Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@05:19:04 GMT

اصفهان اولین مشتری اتوبوس های یورو ۵ خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۵۹۳

اصفهان اولین مشتری اتوبوس های یورو ۵ خواهد بود

مدیرعامل شرکت عقاب افشان گفت: به شهردار اصفهان قول داده‌ایم اولین سری تولید اتوبوس‌های یورو پنج شرکت به این شهر ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری اصفهان در سال ۹۸ توانست برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اخذ کند که به گفته قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان این اوراق چالش‌های زیادی را به همراه داشت و معاون حمل‌ونقل و ترافیک وقت شهرداری اصفهان در امضای قرارداد آن استفاده از اوراق را تا بهمن‌ماه همان سال تعیین کرده بود که اگر محقق نمی‌شد باید این اوراق پس فرستاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شهرداری اصفهان موفق شد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان را با مبلغ هر دستگاه یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان و با تعیین اعتبار اوراق مشارکت با شرایط ۵۰ درصد تضمین دولت عملیاتی کند. نتیجه این اقدام رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری در عید غدیر است.

عبدالله اکبری‌راد، مدیرعامل شرکت عقاب افشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحویل این اتوبوس‌ها برای استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به این شهر تحویل شد، آخرین محصولاتی است که بر اساس استانداردهای یورو چهار تولید شده است.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم مشکلاتی را برای شرکت به وجود آورده که مجبوریم قطعات اتوبوس‌ها را از برندهای روز دنیا و با تولید کشور چین تهیه کنیم، افزود: محصولات جدید استانداردهای یورو پنج را دارا بوده و با همین اتاق و شمایل اما با قوای محرکه کشور چین تولید می‌شوند که یقیناً استانداردهای بالاتری نسبت به محصولات گذشته خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان ظرفیت تولید اتوبوس این شرکت در سال جاری را حدود ۵۰۰ دستگاه شمرد و تصریح کرد: به دلیل نوسان نرخ ارز آزاد، مبلغ نهایی اتوبوس‌های تولیدی تا پیش از اتمام ساخت مشخص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به شهردار اصفهان قول داده‌ایم اولین سری تولید اتوبوس‌های یورو پنج شرکت به اصفهان ارسال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استانداردهای تولید در کشور ارتقا پیدا کرده و محصولات جدید اجازه ندارند پایین‌تر از حد استاندارد تولید شوند، قطعاً استفاده از اتوبوس‌های با استاندارد یورو پنج، به جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش کیفیت کالاهای عرضه شده در کشور به نفع جامعه خواهد بود.

اکبری‌راد ادامه داد: با توجه به مشخص نبودن قیمت‌ها معلوم نیست در مرحله نخست چه تعداد اتوبوس به اصفهان ارسال شود و تعداد آن بستگی به اعتبارات تخصیص یافته برای خرید اتوبوس در اصفهان دارد.

وی حمایت‌های شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان برای نوسازی ناوگان فرسوده شهر اصفهان را قابل تقدیر دانست و افزود: من با شهرداران کشور ارتباط نزدیک کاری دارم اما نگاه واقع‌بینانه‌ای که در اصفهان وجود دارد ارزشمندتر بوده و نتیجه این نگاه، ورود اتوبوس‌های کارآمدتر با استانداردهای روز دنیا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان است.

کد خبر 437362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خريد اتوبوس اتوبوس يورو4 اتوبوس یورو 5 حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت عقاب افشان شهرداری اصفهان حمل ونقل یورو پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است

ایسنا/گلستان سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور، توسعه و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان را مطابق استانداردهای تعریف شده دانست و افزود: قطعاً این روند توسعه‌ای تداوم دارد.

رضا نیک‌صفت ظهر امروز «چهارشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳» با سفر به استان گلستان از زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان بازدید و اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این فرودگاه، در راستای توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها بوده که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته مطابق استانداردهای تعریف شده، بوده است، ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده به عنوان پیشران توسعه صنعت فرودگاهی در مرکز استان گلستان است.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور با اشاره به اینکه در جریان این سفر از ترمینال‌های داخلی و خارجی، سیستم‌های کمک ناوبری بصری، تأسیسات برق و مکانیک بازدید به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان روند رو به رشد خود را طی می‌کند و قطعاً این روند ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید، «رضا نیک‌صفت» سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور را «علی متانت» مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان همراهی کرد.

گفتنی است، استان گلستان دارای دو فرودگاه در شهرستان‌های گرگان و کلاله است که در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان به صورت کامل فعال بوده و فرودگاه شهدای کلاله نیز پس از چند سال وقفه در فعالیت، در حال آماده‌سازی و ایجاد جایگاه سوخت به منظور فعالیت دائمی است.

فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان از فرودگاه‌های مهم شمال کشور است که علاوه بر پروازهای داخلی تهران، مشهد، زابل، عسلویه و زاهدان، پروازهای خارجی برای جابجایی مسافران به کشور قزاقستان از طریق آن انجام می‌شود.

رفع نواقص سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها، زیباسازی فضای سبز، محوطه و جداول، سرویس دستگاه‌های کمک ناوبری و دستگاه‌های بازرسی و کمک بازرسی از قبیل گیت وی و ایکس ری و بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی از اقدامات خدماتی ستاد خدمت‌رسانی نوروز ۱۴۰۳ فرودگاه بوده و از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون برنامه‌های فرهنگی، پهن کردن سفره هفت سین، تهیه کلیپ و انتشار گسترده و پوشش بی‌سابقه در فضای مجازی انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست