Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش آوار و حریق در یک ساختمان دو طبقه خبر داد.

 

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١٩:٣۵ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه احتمال آوار به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در ابتدا دو ایستگاه برای بررسی به محل حادثه واقع در محله صالح آباد غربی، خیابان گودرزی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محل حادثه قطعه زمین گودبرداری شده به وسعت حدودا ١٢٠ متر بود که در مجاورت آن املاکی واقع شده بود. در سمت شرقی این زمین یک ساختمان دو طبقه روی همکف واقع شده بود که طبقه همکف آن کاربری فروش پلاستیک و عروسک فروشی داشت.

ملکی با بیان این که حجم بسیار زیادی از اجناس در این مغازه نگهداری می شد گفت: طبقه دیگر نیز انبار این مغازه بود ظاهراً به علت گودبرداری که در مجاورت این ساختمان انجام شده بود صداهایی در این ساختمان شنیده می شده و ترک هایی ایجاد شده بود.

وی افزود: آتش نشانان با حضور در محل متوجه خطر شدند و بلافاصله دستور تخلیه این ساختمان و ساختمان های اطراف را دادند که البته برخی از مالکان مقاومت می کردند اما به هر طریقی در دقایق اولیه این افراد از ساختمان خارج شدند. در حین ایمن سازی به یکباره تمام ساختمان ضلع شرقی تخریب شد و اگر این افراد به توصیه های آتش نشانان گوش نمی‌کردند قطعا افرادی زیر آوار بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: خوشبختانه هیچ کس در این حادثه مصدوم نشده و تلفات جانی نداشتیم. بلافاصله بعد از ریزش آوار به علت شکست علمک گاز و انباشت زیر آوار آتش‌سوزی مهیبی رخ داد و با توجه به این که این مغازه و انبار آن محل نگهداری اجناس پلاستیکی بود حجمی از آتش متصاعد شد.

ملکی گفت: عملیات آغاز شد و چند ایستگاه کمکی دیگر نیز در محل حاضر شدند. در حال حاضر حریق اطفا شده و نیروها در حال ایمن سازی محل هستند.

ملکی در پایان تاکید کرد: از هموطنان خواهش می کنیم به توصیه فرماندهان در محل حوادث گوش کنند.

loadingجهت دانلود فایل کلیک نمائید

دسته بندیفیلم

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات هفت نفر درپی وقوع حریق در یک ساختمان در خیابان ولیعصر خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این حریق گفت‌: در ساعت ۱:۱۲ بامداد امروز، یک مورد حادثه آتش سوزی ساختمان در خیابان ولیعصر خیابان سازش، به سامانه ۱۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که درپی آن بلافاصله پنج ایستگاه همراه با نردبام هیدرولیکی، تشک نجات و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت:  همکاران من در مدت زمان چهار دقیقه پس از اولین تماس به محل حادثه رسیده و مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان پنج طبقه که هر طبقه آن دارای چهار واحد است، رخ داده است. کانون حریق  یک واحد حدودا ۶۰ متری در طبقه چهارم این ساختمان بود و آتش از قسمت تراس که برخی وسایل در آن نگهداری می‌شد شروع شده و به سایر مناطق واحد سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش‌ در حال سرایت به واحدهای مجاور بود، گفت: دود زیادی این ساختمان را فرا گرفته و همین موضوع موجب وحشت ساکنان آن شده بود. آتش‌نشانان در این شرایط با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای اطفاء حریق و نجات را آغاز کردند.

وی افزود: در واحد روبه رویی محل حریق یک خانواده پنج نفری زندگی می‌کردند که دو کودک دوقلوی شش ماهه و یک پسر چهار ساله به همراه پدر و مادرشان در دود گرفتار شده بودند. همچنین دو مرد در طبقه بالایی گرفتار دود شده بودند که هر هفت نفر از سوی آتش‌نشانان به پشت بام هدایت شده و با استفاده از نردبام هیدرولیکی به خارج از ساختمان انتقال داده شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند که خوشبختانه حال همه آنها مساعد است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: با اقدام فوری آتش نشانان، از سرایت آتش به سایر واحدها جلوگیری و دقایقی بعد نیز شعله‌های آتش در این ساختمان به‌طور کامل مهار و اطفاء شد.

ملکی با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیب جانی وارد نشد، گفت: آتش نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه  بازگشتند. همچنین علت این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه ریزش یک ساختمان چند طبقه در مصر + فیلم
  • حریق در انبار چلوکبابی معروف تهران
  • آتش‌سوزی ساختمان در شرق تهران هشت نجات‌یافته داشت
  • نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر
  • نجات ۷ نفر با نردبان هیدرولیک در آتش‌سوزی خیابان ولیعصر
  • نجات ۷ نفر از میان آتش‌ و دود به کمک آتش‌نشانان پایتخت
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در تهران/ جزئیات
  • آتش‌سوزی در میدان ولیعصر (عج) تهران/ نجات دوقلوی ۶ ماهه توسط آتش‌نشانان
  • آتش‌سوزی در میدان ولیعصر تهران