Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از آنچه مقام‎های اطلاعاتی آمریکایی خوانده، می‎گوید عربستان احداث یک تاسیسات هسته‎ای را در نزدیکی شهر ریاض تکمیل کرده است. تاریخ انتشار: 12:02 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۳۴۵

خبرگزاری میزان - آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا همکاری چین و عربستان سعودی در توسعه انرژی هسته‌ای صرفا جهت غنی سازی اورانیوم است یا توسعه در زمینه تسلیحاتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «نیویورک تایمز» در گزارشی ضمن اعلام این خبر، نوشت «آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی تلاش‌های عربستان سعودی در جهت افزایش توانایی خود در تولید سوخت هسته‌ای است؛ این انرژی می‌تواند عربستان را در مسیر ساخت سلاح‌های هسته‌ای قرار دهد.»

بیشتر بخوانید: نقش مخرب و فتنه انگیزی‎های عربستان در عراق

بر اساس این گزارش، «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا طی هفته‌های گذشته تحلیل‌های محرمانه‌ای در مورد تلاش‌های در حال انجام در داخل عربستان سعودی با همکاری چین برای ساخت تاسیساتی در جهت تولید انرژی هسته‌ای داشته اند.»

به گفته مقام‎های آمریکایی، «این تحلیل‌ها هشدار‌ها مبنی بر احتمال وجود تلاش‌های مخفیانه عربستان سعودی برای غنی سازی اورانیوم به شکلی که بتوان بعدا از آن برای ساخت سلاح هسته‌ای استفاده کنند، افزایش می‌دهد.»

همچنین «نیویورک تایمز» در بخش دیگری می‎نویسد «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا یک تاسیسات هسته‌ای تکمیل شده را در نزدیکی شهر ریاض، پایتخت عربستان شناسایی کرده اند.»

«رابرت کلی»، مدیر سابق بخش بازرسی هسته‎ای آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش از این اعلام کرده بود «تصاویر جدید ماهواره‎ای نشان می‎دهند که عملیات احداث تاسیسات هسته‎ای در عربستان به سرعت پیش می‎رود.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا امریکا عربستان سعودی اطلاعاتی آمریکا عربستان سعودی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس انرژی اتمی در ادامه افزود: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

کد خبر 846488 برچسب‌ها هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد