Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل پست خراسان‌شمالی گفت: طی چهارماه ابتدای سال جاری ، حدود  ۴۵۲ هزار فقره امانت مردم به وسیله پست استان جابجا شده، که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد پیدا کرده است.

علی خانی ادامه داد: شاخص ترافیک بسته وامانت نیز در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان، وی افزایش ۱۶۷ درصدی جابجایی امانات و بسته‌های اینترنتی با افزایش ۵۰ درصدی فعالیت کارکنان پست نیز همراه بوده به طوری که کارکنان برخی بخش ها تا نیمه های شب مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد این رشد مربوط به فضای کسب و کار اینترنتی است، افزود: به نحوی که نه خریدار و نه فروشنده نیاز به مراجعه فیزیکی به جایی نداشته‌اند، تا سطحی که انتقال وجوه مالی بین آن‌ها، عودت کالای معیوب یا غیرمطلوب از طرف خریدار به فروشنده و حتی کمک به ارائه خدمات پس از فروش نیز از سوی پست انجام می‌شود.

خانی ادامه داد: این در واقع شکل جدیدی از مراودات در بازار نوپای الکترونیک است، که با حضور مؤثر پست و در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا که می توانست علاوه بر به خطر انداختن سلامت عمومی تهدیدی جدی برای مشاغل نوپا باشد، شاهد هستیم که تجارت الکترونیک رونق و توسعه یافت و حتی موجب اشتغال‌زایی نیز شده‌است.

وی یادآورشد: اکنون شرکت ملی پست و به تبع آن پست خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناو ری استان، در قالب ارائه سرویس " شتاب‌دهی " به شرکت‌های " استارتاپی " در حال توسعه خدمات خود در فضای کسب و کار اینترنتی است. 

خانی افزود: به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های پست با شرکت‌های نوپا، کمک قابل‌توجهی به رونق کسب و کار و اشتغال کشور خواهد کرد و پیش‌بینی ها نشان می دهد با ادامه این روند، مجموعه کسب و کارهای اینترنتی فرصت تازه‌ای برای رونق پیدا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در راستای اقدامات پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وقطع زنجیره انتقال آن و در جهت حفظ کرامت و تکریم همشهریان گرامی و با شعار " درخانه بمانید پست همیشه وهمه جا در کنار شما است " اخیراً اداره کل پست استان ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسه پیک موتوری چاپار در سطح شهر بجنورد مبادرت به قبول بسته وامانات پستی همشهریان از درب منازل و محل کار آنان، و ارسال به تمامی نقاط کشور از طریق شبکه گسترده پستی اقدام کرد است.

وی ادامه داد: مردم بجنورد در صورت استفاده از این سرویس نوین در شرایط کرونایی ضمن ماندن در خانه ومحل کار خود و با هدف جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری در سطح شهر می توانند بسته و امانت و مرسوله خود را از طریق پیک موتوری چاپار به اقصی نقاط کشور ارسال کنند.

خانی یادآورشد: امکان رهگیری لحظه به لحظه مرسولات وامانات در سامانه شرکت ملی پست ( tracking.post.ir ) وارائه رسید الکترونیکی دریافت خدمات پستی از دیگر مزیت های این سرویس است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي پست خراسان شمالی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این جشنواره آشنایی با هدف معرفی غذای بومی و جذب گردشگربرای دومین سال برگزار می‌شود.
قلیف‌چال در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۸۹۹ در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه سال گذشته ثبت شده است.
این جشنواره در ۱۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ میزبان شهروندان و هم استانی‌ها خواهد بود.
علاقمندان شرکت در این جشنواره تا پایان وقت اداری پنجشنبه ششم اردیبهست فرصت دارند به دبیر خانه این جشنواره واقع در شهرداری جاجرم مراجعه کنند.

قلیف‌چال یک غذای چوپانی و طرز تهیه آن متناسب با شغل دامداری و کشاورزی نواحی تات‌نشین خراسان‌شمالی در گذشته است.
همچنین قلیف‌چال یکی از وعده‌های اصلی و پرطرفدار به خصوص در بین جوانان می‌باشد، به طوری که هر یک از آنها استاد تهیه آن شده و در تفریح و تفرج‌ها در دل طبیعت از آن به عنوان یکی از وعده‌های اصلی استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • دستگیری شرور مسلح در خانی‌آباد
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی