Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه اولین سالانه رقابتی حروف نگاری «علی ولی الله» ضمن تشکر از همه هنرمندان شرکت‌کننده در این فراخوان، نتایج داوری و بررسی آثار رسیده را طبق بیانه زیر اعلام کرد:

«بسم الله النور

به لطف خدا و عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و با استقبالی مثال زدنی و همراهی هنرمندان متعهد، شاهد برگزاری نخستین سالانه حروف نگاری «علی ولی الله» به مناسبت عید سعید غدیر، عیدالله الاکبر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید داریم این حرکت ضروری که توسط کانون هنر شیعی و دلبستگان فرهنگ و هنر شیعی، با تکیه بر پشتوانه‌ی عشق و ارادت هنرمندان خوشنویس و طراحان گرافیک و هنر تأثیرگذار و کاربردی حروف نگاری (تایپوگرافی) انجام پذیرفت، در جهت رسیدن به اهدف این رخداد که همان تداوم ولایت و پیام غدیر به نسل‌های حال و آینده و رشد و اعتلای هنر شیعی است، استمرار داشته باشد.

آنچه در این حرکت قابل ذکر و تأمل است، حضور پرشور و مؤمنانه هنرمندان جوانی‌ست که نوید بخش نسلی با انگیزه و پرتوان با ایده‌های نو و خلاق هستند. برگزاری دو کارگاه آموزشی خودجوش از سوی جوانان شیراز و کرمان برای تولید اثر با موضوع این فراخوان مؤید این نکته است.

آثار رسیده به دبیرخانه، در نگاهی اجمالی علی‌رغم دشواری موضوع از سطح کیفی بالایی برخوردارند که ویژگی غالب آنها؛ توجه به ظرفیت‌های غنی حروف‌نگاری فارسی و ویژگی‌های ممتاز تایپوگرافی در شرایط امروز و رعایت خوانایی و ارتباط با مخاطب در عین توجه به نکات فنی و بهره‌گیری از امکانات روز و پرهیز از پیچیدگی‌های اغراق آمیز است.

کانون هنر شیعی ضمن سپاس از اساتیدی که با ارسال اثر در بخش غیر رقابتی باعث رونق و شکوه بیشتر این اتفاق فرخنده شدند و تشکر از تمامی هنرمندان شرکت‌کننده و قابل ستایش دانستن نیت صاحبان آثار و تمامی آثار ارسال شده با در نظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری آثار از میان قریب به ۵۳۰ اثر ارسالی، تعداد یکصد و سی و دو اثر را شایسته حضور در نمایشگاه دانست و از آن میان تعداد ۶ اثر را به عنوان آثار شاخص انتخاب کرد و از بین این تعداد، ۳ اثر را به طور یکسان به عنوان آثار برگزیده و ۳ اثر را هم شایسته تقدیر ویژه دانست.

همچنین تشکر ویژه داریم از سیدحسن موسی‌زاده و هادی معزی و مسعود نجابتی که در جمع داوری حضور یافتند و با حوصله و دقت بسیار آثار را قضاوت کردند.»

برگزیدگان دریافت جایزه نقدی و قاب فرش متبرک حرم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) عبارتند از:

مصطفی برجی از استان قم

رضا حاصلی ابرقویی از استان یزد

اکبر کریم‌زاده از استان اردبیل

شایستگان تقدیر ویژه و دریافت قاب فرش متبرک:

محمود بازدار از استان خراسان رضوی؛

سجادعلی پورحیدری از استان فارس

حسین عکاف از استان اصفهان.

کد خبر 4992557

منبع: مهر

کلیدواژه: تایپوگرافی مسعود نجابتی گرافیک ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما سازمان سینمایی شبکه سه سیما خسرو سینایی سینمای مستند سازمان صداوسیما کارگردان تئاتر حروف نگاری هنر شیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه «بر فراز دشت» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۲ هزار نفر تا ۲۵ فروردین جاری از نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کرده‌اند. همچنین تعدادی از هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری و سیاسی نیز با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران به تماشای آثار حاضر در این نمایشگاه نشسته‌اند.

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۶۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۱۰ اثر از ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است که از جمله آنها می‌توان به ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، سهراب سپهری، علی گلستانه، فریده لاشایی، محمود جوادی‌پور، میرعبدالرضا دریابیگی، جلال شباهنگی، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، محسن سهیلی، منوچهر نیازی، علی‌محمد حیدریان، رضا شهابی، علی اکبر یاسمی، کلود مونه، کامی پیسارو، لودویک پیت، دیوید هاکنی، کارل اشلامینگر و ژان دافی اشاره کرد.

همچنین در این نمایشگاه، فیلمی از هنرمندان خارجی با رویکرد اقلیم و فصول چهارگانه پخش می‌شود که در آن تصاویری از آثار ون‌گوگ، فردریش، مونه و کانستبل متحرک‌سازی شده است و با ایده آلبوم چهارفصل ویوالدی روی دیوار گالری ۹ موزه هنرهای معاصر تهران پخش می‌شود.

کد خبر 6080170

دیگر خبرها

  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار