Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر اطرج رئیس اتحاديه عمده فروشان ميادين ميوه و تره بار اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: به دلیل کاشت بیش از حد گوجه فرنگی در استان اصفهان قیمت‌ها پایین آمده است، اما مخارج کشاورزان همچنان بالاست و کشاورزان با قیمتی که در حال حاضر این محصول به فروش می‌رسد ضرر می‌کنند ، همین عامل موجب نارضایتی و اعتراض کشاورزان اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: برای حل این مشکل در ابتدا سعی کردیم نرخ فروش گوجه را به نحوی تنظیم کنیم تا گوجه فرنگی از سایر استان‌ها به اصفهان وارد نشود به همین دلیل قیمت‌ها را کاهش دادیم تا گوجه‌ای که در استان کاشت می‌شود در همین استان نیز به فروش رسیده و مصرف شود.


رییس اتحاديه عمده فروشان ميادين ميوه و تره بار اصفهان بیان کرد: متاسفانه حتی با کاهش قیمت‌ها باز هم شاهد وارد شدن گوجه‌فرنگی از سایر استان‌ها به اصفهان هستیم که در حال حاضر تمهیداتی اندیشیده ایم که بطور کلی از خارج استان گوجه‌فرنگی وارد نشود تا کشاورزان اصفهانی متحمل ضرر نشوند.

اطرج عنوان کرد: بهترین راهکار جلوگیری از ضرر کشاورزان اصفهان این است که با توافق با شرکت تعاونی روستایی کارخانه‌های تولید کننده رب گوجه فرنگی قیمت خرید محصول را افزایش دهند، چون در حال حاضر که نرخ رب گوجه فرنگی تولیدی بالاست حداقل قیمت خرید را نیز افزایش دهند تا کشاورزان گوجه‌های مازاد بر بازار را به کارخانه‌ها بفروش برسانند و متضرر نشوند.

او در پایان اضافه کرد: گوجه‌هایی که در اصفهان کاشت می‌شوند از لحاظ کمیت و کیفیت به میزانی هستند که نیاز مصرفی استان را تامین کنند و مازاد بر مصرف بازار نیز می‌تواند به کارخانجات و حتی به استان‌های دیگر فرستاده شود از طرفی جهاد کشاورزی با برنامه ریزی می‌تواند کشاورزان را متقاعد کند تا به میزان نیاز بازار گوجه‌فرنگی تولید کنند.     انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گوجه کشاورزان اصفهان گوجه فرنگی کشاورزان اصفهان گوجه فرنگی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم

مهدی طغیانی اظهار کرد: خود را نماینده همه مردم می‌دانم و با تخریب و توهین به مردم و به خصوص جوانان و به طور کلی هیچ نوع تخریب شخصیتی موافق نیستم.

به گزارش خبرآنلاین، وی اضافه کرد: اگر نماینده در هر حوزه‌ای تخریب شود، سودی عاید کسی نخواهد شد، اما اگر همه با هم همدل و یکرای باشیم خواهیم توانست گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اصفهان تنها با همدلی همه نمایندگان مردم رفع می‌شود، گفت: نمایندگان اصفهان باید ید واحد باشند تا مشکلات رفع شود، بر این اساس از همه می‌خواهم اگر در رفتار‌های بنده ضعف‌هایی هست به شخص خودم انتقال دهید و تخریب نکنید، به هیچ کس توهین نشود تا با یکرنگی مشکلات اصفهان را رفع کنیم.

فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عدم احیای زاینده رود که موجب خالی شدن آبخوان‌های دشت اصفهان شده است، مهم‌ترین مشکلات اقتصادی اجتماعی و محیط زیستی را برای اصفهان به همراه داشته است، تاکید کرد: اکنون فرونشست در اصفهان به مرحله‌ای بسیار خطرناک رسیده است به نوعی که اگر در طول هفت یا هشت سال آینده نتوانیم کاری برای احیای آبخوان‌های اصفهان انجام بدهیم، این تمدن باقی نخواد ماند.

طغیانی ادامه داد: در حقیقت همه ما باید در چنین شرایطی اصفهان را ترک کنیم و این شهر دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

خشکی زاینده رود فقط مشکل کشاورزان و شرق اصفهان نیست

وی با بیان اینکه مشکل زاینده رود تنها مسئله شرق اصفهان و کشاورزان نیست بلکه کل دشت اصفهان به خاطر خشکی رودخانه فلات مرکزی ایران در خطر فرونشست قرار دارد، تاکید کرد: در دوره قبلی مجلس تلاش کردم تا فریاد زاینده رود ومردم عزیز و کشاورزان این استان باشم، و در این دوره نیز، نمایندگان اصفهان باید همدل و هم رای باشند تا مشکلات به ویژه خشکی زاینده رود رفع شود.

دیگر خبرها

  • نگرانی کشاورزان انگوت از خسارات وارد شده بر اثر آفت شته روسی در مزارع گندم
  • فریاد اعتراض مردم اصفهان بر سر رژیم کودک کش صهیونیستی +عکس و فیلم
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم