Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@21:51:12 GMT

انجام پنجمین عملیات انتقال هوایی قلب اهدایی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۴۲۶

انجام پنجمین عملیات انتقال هوایی قلب اهدایی

رئیس سازمان اورژانس کشور از انجام پنجمین عملیات انتقال هوایی قلب اهدایی در سال جاری از رشت به تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از سازمان اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند در این رابطه بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور و اداره پیوند وزارت بهداشت، پنجمین عملیات انتقال قلب اهدایی از پسر ۱۹ ساله، از رشت به تهران توسط اورژانس هوایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: صبح امروز (پنجشنبه) ۱۶ مرداد ماه ١٣٩٩، نمایندگانی از سازمان اورژانس کشور و اداره پیوند وزارت بهداشت به همراه یک تیم جراحی برای انجام عملیات انتقال قلب از تهران به سمت رشت اعزام شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اورژانس کشور قلب اهدایی انتقال هوایی سازمان اورژانس کشور عملیات انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

مسئول تنظیف شهر تهران درباره انتقال آرادکوه گفت: انتقال این مجموعه بانگاهی زیست محیطی به منظور کاهش و بی خطر شدن آلاینده‌ها در دستور کار است. - اخبار اجتماعی -

رضا محمدی؛ مدیر عامل سازمان پسماند در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره موضوع انتقال آرادکوه اظهار کرد: چنین اقدامی نیازمند بسترسازی و تمهیدات پیچیده است. لذا انتقال آرادکوه با نگاهی زیست محیطی به منظور کاهش و بی‌خطر شدن آلاینده‌ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه قدمت فعالیت آرادکوه به قبل از انقلاب باز می‌گردد و زیرساخت و تاسیسات آن سال‌هاست استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: مصوباتی برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد، اما هنوز زمینی برای انتقال آرادکوه به شهرداری تهران تحویل داده نشده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری با بیان اینکه انتقال آرادکوه با چالش‌های متعددی همراه است، خاطرنشان کرد: حدود 70 سال است که زباله‌ها در این نقطه دفع می‌شوند؛ لذا یکی از مهمترین اقدامات در فرایند جابه‌جایی این است که آثار زیست محیطی ایجاد شده به حداقل برسد و این امر سال‌ها زمانبر است.

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

محمدی، استهسال گاز متان و تسویه شیرابه زباله‌ها را مورد توجه دانست و تاکید کرد: در آرادکوه دیگر مورد حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و این امر نیازمند انتخاب سرمایه‌گذار است البته کارهای مقدماتی انجام شده و تا پایان خرداد ماه سرمایه‌گذار واجد شرایط قرارداد جهت استهسال گاز متان انتخاب خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران ادامه داد: از آنجایی که محل قرارگیری دستگاه زباله‌سوز 6000 تنی در آرادکوه است، در صورتی که اقدامات جایگزینی و راه‌اندازی آن به سرانجام و نتیجه مطلوب برسد، اساس جابه جایی آرادکوه که علت اصلی ان مشکلات زیست محیطی است برطرف خواهد شد.

وی به احداث شهرک بازیافت در آرادکوه اشاره و اذعان کرد: قرارداد مربوطه منعقد شده است و تا پایان خرداد سال جاری این شهرک از لحاظ زیرساختی تامین می‌شود. از اینرو سرمایه‌گذارهایی که تمایل دارند در حوزه بازیافتی ثانویه فعالیت کنند بررسی خواهند شد با این اقدامات کارگاه‌های غیرمجاز نیز جمع‌آوری می‌شوند.

مسئول تنظیف شهر تهران همچنین درباره نظارت بر تفکیک زباله‌ها در فرآیندهای ثانویه عنوان کرد: روزانه در حدود 7500 تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود، که حداقل 1500 تن زباله خشک است؛ که شرایطی خاص زباله‌های خشک در اطراف تهران درفرآیندهای ثانویه تفکیک می‌شود اما بر این مراکز که در اطراف تهران قرار دارند نظارت قانونی صورت نمی‌گیرد و مجوزی هم از سوی سازمان محیط زیست دریافت نکرده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران، تاکنون بیش از 130 خودرو حمل زباله خشک توقیف و بیش از 85 مرکز جمع‌آوری زباله خشک پلمب شده است و این موارد تاثیر مثبتی در کاهش زباله‌گردی در شهر داشته است.

محمدی به کاهش 80 درصدی زباله‌گردی در شهر اشاره کرد و گفت:آنچه شهروندان در مورد تردد و فعالیت زباله‌گردها در شهر مشاهده می‌کنند همان 20 درصد مابقی است. واقعیت امر این است که روزانه در حدود 600 تن زباله خشک تولید می‌شود و همین امر موجب می‌شود زباله‌گردها درهر نقطه از شهر فعالیت کنند.

محمدی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زباله‌گردها اتباع هم هستند و اکثراً رد مرز شده‌اند، ادامه داد: اگر بتوانیم شهروندان را نسبت به استفاده از طرح نوماند مجاب کنیم ظرفیت مخازن موجود برای جمع‌آوری زباله‌ها کفایت می‌کند چرا که بیش از 40 درصد زباله‌ها در طول روز به صورت پرتکرار و مستمر جمع‌آوری می‌شود.

مسئول تنظیف شهر تهران عنوان کرد: طرح مخازن زباله‌های زیربازشو در دستور کار و طراحی است اما در حال حاضر زیرساخت‌های این کار فراهم نیست. بنا داریم پس از اعمال زیرساخت به منظور پایلوت در چندین خیابان شهر این طرح را پیاده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • جزئیات انجام عملیات وعده صادق روی قوی‌ترین پایگاه هواییِ رژیم صهیونیستی | ویدئو
  • ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس
  • تقدیر از کارکنان علوم آزمایشگاهی در انتقال خون یزد