Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:26:47 GMT

۱۸ کشته و ۱۶ مفقود در بارندگی‌های اخیر کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۲۱۱

۱۸ کشته و ۱۶ مفقود در بارندگی‌های اخیر کره جنوبی

مقامات کره جنوبی از کشته شدن دو امدادگر و مفقود شدن پنج امدادگر دیگر به دنبال واژگون شدن قایق‌هایشان در سیلاب بارندگی‌های اخیر این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، بخش‌هایی از کره جنوبی ۴۴ روز بارندگی‌ را تجربه کرده است که طولانی‌ترین بارندگی‌ موسمی از سال ۲۰۱۳ میلادی بوده و منجر به وقوع سیلاب و رانش زمین در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه قایق نجات در تلاش بودند تا یک قایق پلیس را که در سدی در نزدیکی شهر چانچئون در شمال شرقی سئول گرفتار شده بود، نجات دهند که واژگون و غرق می‌شوند.

یکی از اجساد در نزدیکی سد پیدا شده و دیگری حدود ۲۰ کیلومتری پایین دست سد کشف شده است.

همچنین در مناطق دیگر تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر کشته، ۱۱ نفر مفقود شده و بیش از ۱۶۰۰ نفر نیز به دلیل بارندگی‌های موسمی اخیر در کره جنوبی آواره شده‌اند.

در سئول رودخانه هان پس از مجبور شدن مسئولان برای باز کردن سیل‌گیرهای روی سدهای بالادست، در برخی مناطق به سواحل آن سرازیر شد. برخی از بزرگراه‌های کنار رودخانه نیز باید بسته می‌شدند.

روز چهارشنبه نخست وزیر کره جنوبی از برخی مناطق تحت تاثیر سیلاب‌های اخیر بازدید کرد و از دولت خواست تا در چندین استان مناطق ویژه فاجعه در نظر بگیرد.

امدادگران اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در سالن‌های بدنسازی و سالن‌های اجتماعات را که به عنوان پناهگاه اضطراری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، انجام دادند.

بارندگی‌های شدید در کره شمالی نیز  باریده است و رسانه‌های دولتی تصاویری از خیابان‌های سیل‌زده را منتشر کرده اما جزئیاتی از خسارت و تلفات را بیان نکرده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، دولت کره شمالی برای مناطقی در نزدیکی برخی از بزرگترین رودخانه‌ها و دریاچه‌های خود هشدار سیلاب صادر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی بارندگي سیل کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد