Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ به دستور رئیس جمهور بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان در استان بوشهر به ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، در مراسمی با حضور رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران از طریق ارتباط تصویری 2 پروژه مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه و مجتمع پتروشیمی کاوه در بندر دیر افتتاح  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مجتمع پتروشیمی متانول کاوه با ظرفیت تولید روزانه 7 هزار تن متانول با گرید AA بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت 220 هکتار در ساحل شهرستان دیر استان بوشهر  مستقر در پارس شمالی احداث شده است.

پتروشیمی کاوه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده و ساخت اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت مجتمع کاوه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هم با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول افتتاح شد.

کار احداث پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از سال 1394 آغاز شد و امروز این طرح روزانه یک میلیون دلار درآمدزایی دارد.

استاندار بوشهر  در آیین افتتاح طرح پتروشیمی متانول کاوه که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور انجام شد با تاکید بر  استفاده از ظرفیت‌های جوانان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها اظهار داشت: امروز در جنگ اراده ها شاهد هستیم با تلاش و توان حداکثری فرزندان ایزان عزیز و تدبیر رییس جمهور و وزارت نفت، امید در کشور خلق شد.

بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود 2 مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود بوشهر| بزرگترین واحد متانول جهان در شهرستان دیر افتتاح می‌شود

عبدالکریم گراوند اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بوشهر به عنوان پایلوت در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با این اقدام آمادگی استقبال از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی هستیم.

وی، تحولات بزرگ صورت گرفته در عرصه نفت و پتروشیمی را ستودنی دانست و بیان کرد: اجرا و افتتاح این طرح‌ها به دست جوانان نخبه ایران اسلامی جای تبریک به رییس جمهور و مردم شریف ایران دارد.

استاندار بوشهر در  پاسخ به سوال  رییس جمهور در مورد وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: وضعیت کرونا در استان بوشهر در2 هفته اخیر ثابت و رو به کاهش بوده است.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT7 بیشتر بخوانید... بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود افزایش ۱.۶ میلیون تنی تولید متانول کشور مازاد عرضه متانول در کشور مدیریت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود افزایش ۱.۶ میلیون تنی تولید متانول کشور مازاد عرضه متانول در کشور مدیریت می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۲ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود ۳ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۴ محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم ۵ رئیس سازمان چای کشور: ۲۳۰ هکتار از باغات چای رها شده به چرخه تولید برگردانده شد ۶ گزارش ویدیوئی| ‌افت ولتاژ برق دربخش تلنگ قصرقند/ ‌روستایی‌ها‌ که از نعمت آب‌سرد و هوای خنک کولر ‌محروم‌اند ۷ کرونا نبض صنایع دستی را به شماره انداخت/ واحدهای تولیدی حال و روز خوشی ندارند ۸ نخبه مشهدی موفق به ساخت دستگاه «کاهش آلاینده سوختی» شد مهمترین اخبار استانها ابتکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق در تبریک روز خبرنگار / قدردانی از ‌‌مدافعان و یاوران سلامت / نیروهای مسلح کنار مردم‌اند + فیلم اتمام بازسازی روستاهای سیل‌زده گلستان تا پایان شهریور/همه واحدهای مسکونی سیل‌زدگان تحویل شد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: واسطه‌گران و رانت‌خواران به جان برنج شمال افتاده‌اند / دولت نابه‌‌سامانی در بازار برنج را کنترل کند دستگیری مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان به اتهام فساد مالی مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع پتروشیمی استان بوشهر هزار تن متانول بزرگترین واحد افتتاح می شود رئیس جمهور ترین اخبار رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲

معاون وزیر نفت از رشد هفت درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با عرضه اعتباری ۸۰ هزار میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی در سال جاری، چالش تامین نقدینگی نزدیک به ۱۶ هزار واحد پایین دستی رفع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالان صنعت پتروشیمی در نقاط مختلف کشور از مناطق جنوبی تا مناطق غربی و شمال غربی کشور در سایه امنیت و اقتدار کشور، در حال تولید هستند.

وی افزود: امروز صنعت پتروشیمی به یکی از سرآمدان رشد تولید و بومی سازی فناوری‌ها در کشور تبدیل شده است، که در حوزه مهار تورم نیز دستاوردهای مطلوبی را رقم زده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: یکی از موفقیت‌های صنعت پتروشیمی در سال مهار تورم و رشد تولید فروش اعتباری ۷۵ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی در بازار بورس و انرژی بود.

شاهمیرزایی یکی از راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در سال ۱۴۰۲ احیا و رونق بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی نیمه فعال خواند و افزود: با راهبردی که توسط همکاران و شرکت‌های فعال پتروشیمی صورت گرفت چالش تأمین نقدینگی نزدیک به ۱۶ هزار واحد پایین دستی رفع شد و این موفقیت را می‌توان یکی از دستاوردهای صنعت پتروشیمی خواند.

وی با بیان اینکه امسال میزان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: این اقدام راهبردی افزون بر عرضه بیشتر از تقاضای بازار، موجب از بین رفتن بخشی از سوداگری‌ها در بازار محصولات پتروشیمی شده است.

معاون وزیر نفت در خصوص عملکرد صنعت پتروشیمی در حوزه تولید با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید مطابق با برنامه سال ۱۴۰۲، افزود: مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲، از مرز ۷۵ میلیون با رشد ۷ درصدی نسبت به وضعیت مشابه پارسال عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد، طبق برنامه پیش بینی شده تولید واقعی امسال ۷۸ میلیون تن هدف‌گذاری شده بود که به دلیل کمبود خوراک و ناترازی گاز این رقم محقق نشد.

معاون وزیر نفت با اشاره به تخصیص گاز ۷۷ میلیون متر مکعب به صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: گازهای همراه مشعل بیش از ۱۰۰ سال است که در حال سوختن و آلوده کردن محیط زیست کشورمان است که با ابتکار عمل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمایت وزیر محترم نفت اقدام‌های بسیار خوبی در زمینه حذف فلرها انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری گازهای مشعل و جلوگیری از سوزاندن این ثروت ملی، اظهار کرد: بخش اعظمی از گازهای همراه در بیدبلند خلیج فارس، ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ و پالایشگاه هویزه خلیج فارس جمع‌آوری می‌شود و ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در دهلران نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. برنامه این شرکت جمع‌آوری همه مشعل‌ها در صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت، ایجاد مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختار سازمانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را یک اقدام راهبردی خواند و افزود: با همکاری و تعامل شرکت‌های پتروشیمی به دنبال مهار و خاموشی تمام فلرها و نیز کاهش مصرف انرژی در صنعت پتروشمی هستیم.

وی با اشاره به پویش کاشت ۱ میلیون نخل حرا در منطقه ماهشهر در راستای صیانت از محیط زیست، افزود: در حال حاضر ۵۳ درصد از فضای صنعت پتروشیمی به فضای سبز اختصاص داده شده است.

شاهمیرزایی به رشد مطلوب صادرات و فروش محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: مجموع صادرات محصولات پتروشیمی امسال حدود ۲۹ میلیون تن برآورد می‌شود که از نظر حجمی ۱.۵ میلیون تن نسبت به پارسال افزایش دارد و فروش داخلی نیز با عرضه اعتباری امسال افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ به تعهدات ارزی خود عمل کرده است، تصریح کرد: ارزش فروش محصولات پتروشیمی امسال به دلیل کاهش قیمت جهانی برخی محصولات تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه وعده گشایش ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۲ محقق شده است، بیان کرد: بعضی از طرح‌ها مانند پتروشیمی گچساران و پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به بهره‌برداری رسیدند و طرح‌هایی مانند پتروشیمی‌های آرین متانول، پتروناد، نخل آسماری و هنگام در مدار تولید و آماده بهره‌برداری رسمی هستند.

وی با تأکید بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تولیدات فناورانه و بهره‌گیری از دانش فنی داخلی گفت: دانش فنی ۷ طرح پتروشیمی که از خارج کشور تأمین می‌شد، امسال توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأمین شد.

شاهمیرزایی افزود: اندیشکده کاتالیست نفت و گاز سرو که با همکاری دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار کرد می‌تواند آخرین دانش‌ها، رویدادها و فناوری‌های نوین در بحث کاتالیست را رصد و پایش کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران گفت: این شرکت از سرمایه گذاران حمایت می‌کند و آماده هرگونه تعامل و همکاری است. وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌های سرگردان در کشور استفاده کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 736591

دیگر خبرها

  • اوجی: استفاده از توانمندی دانش‌بنیان ها؛ برای حمایت از سرمایه‌گذاران پتروشیمی برنامه‌ جدید داریم
  • در این روز بیشتر از یکسال بارندگی داریم + فیلم | بزرگ‌ترین سیل سال در راه ایران | وزیر نیرو : برخی نقاط تا ۳۰۰ میلیمتر می‌بارد
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن
  • افتتاح ۵ مجموعه پتروشیمی جدید در سال ۱۴۰۳
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • افتتاح بزرگترین مجتمع گردشگری دشتستان در روستای طلحه
  • رشد ۷ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲
  • ایران در باشگاه ۲۵ صادرکننده بزرگ اسلحه جهان (+ جدول)