Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-19@09:04:44 GMT

خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۶۶۲

صراط: ماجرا از آنجا شروع شد که یک دانشجوی رشته پاتولوژی در رشته توییتی مدعی شد که در ایران برخی به منظور جراحی زیبایی حیوانات خود به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و با صرف هزینه آنچنانی خواهان جراحی زیبایی حیوانات‌شان هستند.

روزنامه شهروند نوشت: شاید باورتان نشه، اما جراحی زیبایی دامپزشکی خیلی بیشتر از قبل شده؛ دوستان میان و برای فرم دادن به بینی، بزرگ‌کردن چشم، صاف‌کردن پوست، برداشتن چربی، بوتاکس و کوتاه‌کردن دم سگ یا گربه‌شون هزینه‌های فوق‌سنگین می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما انتقاد‌ها و واکنش‌ها به عمل جراحی زیبایی حیوانات زمانی اوج گرفت که رسانه‌ای با انتشار هزینه‌های میلیونی از جراحی‌های زیبایی حیوانات نظیر بوتاکس، افتادگی پلک، تتو، فرم‌دهی بینی و گوش و دم‌بری مدعی شد که این عمل‌ها در کشور انجام می‌شود؛ از یک میلیون تا ١٥میلیون تومان.

هزینه‌هایی که البته برای تایید صحت و سقم آن‌ها با بیش از هفت کلینیک لوکس و لاکچری و خصوصی در تهران تماس گرفتیم، اما همه آن‌ها عنوان کردند که تا به الان نه‌تن‌ها چنین عمل‌هایی را انجام نداده‌اند، بلکه حتی نمونه‌ای از آن را نه دیده‌اند و نه شنیده‌اند!

آن طور که پیگیری‌ها نشان‌می‌دهد تنها جراحی زیبایی که برخی از دامپزشکان انجام می‌دهند، عمل گوش و دم‌بری و حنجره است؛ عملی که البته هر دامپزشک و جراحی زیر بار آن نمی‌رود و در تماس با کلینیک‌های مختلف می‌شنویم که «این کار غیر اخلاقی و مغایر با حقوق حیوانات است و آن را انجام نمی‌دهیم.

رئیس سابق جامعه دامپزشکان ایران:

این خبر فیک است. من کسی هستم که از نزدیک این حیوانات را می‌بینم و تا به الان چنین چیز‌هایی را شاهد نبوده‌ام.

بیشترین عملی که در ایران در سال‌های گذشته شایع بوده و اکنون بسیار کم شده، بریدن گوش حیوان به منظور زیباترشدن آن است.

مثلا در برخی از نژاد‌ها مثل «دوبرمن» که دارای گوش‌های آویزانی هستند، این جراحی انجام می‌شود تا گوش‌های سگ تیزتر شود. این جراحی در حال حاضر بسیار کم شده است و به ندرت انجام می‌شود.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جراحی زیبایی جراحی حیوانات جراحی زیبایی حیوانات صراط جراحی زیبایی حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، خواستنی‌تر از آن چیزی است که برخی گمان دارند ؛ تهران دوست‌داشتنی

به گزارش همشهری آنلاین*،‌ تهران، خواستنی‌تر از آن چیزی است که برخی گمان دارند. تهران، زیبا و جذاب است خیلی بیشتر از آنچه در باور برخی رسوب کرده است. شاید تهران چوب پایتخت بودن خود را می‌خورد که کسی آن را به‌عنوان مقصدی گردشگرانه به‌حساب نمی‌آورد؛ و یا شاهد انبوه دود و غلظت ترافیک و سیمان متراکم در برج‌ها باعث شده کسی به تهران به‌عنوان یک مقصد مناسب برای مسافرت تفریحی توجه نکند؛ و یا شاید دعواهای سیاسی و منازعات جناحی که هرروز از رسانه‌های پایتخت به سرتاسر ایران مخابره می‌شود باعث شده تهران چهره‌ای قطبیده و سیاست‌زده پیدا کند.

چه بسیار شهرستانی‌ها که فقط به خاطر دوا و درمان و یا به خاطر انجام یک کار اداری پایشان به تهران باز شده و چند شب کوتاه را منزل یکی اقوام بیتوته کرده‌اند و بعد سراسیمه به شهرشان بازگشته‌اند بی‌آنکه خاطره‌ای زیبا برایشان رقم خورده باشد. حضور اینچنینی در خیابان‌های عریض و طویل شهر با تقاطع‌های پیچ‌درپیچ غیر همسطح هر رهگذری را می‌رنجاند و او را به هراس وامی‌دارد. برای همین است که خاطرات برخی از تهران پر از التهاب و نگرانی از گم شدن یا دیر رسیدن است.

کم‌محلی به محله‌های خاص تهران و بی‌توجهی به آثار دیدنی تهران، عامل بزرگی شده است که بزرگترین کلانشهر ایران اسلامی با چهره‌ای زمخت و تیره در میان شهرهای ایران اسم خود را ثبت کند.

تهران آثار تاریخی، ابنیه دیدنی، باغ‌ها و بوستان‌های به‌یادماندنی و موقعیت‌های گردشگری بسیاری دارد. امام‌زاده‌های پر از معنویت و فضاهای فرهنگی دینی هنری پر از جذابیت در تهران بسیار است. اما این تراکم از جاهای دیدنی، هرگز آنچنانی که باید تبلیغ نشده و حق آن هرگز ادا نشده است.

تردیدی نیست که سهم و وزن رسانه در معرفی تهران زیبا، جدی و حیاتی است اما در این میان نباید از سهم خود تهرانی‌ها در بازشناسی زیبایی‌های تهران و بازنمایی آن برای دیگران غافل شد. تهران را زیبا ببینیم و زیبایی‌های آن را برای دیگران تبلیغ کنیم.

*نویسنده:‌ سید مهدی سیدی

کد خبر 839946 برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲ جوان با انجام عمل جراحی مغز در بیمارستان رازی سراوان
  • تکذیب انتقال تیم پرحاشیه ایران به مشهد
  • جراحی دیسک کمر با روشی ساده
  • تهران، خواستنی‌تر از آن چیزی است که برخی گمان دارند ؛ تهران دوست‌داشتنی
  • خرید پرسپولیس توسط بانک ملی تکذیب شد!
  • انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل لگن در بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب 
  • توده‌ چهار کیلوگرمی از شکم بیمار شوشی خارج شد
  • وزیر بهداشت : مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی