Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:11:33 GMT

آغاز پرداخت وام اجاره از اواخر مردادماه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۵۷۱

آغاز پرداخت وام اجاره از اواخر مردادماه

به گزارش تابناک به نقل از سایت وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام وام اجاره در سامانه مسکن ملی تا روز شنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد و متقاضیان وام اجاره که ثبت نام پیامکی داشتند، باید ثبت نام خود را از طریق سامانه تکمیل کنند.

قرار است وام اجاره از طریق شعبات ۱۹ بانک در شهرها و استان‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان وام ودیعه از ساعت ۱۱ روز ۱۴ مرداد تا روز شنبه ۱۸ مرداد در روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانهtem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز مهلت دارند.

از امروز ۱۶ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۱» است؛ ۱۷ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۵»، «۶» و «۷» است و ۱۸ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۰»، «۸»، «۹» است میتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

محمود محمودزاده روز پنجشنبه در خصوص زمان دریافت این وام توسط مستاجران واجد شرایط به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تلاش وزارت راه بر این است که همزمان با پایان مهلت ثبت نام و تا قبل از ۲۰ مرداد ماه اسامی متقاضیانی که واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند را استخراج و به لیستی از آنها را برای دریافت وام به بانک معرفی کند.

وی با بیان اینکه از ابتدا وظیفه شناسایی واجدین شرایط بر عهده وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: پالایش‌ها بر اساس کدملی ثبت نام کنندگان انجام می شود که مشخص می‌کند در کدام گروه بندی برای دریافت وام هستند.

محمودزاده خبر داد: وام اجاره تا قبل از پایان مردادماه به بخشی از گروههای واجد شرایط که شناسایی شده‌اند تعلق خواهد کرد.

محمودزاده میزان اعتبار مشخص برای اعطای وم اجاره را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیمات «ستاد ملی مقابله با کرونا» این تسهیلات در سقف‌های۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران، ۳۰۰ میلیون ریال در سایر کلان شهرها و ۱۵۰ میلیون ریال در سایر شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله، به نحوی که مستأجر در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات را پرداخت کند و اصل تسهیلات در سررسید تسویه شودو یا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به نحوی که مستأجر در هر قسط اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند، اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا حدود ۲میلیون و ۲۲۰ هزار نفر متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به صورت پیامکی ثبت‌نام کردند که از آنجایی که تعداد زیادی از متقاضیان صاحب بیش از چند سیم کارت هستند و کدملی سرپرستان خانواده دفعات زیادی پیامک شده است احتمال ریزش تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان وجود دارد.

این وام به قراردادهای اجاره‌ای که از ٤ مرداد ماه به بعد منعقد شده است تعلق می‌گیرد و در صورت تامین اعتبار مجدد برای قراردادهای قبل از این تاریخ نیز تصمیم گیری می شود.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

هم چنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند.

وزارت راه و شهرسازی روز ۲۰ مرداد را به متقاضیان جامانده اختصاص داده است تا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت وام ودیعه مسکن وام اجاره وزارت راه و شهرسازی طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت دریافت وام وام اجاره وزارت راه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: بر خلاف آنچه از سوی مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام شده، شهرداری سنندج پیرو مکاتبه این دستگاه مبنی بر معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات خودروهای فرسوده، ۲۳۴۳ نفر را به این دستگاه معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، حمید خضری با اشاره به مباحثی که روز گذشته مدیرکل محیط زیست کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه مبنی بر اینکه «در نامه‌ای به دفتر شهری و شهرداری‌های استان، خواستار معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات تعویض خودرو فرسوده شده‌ایم و حال که حدود سه ماه از آن نامه‌نگاری می‌گذرد هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم» اظهار کرد: استفاده از چنین ظرفیتی که می‌توان شهر سنندج را از وجود خودروهای فرسوده نجات دهد برای شهرداری سنندج از اهمیتی زیادی برخوردار بوده و به عنوان خدمت‌گذار مردم هرگز کوتاهی صورت نگرفته است.

وی افزود: شهرداری سنندج در زمینه معرفی خودروهای فرسوده متقاضی دریافت تسهیلات بلافاصله بعد از مکاتبه اداره کل محیط زیست، در تاریخ بیست‌وهفتم دی سال گذشته لیست دو هزار و ۳۴۳ نفری متقاضیان تسهیلات تعویض خودروهای فرسوده را با امضای شهردار سنندج ارسال کرده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ضمن انجام مکاتبه و ارسال لیست متقاضیان در پیگیری‌هایی که از اداره کل محیط زیست انجام گرفت اعلام کردند فعلاً اعتباری تخصیص پیدا نکرده است و به محض تخصیص اطلاع خواهیم داد که تا این لحظه هیچ خبری از سوی آن دستگاه داده نشده است.

کد خبر 747431

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان