Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:28:20 GMT

دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۹۱۴

دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود

سرلشکر صفوی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تشریح برنامه ها و اقدامات این پژوهشگاه، انتشار دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی، شروع به کار 42 پروژه راهبردی و برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین جلسه هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  با حضور فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، معاونین ستاد کل نیروهای مسلح  ، نماینده وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرلشکر صفوی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس  در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس و اعضاء هیئت امنا پژوهشگاه به ارائه گزارش پیشرفت امور پژوهشگاه و تبیین فلسفه و ساختار آن پرداخت و گفت:سه کار عمده و اساسی  را امسال در دستور کار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس قرار داده ایم.


وی افزود: با ابلاغ مأموریت و وظایف جدید پژوهشگاه توسط ستادکل نیروهای مسلح در آذر ماه سال 1398 جلسات کارشناسی درخصوص بازنگری اساسنامه پژوهشگاه و جدول و  شناسایی رؤسای محترم پژوهشکده‌ها و مرکز دایرةالمعارف متناسب با حوزه مأموریتی و همچنین  تهیه و تدوین برنامه‌های سال جاری و تصویب آن در ستاد کل نیروهای  در کنار  شناسایی مجریان مجرب و تعیین ناظران برای پروژه‌های تحقیقاتی مصوب صورت گرفت .


سرلشکر صفوی در خصوص تعاملات موثر پژوهشگاه  علوم و معارف دفاع مقدس با سایر مراکز علمی کشور گفت: در راستای  تعامل و هم اندیشی با سایر مراکز علمی کشوری و نیروهای مسلح  جلسه هم‌اندیشی با رؤسا و معاونین پژوهشی 23 مرکز علمی دانشگاهی برگزار گردید  و  تعامل با دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع)، درخصوص برگزاری نشست‌های تخصصی حول محورهای همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی – بین‌المللی دفاع مقدس صورت  پذیرفت.


وی افزود:تصویب و پیگیری راه اندازی رشته مطالعات راهبردی دفاع مقدس در داعا از دیگر اقدامات سال جاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس می باشد .


دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ادامه به تبیین فلسفه  و ماموریت پژوهشگاه پرداخت و گفت: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به دنبال تکرار  آنچه در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع   تولید می شود نیستیم و علاوه بر آنکه سطح این پژوهشگاه راهبردی می باشد بدنبال نقش مکملی در حوزه پژوهش های  نیروهای مسلح می باشیم.


وی افزود: مرجعیت علمی، مشارکت در نظریه پردازی و انجام پژوهش‌های سطح راهبردی برای تبیین واقعیت‌ها و رفع شبهات و ابهامات راهبردی درخصوص ابعاد مختلف 8 سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت، مقابله با تهدیدات امنیتی مسلحانه و مقابله با تهدیدات امنیتی غیرمسلحانه و احصاء دستاوردها و تجارب راهبردی حاصل در حوزه‌های مختلف دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در سطح ملی و نیروهای مسلح  از ماموریت های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس می باشد ، همچنین  ایجاد ظرفیت لازم برای استفاده از توانمندی‌ها و تجارب فرماندهان و مدیران پیشکسوت حوزه دفاعی و امنیتی در تحقق مأموریت‌های پژوهشگاه مد نظر فعالیت های  علمی پژوهشگاه می باشد.


سرلشکر صفوی در ادامه به تشریح ساختار پژوهشگاه پرداخت و در  تشریح اساسنامه دایرةالمعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی بیان داشت: هدف تولید دایرةالمعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی در حقیقت تبیین حقایق در حوزه‌های دفاع مقدس، امنیت و جبهه مقاومت با گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع علمی از طریق تدوین و انتشار دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی می باشد.


سرلشکر صفوی افزود: در تولید دائره المعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی  به دنبال  مجموعه ای مستند و پر محتوا با قابلیت ترجمه به دیگر زبان ها هستیم  و مجموعه دائره المعارف اثری در سطح ملی می باشد.


سرلشکر صفو ی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کمیت و کیفیت پروژه های در دست اقدام پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و با بیان شروع بکار  تولید 42  پروژه در سطح راهبردی توسط پژوهشگاه   در سال 1399 ،  از برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس تبیین مطالبات حقوقی - بین‌المللی  جمهوری اسلامی ایران از حامیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌‌ای صدام در جنگ تحمیلی و راهکارهای احقاق آن و پیگیری حقوقی – بین‌المللی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید مجاهد ابومهدی المهندس از دولت آمریکا  می باشد .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس همایش بین المللی مطالبات حقوقی امنیتی انقلاب اسلامی بین المللی دفاع مقدس جمهوری اسلامی نیروهای مسلح دفاعی امنیتی سرلشکر صفوی کل نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت ها به نفع ایران تمام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه ارژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در صحنه حاضر است و جزو ارتش‌های برجسته دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت بزرگی برای کشور درست کرده است و دشمن حساب خاصی بر روی قدرت این نیروی مقدر باز کرده است، خاطرنشان کرد: ارتش ایران در دنیا به یک ارتش آرمانی تبدیل شده و تمام عناصر آرمانی شدن یک ارتش در ارتش ایران مشهود می‌شود.

امام جمعه اردبیل دستیابی ارتش ایران به تکنولوژی‌های برتر نظامی را یادآور شد و بیان کرد: این حجم از توانایی و استقلال برای ارتش کشور ما یک موهبت الهی است و دیگر نیازی به مستشاران خارجی برای مدیریت ارتش نداریم.

عاملی وجود فرمانده کل قوا را به عنوان یک شخصیت کامل و بینظیر در راس ارتش ایران ستودنی عنوان کرد و گفت: امروز پادگان های ما به یک مدرسه و محل معنویت تبدیل شده و همه این نعمات را مدیون رهبری و درایت ایشان در اداره مدبرانه کشور هستیم.

وی حضور ارتش در صحنه‌های بین‌المللی را خار چشم دشمنان دانست و افزود: حضور ارتش در آب های بین المللی، دستیابی به تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی، صیانت ملی و منطقه ای و ... امروز ارتش ایران را به یک ارتش مقتدر و کامل در دنیا تبدیل کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای را به نظام کرد و در مقابل نظام نیز به ارتش بها و هویت داد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ما درگیر یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بودیم رشادت های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سبب شد تا قطعنامه سازمان ملل در نهایت به نفع ایران صادر شود.

عاملی حماسه آفرینی و ایثار ارتش را در همه عرصه ها ستودنی دانست و بیان کرد: ما در مقابل این همه توان و اقتدار خاضعیم و باید قدر این ارتش پرهیبت و هیمنه را بدانیم و برای داشتن آن شاکر باشیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد