Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی اظهار کرد: بیشتر واحدهای عرضه کننده لبنیات سنتی در فارس فاقد مجوزهای لازم هستند و توزیع گسترده محصولات غیربهداشتی توسط این واحدها به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا موضوع جدی است که مسئولان باید به عنوان یک تهدید به آن نگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این واحدها به طور معمول شیرهای برگشتی کارخانه‌ها را به قیمت پایین خریداری کرده و در محیط‌های کاملا غیر استاندارد و غیر بهداشتی اقدام به تولید محصول و سپس عرضه آن در بازار می‌کنند. اما با توجه به کوتاهی در زمینه برخورد با این واحدها که سلامت مردم را به مخاطره انداخته، شاهد استقبال مردم از محصولات تولیدی این واحدها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های گزارش «بررسی میزان آلودگی لبنیات سنتی شهر شیراز به عوامل خطرزای شاخص» که به شکل تصادفی از مراکز توزیع لبنیات سنتی شهر شیراز جمع‌آوری شده، محصولات تولیدی با عنوان محصولات لبنی سنتی در شهر شیراز از کیفیت استاندارد و مطلوبی برخوردار نبوده و از نظر فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی، مشکلات بهداشتی جدی و خطرزا برای سلامت عموم به دنبال دارند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: درحالی که در برخی مواقع تغییر در برخی افزودنی‌ها به محصولات لبنی در واحدای تولیدی صنعتی تبعات بسیاری از سوی مراجع نظارتی برای آن واحدها به دنبال دارد، شاهد هستیم که واحدهای غیرمجاز عرضه کننده لبنیات بدون در نظر رعایت مسائل بهداشتی، محصولی را در ظرف ریخته و به دست مردم می‌دهد.

به گفته رازقی فعالیت واحدهای غیر مجاز لبنیات با عنوان لبنیات سنتی از سال ۹۰ در این استان با هدف ایجاد اشتغال رونق گرفت که امروز توسعه روزافزون و فعالیت این واحدها، به یک چالش و معضل برای صنایع لبنی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کارشناسی ما این است که واحدهای لبنی سنتی بدون مجوز تعطیل شده و واحدهای لبنی سنتی دارای مجوز فعالیت هم توزیع گسترده نداشته باشند و فروش آنها فقط در محل انجام شود. همچنین به هیچ واحد لبنیات سنتی جدید توسط مراجع ذی‌ربط مجوز فعالیت داده نشود و نظارت و نمونه‌برداری‌های مستمر از مواد اولیه و محصولات آنها توسط اداره کل استاندارد و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شود.

کد خبر 537972 برچسب‌ها استان‌ فارس لبنیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس لبنیات لبنیات سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی