Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قاسمی با بیان‌اینکه کمک مومنانه به نیازمندان با تدبیر مقام معظم رهبری برنامه ثابت مساجد شده است، گفت: اطعام غدیر، دیگر سنت فراموش‌شده در کشور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین «غیاث الدین قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه پیام اطعام به مناسبت عید غدیر، داشتن اهمیت ویژه این عید نزد مسلمانان است، اظهار کرد: این سنت به همت شیعیان و محبین اهل بیت (ع) در سال های اخیر گسترش خوبی در کشور یافته و دیگر نمی توان از آن به عنوان سنت فراموش شده یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: اطعام به مناسبت عید غدیر جزو برنامه های ثابت اکثریت مراکز مذهبی شده است که جلوس علمای سادات در این روز در مساجد و منازل شان نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته است. در واقع هر قشر و گروهی به سهم خود در گسترش اطعام غدیر موثر بوده است.

 

وی در ادامه به موضوع کمک مومنانه مردم ایران در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کمک مومنانه همسو با رزمایش همدلی و مواسات، برنامه ثابت مساجد شده است و به عید نوروز و ماه رمضان محدود نیست. در واقع هر مناسبت مذهبی مهمی که از راه می رسد ائمه جماعات، هیئت امنا و بسیجی ها پیش از تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری مراسم در آن مناسبت، ابتدا به فکر تهیه بسته های ارزاق برای خدمت به نیازمندان می افتند.

 

قاسمی اضافه کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود جریان عظیم کمک مومنانه در کشور شکل نمی گرفت که همین واقعیت نشان دهنده پیوند ناگسستنی ملت ما با ولایت است؛ این واقعیت ریشه در فرهنگ قرآنی و حقیقت غدیر دارد زیرا غدیر موعد بیعت مردم با امام و ولی خود است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه تهران نیز در کنار مسجدی ها گام های بلندی برای گسترش گمک مومنانه برداشته اند، خاطرنشان کرد: دهه ولایت و امامت برگ زرین درخشان دیگری در کتاب قطور همدلی ایرانیان اعم از روحانیون، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان، استادان حوزه و دانشگاه، بازاری ها و ... در کمک مومنانه به طبقات محروم جامعه است همچنان که از هر مسجد و هیئتی و مجموعه ای خبر می گیریم از کمک مومنانه سخن می گوید.‌ حقیقتا و بدون هیچ اغراقی، مقام‌ معظم رهبری با نفس پاک و الهی خود، موجب ایجاد این جریان عظیم در کشور شدند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیرخم دهه امامت و ولایت مسجد کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آشپزی با مامان» بعد از رمضان می‌آید/ توجه به غذاهای فراموش شده

علیرضا خوش بیان تهیه کننده برنامه «آشپزی با مامان» با اجرای لاله صبوری درباره فصل جدید این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: تولید سری جدید یا فصل ششم «آشپزی با مامان» تمام شده است که طی این فصل ۳۳ قسمت تولید کردیم و قرار است بعد از ماه رمضان روانه آنتن شبکه تهران شود.

وی درباره اینکه مخاطبان برنامه با تغییرات شبکه تهران و استانی شدن این شبکه چقدر کم شده اند، توضیح داد: خدا را شکر آماری که به ما داده اند همان میزان مخاطب را داریم و ریزشی نداشته ایم. با بازخوردهایی که داریم مردم از طریق تلوبیون و فضای مجازی ما را همچنان دنبال می‌کنند.

این تهیه کننده درباره تغییرات فصل جدید گفت: از آنجایی که مخاطب این برنامه را با همان طراحی و آیتم ها پسندیده بود سعی شد شاکله اصلی حفظ شود با این حال برخی بازی ها تغییر کرد. از طرفی هم سراغ غذاهای فراموش شده رفتیم؛ غذاهایی که تقریباً دیگر کسی آنها را درست نمی کند ولی غذای سالم و مقوی‌ای هستند.

«آشپزی با مامان» در حال حاضر تنها مسابقه آشپزی تلویزیون است که در هر قسمت از برنامه ۲ گروه شرکت‌کننده به اتفاق مادران خود برای طبخ غذای پیشنهادی کارشناس، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 6058544 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • «آشپزی با مامان» بعد از رمضان می‌آید/ توجه به غذاهای فراموش شده
  • توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان خراسان شمالی
  • سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت
  • پویش کمک های مومنانه در همدان
  • پخت ۶۵۰ هزار پُرس غذا برای نیازمندان خراسان جنوبی
  • تداوم کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان
  • طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در دستور کار کمیته امداد سیستان و بلوچستان
  • اعلام جزییات شرکت در «پویش ملی اذان» / سنت فراموش شده احیا می‌شود + دانلود نماهنگ و صوت
  • اعلام جزییات شرکت در «پویش ملی اذان»/ سنت فراموش شده احیا می‌شود
  • مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی مهمان طرح اطعام مهدوی