Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@04:46:15 GMT

تصاویر انفجار بیروت از فضا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۵۸۳

تصاویر انفجار بیروت از فضا منتشر شد

ویرانی ناشی از انفجار مهیب و گسترده در بیروت، به اندازه‌ای بوده که در تصاویر ماهواره‌ای نیز کاملا مشهود است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، عصر سه‌شنبه بروز چندین انفجار مهیب، بخش بزرگی از بندر بیروت را تخریب کرد و بیش از ۱۳۵ کشته، هزاران مجروح و چند صد هزار آواره برجا گذاشت که تا کنون در منطقه سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهواره "اسکای‌ست"( SkySat) که توسط شرکت "پلنت"( Planet) واقع در سان فرانسیسکو اجرا می‌شود، تصویری جزئی از قبل و بعد انفجار بیروت به ثبت رسانده است.

عکس‌های منتشر شده از قبل و بعد انفجار، نشان از شدت بالای تخریب در منطقه دارد.

این تصاویر مربوط به ۳۱ مه ۲۰۲۰ و ۵ اوت ۲۰۲۰ است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نیترات آمونیوم انباری که منفجر شد از سال ۲۰۱۳ میلادی ذخیره شده بوده است. 

تحقیقات در مورد این حادثه غم‌انگیز و جست وجوی قربانیان همچنان ادامه دارد.

تصویر زیر نیز توسط ماهواره شرکت "بلک اسکای"(Black sky) ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت بیروت ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح شهردار مشهد در مورد ویدئوی ریزش پل دوربرگردان در حال احداث

خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: ویدئوی منتشر شده در خصوص پروژه دوربرگردان شهید میرزایی یک شوخی رسانه‌ای بوده و از طریق هوش مصنوعی درست شده است.   محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ویدئوی منتشر شده از ریزش و تخریب بخشی از پروژه در حال احداث دوربرگردان شهید میرزایی اظهار کرد: ما امروز از دوربرگردان شهید میرزایی بازدید کردیم و این پروژه آماده افتتاح است. کار شهرداری کامل و همه اقدامات عمرانی، ترافیکی و فضاسازی تکمیل شده است.   وی افزود: از نظر ما پروژه الان قابلیت افتتاح دارد اما قرار است شرکت برق روشنایی پل را تامین و پایه‌های روشنایی را نصب کند، پس از انجام این کار آماده هستیم بلافاصله پروژه را افتتاح کنیم.   شهردار مشهد ادامه داد: یک هفته است آماده بهره‌برداری هستیم اما نگرانی ما این است که اگر پروژه بدون روشنایی افتتاح شود، اتفاقی رخ دهد. در صورتی که شرکت برق پایه چراغ‌ها را نصب کند، پروژه را قبل از آغاز سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.   قلندر شریف بیان کرد: امیدواریم شرکت برق زودتر اقدامات خود را کامل کند تا پروژه را به صورت ایمن افتتاح کنیم. این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.   وی در خصوص ویدئو عنوان کرد: پروژه کامل شده و موردی هم نبوده است. این یک شوخی رسانه‌ای با پروژه بوده و ما این موضوع را طنز می‌دانیم؛ این ویدئو از طریق هوش مصنوعی درست شده است.   به گزارش ایسنا چند روز پیش در فضای مجازی ویدیوئی غیرواقعی از تخریب و ریزش بخشی از دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی که به زودی قرار است افتتاح شود، منتشر شده بود.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی را به مدار می‌فرستد
  • انفجار در آسمان ژاپن
  • اسپیس ایکس جاسوس سازمان های اطلاعاتی آمریکا شد
  • شبکه ماهواره‌های جاسوسی ایلان ماسک؛ استارشیلد چیست؟
  • استارشیلد چیست؟ شبکه ماهواره‌های جاسوسی متفاوت ایلان ماسک
  • اسپیس‌ایکس برای آمریکا ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد
  • پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرز با اشغالگران
  • ماجرای ریزش پروژه دوربرگردان شهید میرزایی مشهد چه بود؟
  • توضیح شهردار مشهد در مورد ویدئوی ریزش پل دوربرگردان در حال احداث