Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: براساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه ۱۸ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۲۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۵ هزار و ۱۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۶۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۴ هزار و ۶۸۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۷۶۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۹۷ هزار و ۴۱۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور هند به عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۵۶ هزار و ۶۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۰ هزار و ۷۳۹ هندی جان خود را از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو و شیلی نیز به‌ترتیب با ۸۶۶ هزار و ۶۲۷، ۵۲۹ هزار و ۸۷۷، ۴۵۶ هزار و ۱۰۰، ۴۴۷ هزار و ۶۲۴ و ۳۶۴ هزار و ۷۲۳ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ و کلمبیا با ۳۴۵ هزار و ۷۱۴ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، برزیل و هند به ترتیب با ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۳۷، ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۶۳۷ و یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۶ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار جهانی کرونا مبتلایان کرونا فوتی های کرونا دست داده اند ساعت گذشته جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی دبیرکل ناتو درباره تغییرات آب و هوایی

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای امنیت ناتو مهم است، با توجه به اینکه گرمایش جهانی یک بحران چند برابر است و همه، اثرات آن را در سراسر جهان می‌بینند.

براساس گزارش النشره، او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان که کشورش میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP-۲۹) در نوامبر آینده است، از «نقش مهمی» که جمهوری آذربایجان در تأمین گاز متحدان کلیدی در ناتو ایفا می‌کند، استقبال کرد. 

علی‌اف نیز از سویی دیگر اعلام کرد: به لطف منابع طبیعی خود، یعنی نفت، در مقیاس وسیع با شرکای خود در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری می‌کنیم.

یک ناظر اتحادیه اروپا اخیراً خاطرنشان کرد که جهان در سال گذشته از آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد عبور کرده است، زیرا در سال ۲۰۲۳ رکوردهای دمایی به تعداد قابل توجهی شکسته است.

اروپا در سال‌های اخیر با موجی از حوادث اقلیمی شدید مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۱، سیل بی‌سابقه بلژیک، آلمان و هلند را درنوردید که منجر به هزینه‌های ۴۴ میلیارد یورویی (۴۸ میلیارد دلار) شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تهران دومین استان کشور در تصادفات منجر به فوت/ افزایش ۳ درصدی فوتی تصادفات استان تهران
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • نگرانی دبیرکل ناتو درباره تغییرات آب و هوایی
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید