمندان، ۱۵۲ هزار قرص نان ۱۵۰ تخته پتو و ۷۵ تخته قالی از جمله دیگر برنامه هایی است که اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع ۸۴ سری جهیزیه هفته آینده در مرکز استان انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۳ هزار بسته معیشتی دیگر خواهیم داشت که ده هزار بسته سهم سپاه، ده هزار بسته سهم بنیاد مستضعفان، ده هزار بسته سهم کمیته امداد و سه هزار بسته سهم آستان قدس رضوی است؛ همچنین توزیع ۱۵ تا ۲۰ هزار لوازم التحریر را نیز خواهیم داشت و اهدا ۳ تا ۵ هزار کارت هدیه که سه هزار کار هدیه قطعی است را انجام می دهیم.

دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در کرمان

 


 

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در فهرج

ایوب سنجری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فهرج در حاشیه آغاز مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه  در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: صبح امروز پیرو موکدات حکیمانه حضرت آقا مبنی بر توجه به اقشار نیازمند جامعه در ایام کرونا دومین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه در فهرج آغاز شد.

وی با اشاره به توزیع ۳ هزار بسته معیشتی بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر گفت: این مرحله از رزمایش با همت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) سپاه ثارالله استان،  امام جمعه محترم، خیرین شهرستانی، کمیته امداد، بسیج دانش آموزی استان، و مرکز نیکوکاری در حال اجراست.

سنجری در ادامه به تعداد بسته های توزیعی در رزمایش کمک های مومنانه مرحله اول اشاره و بیان کرد: در رزمایش کمک های مومنانه مرحله اول که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

فرمانده سپاه فهرج با بیان اینکه در پویش نذر قربانی عید سعید قربان به نیت سردار دلها ۶۷ راس گوسفند ذبح و تقسیم شد  افزود: در روز عید غدیر نیز علاوه بر طبخ و توزیع بیش از ۴ هزار غذای گرم بین نیازمندان و مستضعفان یک هزار بسته غذایی جهت توزیع در دستور کار است.

وی همچین با اشاره به توزیع یک هزار کیسه آرد بین اقشار نیازمند در دهه امامت و ولایت از آغاز مرحله سوم در ایام محرم خبر داد و ابراز امیدواری کرد این قبیل اقدامات موجب رضایتمندی باریتعالی و اقشار نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا واقع شوند.

استفاده از ظرفیت مردمی برای دستگیری از نیازمندان در رزمایش کمک های مومنانه

محمد زمانی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: مرحله دوم کمک های مومنانه همزمان با عید قربان آغاز شده و در سه بازه زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر انجام می شود.

وی افزود: سازمان بسیج برای اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه اقدامات گسترده تری نسبت به مرحله اول آن پیش بینی کرده، از این رو گام نخست مرحله اول در ۲ نوبت اجرا می شود.

راه اندازی قرارگاه امام حسن (ع) در راستای مدیریت اجرای رزمایش کمک های مومنانه

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: ۱۰ پیش قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  که در واقع یک قرارگاه خدمات اجتماعی است،  به ریاست فدایی استاندار کرمان راه اندازی شد.

زمانی تصریح کرد: با توجه به تجارت گام اول به نظر می رسد ناهماهنگی هایی میان نهادهای مسئول وجود دارد، از این رو تصمیم گرفته شد قرارگاهی برای اجرای رزمایش کمک های مونانه راه اندازی شده و تمامی نهادها با هم افزایی با هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این قرارگاه در سایر شهرستان ها راه اندازی شده و ضمن دریافت کمک های مومنانه مردم و نهادهای مختلف بین نیازمندان واقعی توزیع می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در ارتباط با شناسایی نیازمندان واقعی گروهی تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، که پیش از این شناسایی شدند اما گروه دیگر علاوه بر اینکه تحت حمایت هیچ ارگانی نیستند، از شیوع ویروس کرونا هم به شدت آسیب دیده اند.

زمانی بیان کرد: سپاه ثارالله با استفاده از ظرفیت پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج نیازمندان واقعی را که تحت پوشش هیچ ارگانی قرار ندارند را شناسایی کرده و امداد رسانی به آن ها را آغاز کرده است.

۱۹۶۰ راس دام به یاد سید الشهدای مقاومت در استان کرمان قربانی شد

وی یادآور شد: در این اقدام بیش از ۶۲ هزار نیازمند واقعی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شناسایی شدند، بانک اطلاعاتی آن ها تکمیل شده و در مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه حمایت می شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: در گام نخست مرحله دوم کمک های مومنانه مردم نقش به سزایی در نظر قربانی داشتند، در روز عید قربان هزار و ۹۶۰ راس دام به یاد سردار دلها قربانی شده و گوشت آن ها در بین نیازمندان واقعی توزیع شد.

زمانی تاکید کرد: در اجرای نذر قربانی هیچ نهادی کمک نقدی یا غیر نقدی اهدا نکرد و همه هزار و ۹۶۰ راس دام توسط مردم خیر استان فراهم و ذبح شد.

وی افزود: گام دوم مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه از امروز آغاز شده و اقلام اهدایی که به واسطه کمک های مردمی تهیه شده، بین نیازمندان واقعی توزیع می شود.

اجرای گام اول مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه با محوریت هدایای مردمی

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: این بسته ها شامل ۵ هزار کارت هدیه از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، اقلام ضروری معیشتی، آرد و نان است.

زمانی اذعان کرد: توزیع این بسته های معیشتی به مدت ۴ روز در سراسر استان کرمان انجام می شود و پس پایان گام اول، جمع آوری کمک های مومنانه با حمایت ارگان های کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بانک های رسالت و انصار انجام می شود.

وی تشریح کرد: در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه سپاه ثارالله با همکاری مردم خیر استان کرمان ۸۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند مهیا کرده است که در هفته آینده توزیع می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در محرم سال جاری هیئات مذهبی و مردم برای نذورات خود محدودیت دارند، پیش بینی می شود استقبال باشکوهی از رزمایش کمک مومنانه صورت گیرد.

استفاده از ظرفیت مردمی برای دستگیری از نیازمندان در رزمایش کمک های مومنانه

زمانی مطرح کرد: علاوه بر موارد گفته شده در سایر اقشار بسیج نیز کمک های مومنانه به شکل های مختلف همچون شیفت ایثار، میز خدمت و توزیع بسته های معیشتی به یاری نیازمندان می شتابند.

وی ادامه داد: بسیج مداحان استان در تاریخ ۵ شهریور هم زمان با دهه اول محرم اطعام نیازمندان را انجام می دهد و در بیست و هفتم شهریورماه کمک مومنانه به شکل تهیه بسته های لوازم التحریر انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که در اجرای رزمایش کمک های مومنانه اهمیت دارد، استفاده از مردم برای مردم است.

 

مرکزی؛ مردم در رزمایش کمک مؤمنانه به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند

مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی عصر امروز در آیین آغاز مرحله ی اول از سری دوم رزمایش کمک های مومنانه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: بعد از فرمایش امام خامنه‌ای در نیمه شعبان مبنی شکل‌گیری رزمایش مواسات و همدلی همه خیرین و عزیزان در سراسر ایران اسلامی به‌ویژه استان مرکزی دست‌به‌دست هم دادند و به‌فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند و همه به تأسی از ائمه اطهار و به‌ویژه مولا علی (ع) که اب الایتام بودند در این رزمایش شرکت کردند به‌گونه‌ای که باورمان نمی‌شد که مردم چنین حضوری داشته باشند.

200 هزار بسته معیشتی در مرحله ی اول رزمایش کمک مؤمنانه توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه با اشاره به مرحله‌ی نخست رزمایش کمک مؤمنانه در سطح استان افزود: بالغ‌بر 200 هزار وعده غذایی گرم درب منازل توزیع شد و حدود 200 هزار بسته معیشتی توسط بسیج، سپاه، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و همه عزیزان درب منازل ولی‌نعمتان تقدیم شد.

مؤمنی اظهار داشت: مرحله‌ی دوم رزمایش در دهه‌ی امامت و ولایت هم‌زمان با عید قربان آغاز شد و امروز هم به برکت این ایام بناست که تعدادی از بسته‌های ارزاق درب منزل خانواده‌های نیازمند و ولی‌نعمتان توسط پایگاه‌های بسیج توزیع شود.

وی بابیان اینکه این رزمایش در سه مرحله انجام خواهد شد گفت: مرحله‌ی اول در دهه‌ی امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، مرحله‌ی دوم در دهه‌ی اول محرم خواهد بود و عزیزانی که قصد دارند نذری بدهند با توجه به شرایط بیماری کرونا خواهش داریم که این نذر را به‌صورت نقدی یا بسته‌های ارزاق به پایگاه‌های بسیج و کمیته‌ی امداد تحویل و یا به شماره‌حساب‌های مربوطه واریز کنند، مرحله‌ی سوم دهه‌ی سوم ماه صفر است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص اهدای جهیزیه نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و خانواده‌هایی به میمنت این ایام به خانه‌ی بخت خواهند رفت.

وی اظهار داشت: مرجع توزیع ما طبق مصوبه‌ی قرارگاه مواسات و همدلی فقط سازمان بسیج و پایگاه‌های بسیج است و کلیه‌ی کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست را به این سازمان تحویل خواهیم داد.

یکی از دلایل قدرتمندی ملت ایران اتحاد و مشارکت در همه زمینه‌هاست/ انقلاب اسلامی همچون رود جریان دارد

مؤمنی در ادامه اذعان داشت: یکی از دلایل قدرتمندی ملت ایران اتحاد و مشارکت در همه زمینه‌ها و در مواقع و زمان‌های مختلف است که همه ی مردم یک‌صدا و پشت سر رهبری درصحنه قرار می گیرند.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین دارایی کشور سرمایه اجتماعی است و این سرمایه اجتماعی سه مؤلفه دارد افزود: اولین مؤلفه اعتماد است و همان‌طور که می‌بینیم مردم به نهاد ها و ارگان مربوطه اعتماد دارند و با کمک‌های خود نشان دادند علیرغم اینکه دشمنان سم‌پاشی کرده‌اند باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اعتقاد راسخ دارند و پشت سر ولایت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: این اعتماد مشارکت اجتماعی را به همراه دارد همان‌طور که بسیاری از بسته‌های کمک مؤمنانه توسط مردم اهداشده است و بخش دیگر توسط نهاد ها تهیه‌شده است، لذا مشارکت اجتماعی مردم منجر به انسجام اجتماعی خواهد شد و نقشه‌های دشمن را تماماً نقش بر آب خواهد کرد، انقلاب اسلامی جریان دارد و مانند یک رود جاری نخاله‌ها و تفاله‌هایی که در مسیر هستند خودبه‌خود خارج خواهند شد.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم کمک های مومنانه در استان مرکزی

محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی عصر چهارشنبه در آیین آغاز مرحله‌ی اول از دومین مقطع رزمایش کمک مؤمنانه در استان مرکزی به مناسبت عید غدیر و دهه‌ی امامت و ولایت در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: کمک به نیازمندان و حمایت از کسانی که گرفتار هستند در اندیشه‌ی دینی ماست و بخصوص در شرایط بیماری کرونا، این حرکت بدون توفیق قطعاً صورت نمی‌گیرد مگر اینکه خداوند به ما توفیقی عطا کند.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) می‌فرمایند «بدانید اگر نیازمندی در زمان نیاز به شما رجوع می‌کند این نعمت الهی است و از این نعمت‌ها خسته نشوید چراکه اگر خسته شدید آن نعمت از شما به‌سوی دیگری سوق پیدا می‌کند»، لذا ما در آیات و روایات مختلفی داریم که باید به همنوعان خود کمک کنیم و  این جزو حسنات برای همه ماست و باید شکرگزار خداوند باشیم که این توفیق نصیب ما می‌شود.

جمهوری اسلامی برای ملت های مسلمان امید آفرین است

عسگری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در موضوع مبارزه با کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه دستوری دادند که بخش اول آن از اوایل ماه مبارک رمضان شروع شد و آنجا فرمودند که اگر می‌خواهیم در این مقطع می‌خواهیم با آمریکا مبارزه کنیم بزرگ‌ترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است، لذا هر کس می‌خواهد با دشمنان ملت ایران مبارزه عملی و کارآمد داشته باشد باید همه‌ی تلاش و کوشش خود را به کار بگیرد تا با فساد مبارزه کند.

جانشین فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که مردم و خیرین ما، دولتمردان ما و همه‌ی دغدغه مندان در این حماسه ها‌ی بزرگ که در این چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی آفریدند یکی از دیگری پرافتخارتر بوده است و این توفیق را داشته‌ایم که درصحنه‌های مختلف با حضور همه‌ی مردم و مردمی کردن همه‌ی فعالیت‌ها برای ملت‌های مسلمان امیدآفرین باشیم و در مقابل چشمان همه‌ی ملت‌های دنیا شکوه و اقتدار داشته باشیم و دل دشمنان خود را از این شکوه به لرزه بیندازیم.

بازه دوم کمک های مومنانه در سه مرحله انجام خواهد شد/ برنامه ریزی برای تهیه 100 هزار بسته

وی با اشاره به اینکه در مقطع اول رزمایش کمک مؤمنانه بیش از 120 هزار بسته تهیه و تقدیم عزیزان نیازمند شد گفت: در این بازه دوم نیز برنامه‌ریزی‌ای شکل گرفت تا بتوانیم در مراحل سه‌گانه‌ای که حضرت آقا فرمودند 100 هزار بسته را تهیه کنیم و تقدیم نیازمندان کنیم و در مرحله‌ی اول که امروز آغاز خواهد شد در سراسر استان مرکزی 15 هزار بسته توزیع خواهد شد، همه‌ی عزیزان کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و خیرین، شرکت‌های مختلف و هیئات مذهبی و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت در این امر دخیل هستند و همه دست‌به‌دست هم دادند تا فرمان رهبری را لبیک بگویند.

عسگری افزود: قرارگاه محله‌ی اسلامی که باید اتفاق بیفتد یعنی مردم ما پشتیبانی و کمک بکنند برای اینکه از ارزش‌ها دفاع کنیم و این ویروس منحوس را از جامعه بیرون کنیم، قرارگاهی در محله ها صورت گرفته است و امام جماعت مسجد فرمانده این قرارگاه است و هیئت‌امنا ، کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج دست‌به‌دست هم خواهند داد و با شناسایی‌های خوبی که انجام‌شده است هیچ‌کس از قلم نخواهد افتاد و هر عزیزی که از این ویروس آسیب‌دیده است از طریق همین قرارگاه حمایت خواهد شد.

اهدای 150 سری جهیریه به زوج های نیازمند استان/ 1000 سری لوازم تحریر ایرانی-اسلامی توزیع خواهد شد

وی بابیان اینکه در این مرحله با همت بسیج سازندگی و کمک خیرین توانسته‌ایم 150 سری جهیزیه را آماده کنیم گفت: برای این جهیزیه‌ها که در کل استان توزیع خواهد شد، 30 قلم کالای اساسی آماده‌شده است و زوجینی که تحت پوشش و نیازمند هستند حضور پیدا می‌کنند و طبق آنچه نیاز دارند انتخاب می‌کنند که ارزش هر سری جهیزیه به‌صورت میانگین 15 میلیون تومان است.

جانشین فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید هستیم تدبیری شد تا بحث لوازم‌تحریر را نیز داشته باشیم که در این مرحله 1000 سری آماده‌شده است و تأکید ما هم در جهیزیه و هم لوازم‌تحریر بر کالاهای ایرانی است و لوازم‌تحریر منقش به تصویر شهدا و مبتنی بر فرهنگ اسلامی ماست تا تبلیغی برای استفاده از کالای داخلی باشد.

عسگری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در مراحل بعد حضور بیشتری از خیرین داشته باشیم و خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش قرار بدهیم، بنیاد غدیر نیز برنامه‌ریزهای بسیار خوبی را در ایام عید غدیر انجام داده‌اند که بحث پخت غذا را دارند و آن را اختیار خانواده‌ها ی نیازمند می‌گذارند و

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه مسئولین و تلاش‌های نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه، استاندار و فرمانده سپاه استان مشکلات مردم را مرتفع کنیم و در مسائلی که دشمن برای ما به‌عنوان تحریم به وجود آورده است تا ما را تسلیم کند بتوانیم روزبه‌روز ضربه‌ی محکم‌تری به دشمن بزنیم و نقشه های آن‌ها را نقش بر آب کنیم.

توزیع 15هزار بسته معیشتی در دومین پویش کمک مومنانه در اراک

هزار بسته در شهرستان اراک و 10هزار بسته دیگر در سایر شهرستان های استان میان نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع خواهد شد.

جهیزیه ها و لوازم التحریر نیز در کل استان توزیع می شود.

 

آماده سازی 150 جهیزیه برای زوج های نیازمند در اراک

بسیج سازندگی استان مرکزی همزمان با اولین مرحله از دومین پویش کمک مومنانه در استان مرکزی، 150جهیزیه به زوجهای جوان کم بضاعت اهدا می کند. سعی شده اکثر اقلام هر سبد جهیزیه از کالاهای ساخت ایران و استان باشد تا به تولید داخلی هم کمک شایانی شود.

قم؛ توزیع 2 هزار و 500 بسته معیشتی در مرحله دوم کمک مؤمنانه

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه رزمایش کمک مومنانه در استان دوم رزمایش کمک مومنانه هزار بسته معیشتی در مرحله مرحله دوم کمک های مومنانه رزمایش کمک های مومنانه قرارگاه امام حسن مجتبی اول رزمایش کمک مومنانه رزمایش کمک مؤمنانه مرحله دوم کمک مؤمنانه آغاز مرحله دوم رزمایش دوم نهضت کمک مومنانه هزار بسته معیشتی بین اجرای رزمایش کمک جانشین فرمانده سپاه بین نیازمندان توزیع دانش آموزان نیازمند مرحله دوم رزمایش مرحله از رزمایش مدیرکل کمیته امداد سازمان بسیج کارگری مسئول بسیج سازندگی آسیب دیده از کرونا کمک های مومنانه کمک های مومنانه دهه امامت و ولایت سه بازه زمانی سپاه امام سجاد ع نیازمندان واقعی امام حسن مجتبی ع بین نیازمندان بسته های معیشتی پایگاه های بسیج مقام معظم رهبری لوازم التحریر بنیاد مستضعفان سراسر استان عید سعید قربان دیگر برنامه ها مرحله دوم نهضت کمک مومنانه مقام مسئول کمک مومنانه توزیع خواهد شد استان هرمزگان دهه اول محرم ازدواج جوانان انقلاب اسلامی اقشار نیازمند البسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند

فرمانده کل سپاه گفت: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند که ما با یک برنامه ریزی در مرحله اول برای ۴۸ هزار نفر از این کارکنان اقداماتی را انجام دادیم و ۹ هزار ۱۰۰ واحد تحویل داده شده و ۲۰ هزار ۱۵۲ واحد نیز درحال ساخت است.

به گزارش مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در جلسه شورای عالی مسکن که صبح امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: کارکنان سپاه در نقاط مرزی در حال حراست از امنیت ملس کشور و بخش بسیاری در سایت‌های موشکی و پدافندی اماده هر اقدامی هستند و تقریبا نیمی از کارکنان جوان سپاه امروز در هجرت و کملا دور از خانواده زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: مسکن برای این کارکنان علاوه بر ایجاد آرامش خاطر موجب می‌شود بخشی از بار معیشتی از دوش این عزیزان برداشته شود به همین دلیل ما به مسکن تنها به عنوان بستری برای معیشت مطمئن نگاه نمی‌کنیم بلکه وسیله‌ای است برای اینکه همرزمانم بتوانند ماموریت‌های سخت و سنگین خود را با اطمینان خاطر انجام دهند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند که ما با یک برنامه ریزی در مرحله اول برای ۴۸ هزار نفر از این کارکنان اقداماتی را انجام دادیم و ۹ هزار ۱۰۰ واحد تحویل داده شده و ۲۰ هزار ۱۵۲ واحد نیز درحال ساخت است. اما ۵۲ هزار واحد کسری داریم تا بتوانیم نیاز‌های موجود را تامین کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: تامین مسکن برای فاقدین مسکن برای ما بسیار مهم است و ۵۰ هزار واحد مسکن سازمانی را هم پیش بینی کرده ایم. اما سود بالای بانکی و حقوق پایین کارکنان وضعیت را دشوار می‌کند. امیدورایم با همکاری دولت بتوانیم نیاز کارکنانمان را تامین کنیم.

دیگر خبرها

  • پاکستان دومین مرحله اخراج اتباع غیرمجاز افغانستان را آغاز می‌کند
  • برگزاری رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس
  • برگزاری رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی بمناسبت روز قدس
  • دریادار تنگسیری: شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس رژه سراسری برگزار می‌کنند
  • رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس
  • رزمایش همدلی و احسان در کهگیلویه وبویراحمد
  • آغاز طرح سراسری «بهار در بهار» در کتابخانه‌های عمومی کشور
  • مروری بر دستاوردها و رخدادهای نظامی ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • سردار سلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند