Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در طرح کلید به کلید ریاست جمهوری امکان نوسازی ناوگان‌ها از جمله اتوبوس و کامیون تنها به مالک داده می‌شود، گفت: در این طرح سعی کرده ایم واسطه‌ها را حذف کنیم تنها به مالک که ناوگان فرسوده دارد خودروی نو واگذار می‌شود و مالکان در هنگام ثبت نام باید خود شخصا مراجعه کنند و در صورتی که فردی مالک وسیله نقلیه نباشد به هیچ عنوان در این طرح ثبت نام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کامیون های قراضه منتظر اجرای طرح کلید به کلید!/تکلیف واردات خودروهای سنگین چه شد؟

او ادامه داد: طی سال‌های گذشته تعداد واسطه‌گران و دلالان در این بازار افزایش پیدا کرده است، بنابراین ما سعی کرده ایم در طرح کلید به کلید برای جلوگیری از افزایش تعداد دلالان و حذف ناوگان فرسوده، خودروها را تنها به مالکان آن تحویل دهیم.

بمانا با اشاره به اینکه بعد از خرید کامیون، مالکان باید پیمایش ۵ ساله داشته باشند تا بتوانند ناوگان خود را بفروشند ادامه داد: در صورتی که کامیونی پیمایش ۵ ساله نداشته باشد اجازه فروش به آن داده نمی‌شود و ما سعی کرده ایم با استفاده از این طرح زمینه ساز کاهش و حذف دلالان از این بازار شویم.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تاکید کرد: در طرح کلید به کلید و نوسازی ناوگان‌های سنگین اجرای چنین اقداماتی را بیشتر در دستور کار قرارداده ایم تا از رشد ناوگان فرسوده جلوگیری کنیم.

بمانا با اشاره به اینکه مشکل لاستیک همواره در کشور وجود داشته است، اما سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با همکاری وزارت صمت این مشکل را تا حدودی برطرف کرده است، گفت: وزارت صمت با افزایش واردات و همچنین میزان رشد تولید سعی کرده است تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کند.

مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان بیان کرد: هنوز مشکل قطعات یدکی خودرو‌ها پا بر جا است و دلیل این موضوع آن است که بخش عمده‌ای از قطعات یدکی با ارز آزاد وارد می‌شوند، به همین دلیل شاهد افزایش قیمت‌ قطعات یدکی در این حوزه هستیم، اما با همکاری وزارت صمت بخشی از مشکلات در این حوزه را برطرف می کنیم.

بمانا با اشاره به اینکه نهاد‌های نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هوشیاری خود را برای برخورد با دلالان بیشتر کنند افزود: باید سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و وزارت صمت با آگهی‌دهندگان و دلالان کامیون‌ها برخورد جدی داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: چندین بار نهاد‌های نظارتی اعلام کرده اند که مالکان، فریب آگهی‌های اینترنتی سایت ها برای خرید ناوگان نو را نخورند و سازمان راهداری هم در صورت مشاهده دلالان برای سوء استفاده از کامیون‌های سه ساله اروپایی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی ناوگان جاده ای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای طرح کلید به کلید وزارت صمت سعی کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محورهای فرعی شده است، گفت: خسارت وارد طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راههای روستایی و محورهای فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه 1500 میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به 25 راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود 250 روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آن‌ها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 50 اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه 150 دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستاهای معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف 10 روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف 24 تا 48 ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۳ میلیون تن آسفالت راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد