Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یاوران سبزپوش ملت همواره آماده خدمت هستند بر لزوم حمایت همه مردم ایران از این طرح و کمک به همنوعان خود تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی عبدالرحمن ترنجزر؛ امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اقدام ارزشمند کمک مومنانه بیان کرد: مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوی و پرهیزکاری است و قرآن مجید در آیه 2 سوره مائده به این امر اشاره دارد و می فرماید در امور نیک و حسنه، همدلی و همکاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: انسان مومن و مسلمان باید همواره دقت داشته باشد و به برادر مومن خود کمک کند تا حوائج او رفع شود چرا که توصیه موکد شده که هرگاه مسلمانی رفع گرفتاری مسلمانی را می کند خداوند به او خطاب می کند که پاداش تو بر من و برای تو غیر از بهشت را نمی پسندم.
 
امام جمعه اهل سنت چابهار تصریح کرد: در این زمانه که بیماری منحوس کرونا امان از زندگی مردم را بریده است، کمک مومنانه اقدامی خداپسندانه و رضایت بخش است و قطعا با این اقدامات نسبت به نظام و انقلاب دلگرم و امیدوار به زندگی می شوند.
 
وی ادامه داد: در این طرح مسلمانان با همدلی کامل، مهر و عاطفه اسلامی به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند تا از ثواب اخروی نیز بهره ببرند.
 
 مولوی ترنجزر اظهار کرد: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد و نیازمند این است که گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینى تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.
 
وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که مردم به یکدیگر و نیازمندان رحم و ترحم کنند تا خداوند به همه رحم کند گفت: ما در قبال افراد نیازمند مسئولیت داریم و اسلام مومنان را مکلف کرده که نسبت به یکدیگر مهربان باشند و به هم ترحم کنند.
 
مولوی اهل سنت چابهار خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که برای کمک به نیازمندان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه شرکت کنیم و از این طرح بسیار ارزشمند حمایت خود را اعلام داریم.

ماهیت سپاه کمک به ملت است

مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهرکهک زهک در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: کمک به نیازمندان و محرومین جامعه با توجه به اوضاع معیشتی که پس از ویروس کرونا بوجود آمده است کمک بزرگی به خانواده ها می کند.

وی افزود: بسیاری از افراد به ویژه کارگران روز مزد پس شیوع ویروس کرونا به طور کلی کسب و کار خود را ازدست داده اند و ماه هاست نتوانسته اند معیشت خود را تامین کنند.

مولوی درواخ ادامه داد: کمک هایی که سپاه پاسداران در قالب رزمایش کمک مومنانه در این روزها انجام می دهد ماهیت اصلی این سازمان که در کنار مردم بودن و کمک به ملت است را نشان می دهد.

ام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان همواره در طول اسلام از سوی بزرگان این دین به انجام می رسیده است که امروز نیز این کمک ها ادامه راه آنان است.

لازمه استمرار کمک مومنانه در جنوب شرق

مولوی ابراهیم جهانی امام جمعه اهل سنت شهرستان سیب و سوران در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه مردم این منطقه اکثرا بیکار هستند و معیشت بزرگ ترین معضل این خطه از کشور به شمار می رود، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، معیشت مردم بیشتر در مضیقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای کمک مومنانه در کشور، افزود: با توجه به تورم و گرانی های موجود در جامعه این روزها استمرار و تداوم رزمایش کمک مومنانه بیش از پیش احساس می شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سیب و سوران خاطر نشان کرد: از خیران و دولتمردان انتظار می رود که در حد توان در اجرای رزمایش کمک مومنانه به یاری مردم این منطقه بشتابند.

مولوی جهانی تصریح کرد: توزیع بسته های غذایی و پک های بهداشتی در میان مردم توسط سپاه انجام شده است اما با توجه به فقر اقتصادی موجود در این منطقه دولت مبالغی به عنوان یارانه نیز به حساب خانوارهای این منطقه واریز کند چرا که جز مواد غذایی مردم به موارد دیگر نیز نیاز دارند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

ایسنا/یزد فرماندار بهاباد از بسیج ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای پذیرایی و ارایه خدمات بهینه به مسافران نوروزی خبر داد و تاکید کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام باید خدمت شایانی را به مردم و مسافران ارایه کنند.

«علیرضا تیموری» امروز در رزمایش طرح ترافیکی انتظامی نوروزی این شهرستان که در محور اسفنگ به بهاباد برگزار شد، ضمن بازدید از مجموعه نیروهای خدمات رسان، بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران تاکید کرد و گفت: شهرستان بهاباد آماده ارائه خدمات به مسافران  نوروزی است و پیش‌بینی‌های لازم به منظور خدمات مناسب به گردشگران دراین شهرستان اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: بنابراین قبل از آغاز سفرهای نوروزی به منظور افزایش ایمنی مسافران قبل از آغاز تعطیلات نیروهای خدمات رسان در جاده‌ها حضور دارند تا مسافران به سلامت به مقصد برسند؛ به همین منظور دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی شهرستان بهاباد نیز مراسم رزمایشی برگزار کردند.

فرماندار عنوان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی و تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در ایام تعطیلات نوروز برای خدمات رسانی به مردم آمادگی کامل داشته باشند.‌

وی با تاکید بر بسیج ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان  برای پذیرایی و ارایه خدمات بهینه به مسافران نوروزی، افزود: همه دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام باید خدمت شایانی را به مردم و مسافران ارایه کنند.

 سرهنگ «ابوالفضل رعیتی» فرمانده پلیس راه بافق - بهاباد هم در این رزمایش با تاکید بر این که این رزمایش با شعار «امنیت و آرامش در بهار قرآن و طبیعت» آغاز شده است، گفت: این رزمایش با مشارکت ارگان‌های امدادی و خدماتی، مجموعه پلیس‌راه و پلیس راهور فرمانده انتظامی، از امروز با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های شهرستانی، تقویت حضور و استقرار همزمان در محورهای مواصلاتی، انضباط بخشی و تسهیل ترددها، خدمات‌دهی به‌موقع برای پیشگیری و کاهش تصادفات آغاز شد.

وی ادامه داد: پنج دستگاه خودرو کنترل نامحسوس به محورهای مواصلاتی شهرستان بهاباد اختصاص داده شده تا در ایام نوروز به صورت نامحسوس تخلفات را رصد کنند.

فرمانده راهور بافق - بهاباد افزود: این خودروها در محورهای بهاباد - کوهبنان، بهاباد - چادرملو، بهاباد - بساب، بهاباد - بافق و بهاباد - راور مستقر هستند و تخلفات رانندگان را مورد برسی قرار می‌دهند تا خدای ناکرده در ایام عید مشکلی برای شهروندان و مسافران روی ندهد.

رعیتی خاطرنشان کرد: ایجاد ایمنی و امنیت تردد از جمله وظایف روزانه در مجموعه راهداری و پلیس‌راه شهرستان بهاباد است؛ اما این مهم به علت آغاز سفرهایی نوروزی و افزایش حجم و شدت ترددها و البته حضور کاربران غیرحرفه‌ای که آشنایی کمتری با ترافیک و جاده دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در پایان دستگاه‌های خدمات رسان در رزمایش شرکت کردند و توان خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه اورژانس فارس برای خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز
  • بسیج ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • ارائه بیش از 100هزار نفرخدمت به مردم در چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی چهارمحال و بختیاری برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی کامل واحد امداد شرکت گاز لرستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • نقش جهاددانشگاهی برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات اسفندماه / از نظرسنجی‌های دقیق ایسپا تا اقدامات رسانه‌ای و فرهنگی