Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هنوز ده‌ها نفر مفقود هستند و حدود ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان مناطق مسکونی اطراف که خانه‌هایشان در اثر انفجار ویران شده یا آسیب دیده است از محل زندگی خود آواره شده اند.

لرزه‌شناسان گفته‌اند شدت این انفجار معادل یک زمین لرزه به بزرگی ۳.۳ در مقیاس ریشتر بوده است. محققان در دانشگاه شفیلد بریتانیا نیز قدرت تخریب این انفجار را برابر با ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن تی ان تی، معادل یک دهم قدرت بمب اتمی برآورد می‌کنند که آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بر شهر هیروشیمای ژاپن انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار روز سه شنبه، که مقامات لبنان منشأ آن را انبار ۲۷۵۰ تنی نیترات آمونیوم عنوان می کنند، چنان بود که شیشه‌های فرودگاه بین‌المللی بیروت در ۹ کیلومتری محل حادثه خرد شد و لرزه ناشی از آن در جزیره قبرس در ۱۶۰ کیلومتری بیروت حس شد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان، در جلسه اضطراری کابینه در روز چهارشنبه بیروت را «شهر فاجعه زده» خواند. خبرگزاری فرانسه گفته است میزان آسیب وارده از انفجار بندر بیروت با کل خسارات حاصل از جنگ داخلی حد فاصل سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ در این کشور برابری می کند.

مروان عبود، فرماندار بیروت، به تلویزیون الحدث لبنان گفته است خسارت مستقیم و غیرمستقیم حاصل از این انفجار ممکن است تا ۱۵ میلیارد دلار برسد. وی اضافه کرد: «این تیر خلاص به بیروت است.»

در حالی که هنوز نتیجه تحقیقات از علت انفجار مشخص نشده است، منابع دولتی به خبرگزاری رویترز گفته اند که شماری از مقامات بندر بیروت به اتهام «سهل انگاری» تحت بازداشت خانگی قرار گرفته اند.

دولت لبنان می گوید علت انفجار به یک محموله ۲۷۵۰ تنی از نیترات آمونیوم بازمی گردد که برای بیش از شش سال به شکل غیر امن در انبار بندر دپو شده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انفجار بیروت بمب اتمی هیروشیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر بی جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز

ایسنا/مرکزی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از پیدا شدن پیکر بی جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز خبر داد.

علیرضا شهرجردی درباره عملیات امدادرسانی به کوهنورد مفقود شده، گفت: غروب روز گذشته پیکر بی جان این کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز، بعد از تلاش و جست وجوی امدادگران هلال احمر استان مرکزی پیدا شد.

وی با اشاره به پایان عملیات جست‌وجوی پیکر کوهنورد مفقودی در حوالی قله شهباز اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه عصر روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ طی اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان( EOC )، تیم امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند و با همکاری نجاتگران هلال احمر شهرستان شازند و هیئت کوهنوردی شهرستان، فرد فوت شده به دامنه کوه انتقال داده شده و به عوامل آرامستان تحویل داده شد.

شهرجردی افزود: طبق گفته های عوامل آتش‌نشانی و افراد بومی منطقه، فرد فوت شده، سه روز پیش در ارتفاعات شهباز مفقود شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله در قندهار
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • شنیده شدن صدای انفجار در بندر ایلات
  • کشف پیکر بی جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز
  • وقوع انفجار در بندر اشغالی ایلات
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا (فیلم)
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری ارتش آمریکا
  • پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرز با اشغالگران