Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:25:00 GMT

با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۱۱۹

با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

زمانی که جامعه را به مقاومت و همبستگی جلوی تحریم‌های آمریکا دعوت می‌کنیم باید بتوانیم یک تصویر روشن از نتیجه‌ی این مقاومت ارائه کنیم. حواله دادن مکرر افکار عمومی به مقاومتی که نتیجه آن مشخص نیست کشاندن افکار عمومی به تونلی است که روزنه‌ی پایانی آن پیدا نیست و طول و انتهای آن نامشخص. روح جامعه برای پذیرش درد ناشی از تحریم و برای عبور از پیچ تاریخی تحریم نیازمند تصویر بزرگ روشنی-بیگ پیکچر- از سرنوشت پس‌ازاین پیچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بپذیریم ما در یک جنگ پیچیده‌ی رسانه‌ای و اقتصادی هستیم باید بتوانیم برای افکار عمومی تصویر کنیم با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود. قطعاً نقطه‌ای دوردست و رؤیایی مثل "رفع فتنه از عالم" یا "فتح قدس" هم بسیار بهتر از این بی چشم‌اندازی جنگ فعلی است. بدون این تصویر جامعه به‌سختی به سمت جلو حرکت می‌کند. تصویر از آینده در نقش آهن‌ربا جامعه را به سمت آینده می‌کشد و از سردرگمی، انتظار بیجا و هدر رفت انرژی می‌رهاند.

فرآیند افکار عمومی در این مسیر مانند یک سفر است. اگر مقصد سفر مشخص نباشد مسافر، کششی برای حرکت ندارد و نمی‌تواند آمادگی ذهنی و غیر ذهنی ایجاد کند که باید چقدر هزینه، زمان و انرژی برای این راه کنار بگذارد؟ اگر چنین نشود روح مسافران بیش از سختی مسیر از این ابهام مسیر خسته می‌شود. نمی‌شود به مردم گفت دستتان را به ما بدهید و بیاید و چیزی هم نپرسید. خدا هم هر جا به صبر دعوت می‌کند نتیجه صبر را هم تصویر می‌کند. ما باید برای مردم بتوانیم تصویری ازآنچه می‌خواهیم با تحریم‌ها بکنیم، بسازیم و رؤیایی فردای پس از تحریم را وعده بدهیم و این وعده باید ملموس و قابل رؤیاپردازی باشد. مختصات آینده کشور به‌خصوص در بعد اقتصادی درنتیجه مقاومت در برابر زورگویی آمریکا و تحریم‌ها را باید در رؤیاها نقاشی کنیم.

دقیقا همان کاری که جریان تحریف پیش می‌برد و تصویر می‌سازد و وعده می‌دهد و رؤیا می‌سازد. باید بتوانیم رؤیای مقابل رؤیای برجام را بسازیم وگرنه بازهم با رؤیایی بعد از بایدن، اذهان را به مسیری خواهد برد که ته اش رؤیای نور است. جامعه‌ی بی رؤیا و دعوت‌شده به سمت ابهام، جامعه‌ی هراسیده و مضطرب است، جامعه‌ای که بی‌آنکه بداند هدف کجاست به وعده‌ی هر قریه و آبادی‌ای بی‌آنکه فکر کند چه هزینه‌ای برای سفر داده، راضی خواهد شد و سفر را پایان خواهد داد. ما برای همراهی هم‌سفران اول باید درد سفرشان را به رسمیت بشناسیم، باید بپذیریم هم‌سفرانمان هزینه زیاد دادند. همدلی اولین گام هم‌سفری است.

گام اول؛ زخم‌های تحریم را انکار نکنیم، مقصد و زمان تقریبی رسیدن به آن را تصویر کنیم؛ گام دوم هم‌جهتی است. ما باید "ما" بشویم؛ گام سوم ایجاد "ما" ی هویت‌ساز است؛ ما مقاوم‌ها، ما سرسخت‌ها، ما ایرانی‌های مغرور جنگجو. همه باید پارو بزنیم؛ گام چهارم تقسیم وظایف و نقش دهی هویت‌ساز، کافه‌های مسیر را نشان بزنیم و با رسیدن به هر کافه‌ای جشن مختصری بگیریم؛ گام پنجم تعیین هدف‌های کوتاه ملموس قابل ارزیابی

منبع: الف

کلیدواژه: افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت

به گزارش قدس آنلاین، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم اکنون نیز طبق آمار بین المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی نیز شده و طبق آخرین آمار گمرک ایران توانسته درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد .

طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دشمن از کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می کند
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • بریتانیا تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کرد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۴۷
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در حمایت از اسرائیل تحریم کرد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است