Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار به بررسی برنامه کاری برخی قدرت‌های مداخله‌جو در جریان انفجار عظیم بیروت اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ابراهیم امین تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در روزنامه الاخبار به بررسی انفجار عظیم صورت گرفته در بندر بیروت پرداخته و نوشت که حتی اگر کسی برای فروپاشی سریع لبنان برنامه‌ریزی می‌کرد، چنین فکر شیطانی به ذهنش نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه می‌دانند که مناقشه در خصوص انفجار بزرگی که روی داد، تا مدت‌های طولانی باقی خواهد ماند و تحقیقات رسمی و اعترافات و امثال آنها هیچ نفعی نخواهد داشت. لبنان طوری است که مافیا بر همه چیز تسلط دارد و محاکمه عادلانه در این کشور جایگاهی ندارد.

وی به تعویق اعلام حکم دادگاه بین‌المللی بررسی ترور رفیق حریری به روز 18 آگوست اشاره و تاکید کرد که این موضوع پشت پرده اتفاقاتی که در بیروت رخ می‌دهد را روشن می‌کند، چرا که یک رویکرد نمایشی پشت پرده این تصمیم قرار دارد و این رویکرد ایجاب می‌کند که زمان اعلام حکم در شرایط کنونی مناسب نیست. آنها با این تعویق تلاش دارند حادثه حکم دادگاه حریری را با بزرگمایی رسانه‌ای و تبلیغاتی دنبال کنند که شرایط کنونی اجازه این اقدام را نمی‌دهد.

در همین راستا زمزمه‌های جدیدی مبنی بر محکوم کردن دولت کنونی در انفجار دو روز پیش و مطالبه برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی و دعوت از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مداخله نیز مطرح شده است. احتمالاً فردا نیز از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه آن چیزهایی را خواهیم شنید که ژاک شیراک رئیس‌جمهور اسبق این کشور 15 سال قبل مطرح کرده بود.

امین تاکید کرد که آنها با قطع و یقین می‌خواهند تجربه تجاوز سال 2005 و 2006 را تکرار کنند، تجربه‌ای که البته در آن زمان در اجرای آن شکست خوردند. برنامه کاری آن‌ها نیز بار دیگر همان برنامه قبل خواهد بود. گرفتن مشروعیت بین‌المللی از حاکمیت لبنان و تلاش برای جذب مردم به تحرکات ضد دولتی برای براندازی یا استعفای دولت. هدف کنونی آنها مجلس نمایندگان و تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام است و آنها تلاش خواهند داشت نجات اقتصادی لبنان را به قیمومیت عربی و غربی واگذار کنند تا بتوانند مطالبات سیاسی خود در قبال مقاومت و مناسبات لبنان با سوریه و کشورهای مشرق زمین را با اهرم فشار مسائل اقتصادی به مردم این کشور تحمیل کنند.

الاخبار: وزیر خارجه لبنان امروز استعفا می‌کندتحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه 4 آگوست پدیدار شدتصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروتلحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه 4 آگوست

امین پیامدهای انفجار عظیم دو روز پیش در قبال طرح‌های بین‌المللی در لبنان را در موارد زیر بررسی کرده است:

- در خصوص آمریکا و اروپا باید گفت انفجار بندر بیروت روند فروپاشی اقتصادی و مالی کشور را تا بیشترین حد سرعت بخشید. این انفجار به عمد یا غیر عمد باعث از بین رفتن مراحل عملیاتی آماده شده برای تخریب روشمند توانمندی‌های کشور شد. آنها باید به این سوال پاسخ دهند که آیا طرحی برای کنترل شرایط کنونی دارند یا به صورت داوطلبانه در پیشبرد تحولات لبنان به سوی این فاجعه اقتصادی نگاه خواهند کرد. طبعاً طی روزهای آینده مطالب زیادی از غربی‌ها در خصوص ضرورت انجام کمکهای فوری به لبنان خواهیم شنید، کمک‌هایی که البته برای حمایت از مردم لبنان نیست، بلکه برای جلوگیری از ورود و نفوذ مشرق زمین به این کشور دنبال می شود.

- فرانسوی ها که از زمان تسلیم شدن ژاک ‌شیراک رئیس جمهور اسبق این کشور در برابر مطالبات جرج بوش در منطقه جایگاه خود را در لبنان از دست داده بودند، این بار سعی خواهد کرد بار دیگر موقعیت ویژه‌ای در مدیریت پرونده لبنان برای خود دست و پا کنند. سفری که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ظاهر با رویکردهای انسان دوستانه به بیروت انجام می‌دهد، جز با تکیه بر چراغ سبز آمریکا و رویکردهای هم گرایانه این کشور برای حل و فصل بحران کنونی امکان پذیر نبود. فرانسه خود را در برابر فرصتی بزرگ جهت احیای مجدد نقش خود در لبنان می‌داند.

-رژیم های عربی وابسته به آمریکا معتقدند فرصت مناسبی برای مجبور کردن لبنان جهت پذیرش کمکهای مشروط به دست آورده اند به این علت آنها سقف مطالعات و توقعات خود را افزایش خواهند داد و از مزدوران و هواداران خود نیز خواهند خواست که سقف مطالبات خود را افزایش دهند تا امتیازات اساسی تری در عرصه سیاسی بگیرند که مبتنی بر تغییر حاکمیت کنونی لبنان و روی کار آوردن مجدد 14 مارس در این کشور باشد.

-رژیم صهیونیستی در سال 2005 تاکنون منتظر فروپاشی دیوار داخلی حمایت از مقاومت در منطقه است. این رژیم با پیگیری نتایج حمله آمریکا به منطقه و خروج نیروهای سوریه از لبنان و سپس آغاز جنگ ویرانگر ضد لبنان در سال 2006 به دنبال اجرایی شدن این راهکارها بود. البته باید گفت کسانی که در پی انفجار بمب در بیروت روی لغو شدن طرح حزب الله در واکنش قوی به جنایت رژیم صهیونیستی در سوریه حساب کرده‌اند، کاملاً در اشتباهند. آنها به اشتباه تصور می‌کنند که مقاومت در بحران قرار دارد، اما این نکته را درک خواهند کرد که واکنش مقاومت حتماً انجام می‌شود و این واکنش خونین و بازدارنده هم خواهد بود. درست است که مقاومت جنگ فراگیر را نمی‌خواهد اما ماهیت «تقابل بین جنگ‌ها» را نیز نمی‌پسندد و ممکن است به نتیجه‌گیری برسد که مطابق پیش‌بینی های رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ فراگیر نباشد. مقاومت موفق شده طی چهار دهه گذشته خود را برای جنگ با رژیم صهیونیستی و پرداخت هزینه‌های آن آماده نگه دارد.

-در داخل لبنان نیز یک جریان سیاسی وجود دارد که دچار حماقت شده است. تیم 14 مارس که به صورت یک جانبه از سال 2005 حاکمیت لبنان را در اختیار داشت، با حمایت کامل جهانی نتوانست آن را اصلاح کند جنایت صورت گرفته در انبارسازی نیترات در بندر بیروت نیز یکی از نتایج روش‌ها و سیاست‌های این دولت و مسئولان آن بود. لذا می‌توان گفت این تیم قبل از هر شخصیت سیاسی دیگری مسئول این جنایت بزرگ است. البته باید گفت اگر رهبران این تیم به شکلی معکوس فکر می‌کنند و تلاش دارند دولت حسان دیاب نخست‌وزیر کنونی لبنان را مسئول این انفجار نشان دهند تا به حزب‌الله آسیب برساند، باید گفت آنها بار دیگر دچار اشتباه شده‌اند. درست است که حزب‌الله به دنبال ورود به مشکلات داخلی نیست و از تحریک‌های داخلی و منطقه‌ای طی 20 سال گذشته خودداری کرده است، اما واقعیت این است که شرایط تحولات داخلی لبنان دیگر مانند 15 سال قبل نیست و آنها بستر مردمی متفاوت نسبت به گذشته دارند.

البته جریان‌های مخالف نیز باید بدانند که ایجاد کشمکش‌های فرقه ای و مذهبی به ضرر همه خواهد بود، لذا تمام کسانی که قدرت انجام اقدامی را دارند باید جلوی خونریزی های بیشتر در لبنان را بگیرند و واقعیت‌ها و تحولات لبنان را بهتر از گذشته و به صورت درست ارزیابی کنند و از حجم جریان‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی لبنان اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط انفجار بندر بیروت لبنان لبنان بیشتر بخوانید... تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست واژه های کاربردی مرتبط انفجار بندر بیروت لبنان لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ۳ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۴ آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟ ۵ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود ۶ تداوم آتش سوزی ۵۰ انبار مواد غذایی در نجف+عکس ۷ مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند ۸ لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست مهمترین اخبار بین الملل لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست اردوکشی جریان غرب‌گرا در لبنان در سوءاستفاده از حوادث بیروت مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی مهمترین اخبار تسنیم بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انفجار بندر بیروت لبنان لبنان انفجار بندر بیروت لبنان لبنان رژیم صهیونیستی رئیس جمهور بندر بیروت بین الملل باید گفت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید تمام پلیدی‌ها

روایت زیر از کتاب «جامع الاخبار» منتشر می‌شود.

امام عسکری علیه السلام:

جُعِلَتِ الْخَبائِثُ کُلُّها فی بَیْتٍ، وَ جُعِلَ مِفْتاحُها الْکِذْبُ

تـمام پلیدیها در خـانه ای گرد آمـده و کلید آنها دروغگویی قرار داده شده است.

جامع الاخبار، ص ۴۱۸، ح ۱۱۶۲

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه
  • کلید تمام پلیدی‌ها
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله
  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است