Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:45:45 GMT

پرسشگری الفبای کار خبرنگاران است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۰۵۸

پرسشگری الفبای کار خبرنگاران است

فرماندار دالاهو، پرسشگری را کلید واژه اصلی و الفبای کار خبرنگاران دانست و گفت: اگر این کلید واژه را از آن‌ها بگیریم، خبرنگاری از معنا و مفهوم تهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کرم محمدی امروز میزبان خبرنگاران شهرستان دالاهو بود، در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،معاونان سیاسی، امنیتی و برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرم محمدی فرماندار دالاهو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید و به ویژه شهید محمود صارمی، اظهار داشت: شهید صارمی با بازتاب به موقع اقدامات وحشیانه گروه طالبان، با قلم خود به نبرد با تاریکی و جهالت رفت و جان شیرین خود را نیز بر سر این راه گذاشت.

وی پرسشگری را کلید واژه اصلی و الفبای کار خبرنگاران دانست و گفت: اگر این کلید واژه را از آن‌ها بگیریم، خبرنگاری از معنا و مفهوم تهی می‌شود و اگر بپذیریم که پرسشگری حق خبرنگار است، پس پاسخگویی وظیفه مسئولین است.

وی ادامه داد: هر کسی در دولت، مجلس دستگاه قضایی، نهادها، سازمان‌های انقلابی مسؤولیتی برعهده گرفته باشد، باید در قبال سوالات جامعه که از زبان و قلم خبرنگار جاری و ساری می‌شود، خود را مکلف به پاسخگویی بداند.

محمدی جامعه پرسشگر، مدیر پاسخگو تربیت می‌کند، هرگاه این دو در جامعه نهادینه شدند، تخلفات کمتر،کارآمدی بخش‌های مختلف افزون‌تر، رضایتمندی مردم بیشتر و در نهایت فاصله بین ملت- دولت به حداقل خواهد رسید، در این چرخه، خبرنگاران نقشی اساسی ایفا خواهند کرد.

وی گفت: یک خبرنگار متعهد، دلسوز و مردمی حرکت بر مدار اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد، در این صورت خبر را امانت قلمداد کرده و آنرا بدون دخل و تصرف به جامعه منتقل می‌کنم.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر صدها  شبکه خبری با مجموعه خبرنگاران در عرصه نوشتاری، دیداری و شنیداری در حال پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه ما هستند، در چنین اوضاع و احوالی، خبرنگاران وطن‌دوست و متعهد وظیفه‌ای خطیر در ارتباط با تزریق امید به جامعه دارند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کرمانشاه الفبای کار کلید واژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

رژیم غذایی کتوژنیک چیست ؟ |خواص و عارضه های رژیم غذایی کتوژنیک را بدانید

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 846875 برچسب‌ها چاقی خبر مهم رژیم غذایی

دیگر خبرها

  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • گزارش زبان معیار و این بار، ایران اکسپو
  • ببینید | پویش کابوست منم برای نوجوانان کلید خورد
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد