Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:48:23 GMT

مصرف روزانه گاز کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۳۷۶

مصرف روزانه گاز کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که ۵۷۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا جولایی، سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص آمار مصرف گاز کشور اظهار داشت: میانگین مصرف گاز طبیعی در کل کشور روز گذشته (چهارشنبه، 15 مردادماه) 575 میلیون مترمکعب بوده که سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده 181 میلیون مترمکعب، صنایع عمده 130 میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز 264 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روز 15 مرداد، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم 657 میلیون مترمکعب بوده و از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 91 میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری تزریق شده است که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش چهار درصدی نشان می‌دهد.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد: هم‌اکنون مشکلی در گازرسانی به نیروگاه‌ها وجود ندارد و تحویل گاز به همه نیروگاه‌های متصل به شبکه و با توجه به اعلام نیازشان به‌طور کامل انجام می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت نفت، مقدار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، ابتدای خردادماه امسال روزانه 200 میلیون مترمکعب بود که با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف نیروگاه‌ها و به تبع حجم گاز تحویلی به آنها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

R32317/P1010114/S7,80/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت گاز قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شرکت گاز پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ "امین" سقف بازار را شکست ۲ شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت ۳ تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس ۴ سهام ۴ شرکت دولتی واگذار می شود + قیمت پایه ۵ عامل قطعی مکرر برق پایتخت دستگیر شد ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۹| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در ۲۰ استان/ هوا در نوار شمالی ۱۰ درجه خنک می‌شود ۷ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۸ ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ مهمترین اخبار اقتصادی ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ خط تولید لوله های جریانی نفت افتتاح شد معاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی ۲ برابر شده است زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم: نظارت بر سیستم هوانوردی تشدید می‌شود/ آسمان ایران، امن‌ترین فضای منطقه مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت گاز شرکت گاز میلیون مترمکعب نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲