Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:05:34 GMT

خوشحالی رهبر یک حزب اسرائیلی از انفجار بیروت!

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۹۵۱

خوشحالی رهبر یک حزب اسرائیلی از انفجار بیروت!

 موشه فیگلین، رهبر حزب اسرائیلی هویت در فیسبوک نوشت: برای بزرگداشت روز عشق، ما نمایش شگفت آوری از ترقه بازی‌ها را در بندر بیروت شاهد بودیم!

فیگلین از رهبران پیشین در حزب راستگرای لیکود است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی ریاست این حزب را برعهده دارد.

وی گفت: "آیا می‌دانی که این جهنم، در گذشته موشک‌هایی را بر سر ما فرو می‌ریخت؟ "

فیگلین خاطرنشان کرد: من تجربه و اطلاع کمی از مواد منفجره دارم، بزرگترین انفجاری که در آن شرکت داشتم، در آن ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن ماده تی ان تی منفجر شد. آنچه که در بندر بیروت دیدیم، بسیار شدیدتر بود، تاثیر ویرانگر این انفجار، همچون یک بمب هسته‌ای کوچک بود.

فیگلین تصریح کرد: "امروز روز شکر واقعی از خدا و از تمامی نوابغی است که این مراسم دلنشین را برای ما جهت بزرگداشت روز عشق، ترتیب دادند. "

انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت بیش از ۱۰۰ کشته و حدود ۵۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل بیروت انفجار پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، به مناسبت روز نظامی گنجوی، نشست خوانش اشعار این شاعر بزرگ و نامدار با حضور و مشارکت دانشجویان و استادان چهار دانشگاه پکن در دانشکدۀ مطالعات خاورمیانۀ دانشگاه زبان و فرهنگ پکن (BLCU) برگزار شد.

ابتدا چند تن از دانشجویان، قطعات زیبایی از خمسۀ نظامی را با احساس و شیوایی خاصی خواندند و گروه دانشجویان دانشگاه زبان و فرهنگ پکن نیز تصنیف «لیلی، لیلی» برگرفته از لیلی و مجنون نظامی را به زیبایی بازخوانی کردند که با استقبال گرم حاضران روبه‌رو شد.

در این نشست خانم پرفسور مو هونگ یوانگ، استاد و رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن دربارۀ اهمیت آثار نظامی به ویژه از نظر نگارگری نسخه‌های خطی نظامی و شباهت دو فرهنگ ایران و چین با یکدیگر سخن گفت و به روند ترجمۀ آثار نظامی به زبان چینی اشاره کرد. همچنین خبر داد که با تلاش چند تن از استادان دانشگاه‌های چین، حدود ۸۰ درصد کار ترجمۀ خمسۀ نظامی به زبان چینی انجام شده و این کار بزرگ و ارزشمند در مراحل پایانی است.

گفتنی است که این کار فرهنگی و ادبی ارزشمند، با حمایت و نظارت رایزنی فرهنگی انجام شده است. استادان دکتر بهادر باقری (استاد مدعو زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن) و دکتر سیدمهدی طباطبایی (استاد مدعو زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات بین الملل پکن) دربارۀ نقش نظامی گنجوی در ادبیات ایران و لزوم برپایی چنین نشست‌هایی برای شکوفایی استعداد‌های دانشجویان و آشنایی آنها با یکدیگر و همچنین رایزن فرهنگی ج. ا. ایران در چین در بارۀ نقش نظامی گنجوی در فرهنگ جهانی و اثرگذاری وی بر ادب جهان سخن گفتند و شعرخوانی و هنرنمایی دانشجویان را بسیار دلنشان و دلنشین توصیف کردند.

پروفسور وانگ مدیر گروه فارسی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن نیز دانشجویان را برای سفر به ایران و مطالعه در فرهنگ و زبان و تمدن این کشور تشویق کرد و در پایان استادان و دانشجویان با هم عکس یادگاری گرفتند.

در این برنامه به پاس زحمات خانم دکتر مو هونگ، یک جلد خمسۀ نفیس نظامی به ایشان و همچنین چند جلد کتاب ادبی به دانشجویانی که شعر خواندند تقدیم شد. تعدادی کتاب آموزش زبان فارسی هم به گروه فارسی دانشگاه اهدا شد.

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در بندر ایلات
  • بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین
  • وقوع انفجار در بندر اشغالی ایلات
  • (ویدئو) گل دوم پرسپولیس به پیکان و خوشحالی رونالدویی کنعانی زادگان
  • خوشحالی به سبک رونالدو؛ گل دوم محمدحسین کنعانی زادگان به پیکان (پرسپولیس 2-0 پیکان)
  • یزله کنعانی پیش چشم رضا عنایتی (عکس)
  • بزرگداشت ثبت جهانی افطار و نوروز
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • ابراز خوشحالی کارشناس اورژانس بابل از پیام رهبر انقلاب/ احساس کردم دست خدا روی زمین بودم
  • پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرز با اشغالگران