Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت ارتباط ۲ طرفه با مسوولان ترکیه‌ای در احداث این خط ریلی، اظهار داشت: اهمیت این خط ریلی به اندازه‌ای است که با وجود مشکلات پیش رو، می تواند زمینه ساز توسعه مراودات منطقه‌ای باشد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های ترانزیت با استفاده از خط ریلی در مقایسه با ترانزیت جاده‌ای و هوایی بسیار پایین است که نقطه عطفی در این راستا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام حمایت از تمامی طرح‌های اقتصادی دولت منجر به جهش تولید و شکوفایی اقتصادی بیان کرد: یقین داریم که تاثیر مثبت اقتصادی این خط ریلی در سطح ملی نمود پیدا می‌کند.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، آغاز مراحل اجرایی این طرح را منوط به تصویب شورای امنیت ملی دانست و اضافه کرد: تمامی طرح‌های مناطق صفر مرزی باید به تصویب این شورا برسد.

وی ایران را شاه‌راه اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت: امروز مسیر ترانزیتی به اندازه‌ای اهمیت دارد که کشورهای مختلف بر سر همین موضوع دچار یک رقابت تنگاتنگ شده‌اند.

علیپور ادامه داد: ایران در گذرگاهی از آسیا به اروپا واقع شده که رقبای اقتصادی یا باید هزینه‌های بالایی پرداخت کرده و ترانزیت خود را با دور زدن ایران از دیگر کشورها انجام دهند و یا با احترام به جایگاه ایران نگاهی توام با تعامل و دوستی در روابط اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور و کمبود اعتبارات طرح‌ها دولتی، بیان کرد: اهمیت این خط ریلی به اندازه‌ای است که به طور یقین بخش خصوصی باید وارد میدان شود.

وی تحریم را گذرگاهی موقت دانست و افزود: قوای سه گانه تمامی تلاش خود را برای همکاری و عمل به وظایف قانونی در راستای توسعه اقتصادی کشور به کار می‌گیرد.

ایجاد یک خط ترانزیت ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه نیز به عنوان دو قطب مهم در بحث تجارت منطقه ای و جهانی، می تواند اقتصاد آسیا و اروپا را شکوفا کند.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی ارومیه ماکو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی ارومیه ماکو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی ارومیه ماکو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر جنجالی نماینده جدید قم در صدا و سیما: عامل تورم بانک‌های خصوصی هستند (فیلم)

 

منبع: چندثانیه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت باورنکردنی نادر قاضی‌پور از درگیری تن‌ به‌ تن با یک مرد ۲ متری و ۱۸۰ کیلوگرمی (فیلم) کنایه زیر خاکی به تخمه شکستن یکی از نمایندگان مجلس؛ واکنش پژمان جمشیدی (فیلم) نماینده جدید اصفهان در مجلس: تنها پولی که مقابل دلار آمریکا ایستاده، ریال ایران است

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در ماکو
  • ۵ طلا و یک نقره کشتی گیران جوان ایران در روز دوم تورنمنت ترکیه
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
  • اظهار نظر جنجالی نماینده جدید قم در صدا و سیما: عامل تورم بانک‌های خصوصی هستند (فیلم)
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در «ماکو»