Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:56:03 GMT

پوستر نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۹۴۸

پوستر نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از پوستر فراخوان اولین جشنوارۀ ملی فرهنگی هنری علوی رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی که با حضور برخی از مسئولان علمی و فرهنگی کشور همراه بود، دکتر حسین ظریف منش طی سخنانی اظهار کرد: این جشنوارۀ ملی با مشارکت فعال وزارت آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی بیشتر جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و معلمان و خانواده‌های آنها با آموزه‌های علوی در بستر شبکه اینترنتی شاد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف منش گفت: جشنوارۀ بزرگ علوی باب مناسبی را برای ترویج و تبیین اندیشه امیر مؤمنان علی علیه السلام که در حقیقت همان فرهنگ و اندیشۀ غدیر می‌باشد را باز می‌کند و به رشد فکری و عقیدتی و معرفتی مخاطبان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی اعلام کرد: این جشنواره در چند بخش دانش آموزی دورۀ ابتدایی، دوره راهنمایی و متوسطه و همچنین بخش فرهنگیان و خانواده‌های آنان که یک جامعۀ سی میلیون نفری را در بر می‌گیرد، طراحی و تدوین و برنامه ریزی شده است.

ظریف منش در پاسخ به خبرنگار این مرکز در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: بنیاد بین المللی غدیر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره امیرالمومنین علیه السلام و آشنایی آنان با دریای بیکران معارف والای غدیر دانست و در اجرای باز طراحی و اجرای فعالیت‌های تربیتی پیرامون موضوعاتی همچنین باز طراحی فعالیت‌های فرهنگی - امام شناسی، امر به معروف و نهی از منکر و انتظار و مهدویت و برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان این جشنواره مؤثر خواهد بود.

وی در تشریح جزئیات این جشنواره گفت: مخاطب اصلی این جشنواره فرهنگی هنری جوانان، نوجوانان و معلمین و خانواده‌های آنان هستند که می‌توانند با دسترسی که به شبکه اینترنتی شاد دارند در این جشنواره ملی مشارکت گسترده داشته باشند و آثار ارزشمند خود در حوزه‌های فرهنگی و هنری را خلق و ارسال نمایند.

ظریف منش در خصوص نحوه ثبت نام و ارسال آثار گفتند : « کلیه امور اطلاع رسانی، ثبت نام ، ارسال و دریافت آثار و اعلام نتایج از طریق شبکه ملی شاد کانال « جشنواره فرهنگی و هنری علوی » به آدرس @fhalavi خواهد بود که متعاقباً" لینک‌های مرتبط با رشته‌ها در این کانال بارگذاری و اعلام خواهد شد.

برای شرکت در مسابقه برای هر رشته حتماً" مشخصات شامل: نام و نام خانوادگی استان – شهرستان، ناحیه، منطقه مدرسه‌ی / کانون فرهنگی تربیتی / پایگاه تابستانی محل تحصیل پایه – تحصیلی تلفن همراه تلفن ثابت در قالب شناسنامه اثر به صورت مکتوب ارائه و بارگذاری شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۳۵ ۳۵۵۸۰۷۷۳ تماس حاصل کنند.

آدرس دبیرخانه: اصفهان، بلوار هشت بهشت، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معاونت پرورشی و – - - فرهنگی اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی.

در ادامۀ این مراسم کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزیر نیز طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس درخواست بنیاد بین المللی غدیر طی نشستی مشترک و توجه ویژۀ وزیر محترم آموزش و پرورش این جشنواره طراحی و تدوین شده است و امروز با حضور دکتر ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس با میزبانی استان اصفهان از پوستر این جشنواره رونمایی و عملاً افتتاح گردید.

کاظمی گفت: مهلت ارسال آثار از ۱۸ مردادماه تا پایان آبان ماه خواهد بود و انشا الله نتایج این رویداد فرهنگی ارزشمند در پایان جمع بندی و اطلاع رسانی خواهد شد.

قابل ذکر است که تولید آثار در رشته‌های شعر، داستان نویسی کوتاه، تولید فیلم کوتاه، خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی خط، نقاشی با رنگ روغن، کتابخوانی، نامه و مقاله را از محورهای مهم جشنواره خواهد بود.

کد خبر 4992118

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم وزارت آموزش و پرورش امام علی ع ویروس کرونا ماه محرم و صفر کنگره امام سجاد سازمان تبلیغات اسلامی عید سعید قربان ماه محرم کنفرانس بین المللی معرفی نشریات شهید صدر سهروردی سازمان اوقاف و امور خیریه رسول جعفریان حکمت اشراق حج تمتع بنیاد بین المللی غدیر آموزش و پرورش ظریف منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی