Web Analytics Made Easy - Statcounter



خبرگزاری آریا -مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سالجاری مقدار 3000 کیلوگرم پیله تر ابریشم در استان خریداری و پس از تبدیل به پیله خشک به کارخانجات مقصد تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار ما ازتبریز؛ مهندس علی اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از این مقدار 1800 کیلوگرم از تولیدکنندگان شهرستان جلفا و 1200 کیلوگرم هم از تولیدکنندگان شهرستان خداآفرین توسط شرکت تعاونی تولید روستائی سیه رود خریداری شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه جهادکشاورزی با برگزاری کلاسهای ترویجی و نیز تامین نهال توت اصلاح شده از سالهای قبل در افزایش راندمان تولید و بسترسازی تولید نقش موثری داشته است گفت: تعاونی تولید سیه رود هم در تامین و توزیع تخم نوغان و هم در خرید و جمع آوری پیله تر و تبدیل به پیله خشک در خدمت تولیدکنندگان می باشد .

گفتنی است تخم نوغان توسط شرکت تعاونی تولید سیه رود شهرستان جلفا در اختیار نوغانداران که اکثرا زنان عضو شرکت تعاونی نوغانداران هستند قرار گرفته و در عرض 40 روز پرورش داده می شوند نوغانداران در کنار سایر فعالیتهای کشاورزی به این حرفه مشغول بوده و از امکانات موجود استفاده می کنند و به سرمایه گذاری ثابت کمتری نیاز هست و در کمک به معیشت خانواده موثر می باشد.

لازم به توضیح هست که از هر 100 کیلو پیله تر حدود 40 کیلو پیله خشک بدست می آید و متوسط قیمت پیله تر 80000 الی 85000 تومان و متوسط قیمت پیله خشک بر اساس قیمت پیله تر تعئین می شود.

 

 

 



 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی پیله خشک پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی

دریافت 66 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تولید مس کاتد، از مهم‌ترین زنجیره‌های تکمیل فرآیند استخراج، استحصال و تولید مس در مجتمع مس سونگون است.

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از این طرح که مشتمل بر ۶ کارخانه و از نظر وسعت و عظمت کار به مثابه شهرک صنعتی کوچکی است، اعلام کرد که به نتیجه رسیدن همه اقدامات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در مجتمع مس سونگون، منوط به تکمیل این طرح بر اساس جدول زمانبندی اعلامی از سوی پیمانکار است.

رحمتی در این بازدید ضمن حضور در محل ساختمان‌های احداث شده و در دست احداث طرح تولید مس کاتد، با جمعی از مهندسان و کارگران شاغل در آنجا گفت و گو کرد.

کد خبر 6084443

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر