Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: اینکه می‌گوییم چگونه تامین ارز کشور را فراهم کنیم یک راهش این است که تولید داخلی را رونق دهیم تا اساسأ به خارج و قطعات خارجی نیازمند نشویم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان‌های بوشهر و لرستان با بیان اینکه امروز شرکتهای دانش‌بنیان ما در همه زمینه‌ها فعالند، اظهار کرد: ما داریم در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه می‌گوییم چگونه تامین ارز کشور را فراهم کنیم یک راهش این است که تولید داخلی را رونق دهیم تا اساسأ به خارج و قطعات خارجی نیازمند نشویم.

وی افزود: در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم. ما در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی‌مان یک میلیارد دلار بوده و در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده و حالا ما شاهد یک جهش بزرگ تا پایان سال و در سال بعد هستیم که کاری ارزشمند در این زمینه است.

روحانی گفت: ما ۱۷ طرح را برای امسال در نظر گرفتیم که ۱۳ طرح هنوز باقیمانده است. همچنین امیدواریم جهش سوم پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به ثمر برسد که از ۱۱ میلیارد دلار سال ۹۲ که الان این رقم را به ۲۵ میلیارد دلار نزدیک کرده‌ایم، در جهش بعدی فراتر رویم.

رییس جمهوری ادامه داد: آنچه ما امروز در این سه پروژه افتتاح کردیم یک میلیارد و ششصد میلیون دلار ارزش داشت و این در شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم و با توجه به تحریم‌ها انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به روز خبرنگار گفت: به همه خبرنگاران تبریک می‌گوییم که برای آگاهی و هوشیاری مردم در موضوعات کرونا تلاش‌های زیادی انجام دادند. آنان رسالت سنگینی دارند که همان ایجاد امید، اعتماد و نشاط برای جامعه و آینده ما است.

وی تصریح کرد: اعتراف میکنم که روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم، در کنار کرونا، تحریم و در کنار تحریم، تحریف و در کنار تحریف، تهدید را داریم و نیز رسانه‌هایی که در خارج از کشور سعی می‌کنند امید را در کشور از میان ببرند که در این زمینه خبرنگاران و رسانه‌های داخلی می‌توانند اثرگذار باشند.

رییس جمهوری در پایان گفت: به وزیر ارتباطات نیز دستور می‌دهم که امسال مانند سال گذشته برای خبرنگاران در روز هفدهم مرداد که روز خبرنگاران است، هدیه‌ای همانند پارسال در نظر بگیرند و اینترنت مجانی را در اختیارشان قرار دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036pH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی دولت میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

به گزارش خبرآنلاین ،وزیر نفت گفت:تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گازهای مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

ایستا در خبری نوشت:اوجی ادامه داد:این گازها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وی تاکید کرد:در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888556

دیگر خبرها

  • واردات کالای بی کیفیت به صفر رسیده است
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد