Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@00:00:16 GMT

آیین نامه اهدای جنین و تخمک نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۳۵۷

مسعود شهرجردی روز گذشته چهارشنبه 15 مردادماه در کارگروه اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی فرد متخصص فلوشیپ ناباروری که بومی هم باشد ندارد و در این حوزه استان با کمبود متخصص مواجه است که به منظور حل این معضل جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت بورسیه دانشجویی همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی از داشتن داروخانه تخصصی درمان ناباروری نیز محروم است که این فقدان سبب شده بیماران داروهای خود را از تهران و قم تهیه کنند که جهاددانشگاهی در جهت راه اندازی این داروخانه نیز آمادگی لازم را دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: آیین نامه اهدای جنین و تخمک برای کمک به زوجین نابارور نیازمند بازنگری است چراکه این مهم در استان در حال تبدیل شدن به معضل اجتماعی است.

شهرجردی اضافه کرد: استان مرکزی در بحث درمان ناباروری جزو استان های پیشرو است و سه مرکز در استان فعال هستند، متاسفانه میانگین ناباروری در کشور افزایش زیادی داشته که این افزایش مربوط به مسائل اجتماعی، زیست محیطی و ... است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری در کنار درمان، بیان کرد: در حال حاضر تمام مراحل درمان ناباروری که در سطح کشور و کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، در سطح استان قابل انجام است و هیچ نیازی به ارجاع بیمار به مراکز خارج از استان نداریم و سالانه حدود ۱۷ هزار خدمت در سطح استان ارائه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: تقریبا بیش از ۹۰ درصد امکانات و تجهیزات مراکز درمان ناباروری وارداتی هستند که افزایش قیمت ارز، شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب افزایش زیاد هزینه های درمان ناباروری در مراکز شده و این افزایش هزینه ممکن است در کیفیت خدمات اثرگذار بوده و در آینده این مراکز را به سمت ورشکستگی سوق دهد. استفاده از مواد بی کیفیت ممکن است شانس فرزند دار شدن برای یک خانواده را از بین ببرد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی درمان قم آیین نامه تخمک زیست محیطی افزایش قیمت هزینه های درمان خانواده آیین نامه ارز استان مرکزی تخمک خانواده درمان ناباروری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی سال گذشته افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.


دکتر مهیار محمدی فرد افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.


سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.


وی گفت: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد