Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نژادرضا مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: از ۳۰۰۰ کیلو پیله ابریشم خریداری شده،  ۱۸۰۰ کیلوگرم آن مربوط به تولیدکنندگان شهرستان جلفا و ۱۲۰۰ کیلوگرم آن مربوط به تولیدکنندگان شهرستان خداآفرین می باشد  و توسط  شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جهادکشاورزی با برگزاری کلاس‌های ترویجی و نیز تامین نهال توت اصلاح شده از سال‌های قبل در افزایش راندمان تولید و بسترسازی تولید نقش موثری داشته است گفت: تعاونی تولید سیه رود هم در تامین و توزیع تخم نوغان و هم در خرید و جمع آوری پیله‌تر و تبدیل به پیله خشک در خدمت تولیدکنندگان است.

نژادرضا افزود: تخم نوغان توسط شرکت تعاونی تولید سیه رود شهرستان جلفا در اختیار نوغانداران که اکثرا زنان عضو شرکت تعاونی نوغانداران هستند قرار گرفته و در عرض ۴۰ روز پرورش داده می‌شوند نوغانداران در کنار سایر فعالیت‌های کشاورزی به این حرفه مشغول بوده و از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

لازم به توضیح هست که از هر ۱۰۰ کیلو پیله‌تر حدود ۴۰ کیلو پیله خشک به دست می‌آید و متوسط قیمت پیله‌تر ۸۰ هزار تا ۸۵ هزار تومان و متوسط قیمت پیله خشک بر اساس قیمت پیله‌تر تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تعاون روستایی پیله ابریشم کیلو پیله پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقیريال  رسالی احدی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است