Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@08:03:16 GMT

۵ هزار زندانی جرایم مالی در استان اردبیل آزاد شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۶۱۳

۵ هزار زندانی جرایم مالی در استان اردبیل آزاد شده‌اند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- از سال ۸۱ با تاسیس ستاد دیه در استان اردبیل نزدیک به دو دهه جهت آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد تلاش شده و تاکنون ۵ هزار نفر به آغوش خانواده بازگشته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در اواخر دهه 60 بود که موضوع ساماندهی گروهی از زندانیان جرایم غیرعمد، مطرح و در نهایت در سال 69 ستاد دیه کشور راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

12 سال بعد این موضوع حساس در اردبیل نیز مورد توجه قرار گرفت و فعالیت ستاد دیه با انبوهی از پرونده‌ها آغاز شد.

برخی زندانیان به دلیل ضمانت مالی فردی دیگر، برخی به دلیل عدم پرداخت مهریه، برخی به دلیل قتل شبه عمد و برخی به دلیل تصادفات رانندگی راهی زندان شدند و تبعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حاصل از این ماجرا گریبانگیر چند خانواده شد.

ناتوانی در پرداخت بدهی مالی که طی یک دهه گذشته ارقام پرونده‌های آن افزایش یافته دیگر دلیل زندانی‌شدن افرادی بود که تا همین دیروز در همسایگی ما کسب و کار آبرومندی داشتند.

آزادی 861 زندانی غیرعمد با کمک 73 میلیارد تومانی خیرین ستاد دیه در ماه رمضانکمک خیرین به ستاد دیه از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شودفعالیت‌های ستاد دیه استان اردبیل 70 درصد افزایش یافت

1800 نفر طی 4 سال اخیر آزاد شدند

در این خصوص با مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت‌وگویی داشتیم. کریم‌الله محبوبی در این باره گفت: ستاد دیه تاکنون توانسته 5 هزار زندانی جرایم غیرعمد و مالی را با محکومیت بیش از 250 میلیارد تومان به آغوش خانواده‌های خود بازگرداند.

به گفته محبوبی تنها در 4 سال اخیر، 1800 نفر با بدهی بیش از 160 میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

وی افزود: این سوال به وجود می‌آید که این مبلغ بدهی به چه شکلی تامین شده است؛ حدود 51 میلیارد و 700 میلیون تومان از این بدهی در واقع بخشش شاکیان بوده که با پادرمیانی های ستاد دیه محقق شده است.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان متذکر شد: 10 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات بانکی، 82 میلیارد تومان تقسیط بدهی‌ها، 9 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد دیه، 3 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداختی از صندوق خسارت بدنی و 8 میلیارد و 700 میلیون تومان آورده مددجویان مجموع بدهی را تکمیل کرده است.

به گفته محبوبی ستاد دیه با پایش پرونده زندانیان 5 نوع محکومیت شامل دیه ناشی از حوادث رانندگی، دیه ناشی از حوادث کارگاهی، قتل شبه عمد، محکومیت مالی، مهریه و نفقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه "در 4 سال گذشته خیرین نیز 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای آزادسازی 400 زندانی مشارکت کرده‌اند" گفت: اولویت ما دریافت گذشت در پرونده‌ها و در ادامه بسیج تمامی امکانات برای آزادسازی زندانیان است.

ورودی زندانیان مالی کاهش یافته است

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه "با تدبیر دستگاه قضایی و تلاش برای کاهش ورودی زندانیان مالی به زندان‌ها، خوشبختانه در استان اردبیل نیز ورودی زندانی کاهش یافته است" در این باره تاکید کرد: سال گذشته 570 زندانی مالی و غیر عمد آزاد شدند و در حال حاضر 156 زندانی مالی در زندان‌های استان داریم که از این تعداد 10 نفر زندانی مهریه، یک نفر قتل شبه عمد، دو نفر حوادث کارگاهی و یک نفر حوادث رانندگی است.

محبوبی متذکر شد: به منظور کاهش ورودی به زندان پرونده‌ها بررسی شده و تلاش می‌شود از شاکیان مهلت اخذ شده و بدهی تقسیط شود.

وی با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی مردم به ویژه با شیوع بیماری کرونا، تاکید کرد: خوشبختانه  مردم ما رئوف و اهل گذشت هستند و مدارا در بین مردم موجب می‌شود که بخشی از مشکلات این گروه از زندانیان حل و فصل شود.

وی با اشاره به آزادسازی 61 زندانی در 4 ماهه سال 98 اضافه کرد: محکومیت این گروه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان بود. در 4 ماهه امسال نیز 46 زندانی با محکومیت 7 میلیارد تومان آزاد شدند.

برگزاری 40 جشن گلریزان در سطح استان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری 40 جشن گلریزان در 11 شهرستان، 20 بخش و 9 دهستان ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشن‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

وی با یادآوری جمع آوری یک میلیارد و 600 میلیون تومان در جشن‌های گلریزان سال گذشته، افزود: امسال نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان از محل جشن‌های گلریزان جمع آوری شده است.

محبوبی همچنین با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مستضعفان و سازمان زندانهای کشور برای آزادسازی زندانیانی که محکومیت مالی کمتر از 50 میلیون تومان دارند، ادامه داد: در استان اردبیل نیز 38 نفر از این محل با محکومیت 6 میلیارد تومان آزاد می‌شوند.

وی افزود: خیرین علاقه مند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب بانک ملت 5012121270 و بانک ملی 0104602011009 به نام ستاد دیه واریز کنند.

انتهای پیام/136/س

R41374/P/S6,49/CT2 بیشتر بخوانید... حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی / محکومان مالی چشم انتظار کمک خیرین هستند نوروزی: محکوم مالی جرائم غیرعمد نباید به زندان برود خیرین اردبیلی ۷۰ میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان مالی کمک کردند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی / محکومان مالی چشم انتظار کمک خیرین هستند نوروزی: محکوم مالی جرائم غیرعمد نباید به زندان برود خیرین اردبیلی ۷۰ میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان مالی کمک کردند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۲ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود ۳ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۴ محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم ۵ رئیس سازمان چای کشور: ۲۳۰ هکتار از باغات چای رها شده به چرخه تولید برگردانده شد ۶ گزارش ویدیوئی| ‌افت ولتاژ برق دربخش تلنگ قصرقند/ ‌روستایی‌ها‌ که از نعمت آب‌سرد و هوای خنک کولر ‌محروم‌اند ۷ کرونا نبض صنایع دستی را به شماره انداخت/ واحدهای تولیدی حال و روز خوشی ندارند ۸ نخبه مشهدی موفق به ساخت دستگاه «کاهش آلاینده سوختی» شد مهمترین اخبار استانها بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ‌‌دادگاه متهمان پرونده اداره کل غله به‌زودی برگزار می‌شود / در مقابله با مفاسد اقتصادی دستگیری‌هایی از ‌منتسبین به مسئولان و افراد خاص داشته‌ایم سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ ۴۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریم ابتکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق در تبریک روز خبرنگار / قدردانی از ‌‌مدافعان و یاوران سلامت / نیروهای مسلح کنار مردم‌اند + فیلم مهمترین اخبار تسنیم بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان ستاد دیه استان اردبیل استان اردبیل میلیارد تومان زندانیان مالی جرائم غیرعمد ترین اخبار پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۹۹ زندانی مالی و جرایم غیرعمد اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در اسفند ماه سال جاری با تلاش ستاد دیه ۹۹ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی بیش از هزار و چهارصد و شصت و هشت میلیون ریال از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند که این مبلغ شامل اخذ گذشت از شاکیان، پذیرش اعسار زندانیان، نقدینگی محکومان، کمک‌های بلاعوض از محل ستاد دیه و خیران و تسهیلات بانکی بوده است.
حجت اسدالله جعفری ادامه داد: حمایت در راستای آزادی زندانیانی که سوءسابقه‌ای در پرونده آنها وجود ندارد علاوه بر اینکه مساعدت به شخص مدیون است، تلاشی برای حمایت خانواده‌های آنان از انواع آسیب‌های اخلاقی و روانی و تضمین سلامت اجتماعی  است.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۵۱ زندانی به خانه در شب عید
  • ۱۰ زندانی جرایم مالی از زندان خلخال آزاد شدند
  • آزادی ۶۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی
  • آزادی ۹۹ زندانی مالی و جرایم غیرعمد اصفهان
  • ۹۹ زندانی مالی و جرایم غیرعمد اصفهان در اسفند ماه آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی نیازمند کمک خیرین
  • یک قلب بزرگ، زمین کوچکش را هدیه کرد
  • ۶۵۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی استان چشم انتظار کمک و یاری
  • 650 زندانی جرائم غیر عمد مالی استان چشم انتظار کمک و یاری
  • آزادی ۶۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان آذربایجان شرقی