Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@16:30:44 GMT

اوضاع شاخص در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۶۲۹

اوضاع شاخص در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟

شاخص کل بازار بورس در سومین هفته از مرداد ماه ۹۹ به کانال ۲ میلیونی وارد شد و برخی از کارشناسان معتقدند شاخص در دو تا سه ماه آینده دچار نوسانات بسیاری خواهد بود. به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:
شاخص کل بورس در جریان اولین روز از هفته جاری، با بیش از ۳۶ هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز تعداد ۱۰ میلیارد و ۶۲۱ میلیون سهم با ارزش ۱۷۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال معامله شد.
روز پس از آن نیز شاخص با فتح کانال ۲ میلیون واحدی و افزایش ۴۹ هزار و ۸۷۰ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. با این حال عبور شاخص از عدد ۲ میلیونی موجب شد که ورود نقدینگی به بازار صورت گیرد و این مساله می‌تواند حمایت‌گر شاخص باشد.
در جریان معاملات روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه، شاخص کل بورس که روز گذشته معاملاتی خود وارد کانال دو میلیون واحدی شده بود، روند نزولی به خود گرفت و به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی بازگشت. معامله گران روز دوشنبه یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال انجام دادند و ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.   بیشتر بخوانید:   کاهش دامنه نوسان تاثیری بر بازار سرمایه ندارد ورود مسکن به بازار سرمایه آینده خوشایندی ندارد در شرایط تورمی، بورس امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است
شاخص کل بورس در جریان معاملات روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه، با رشد یک هزار و ۴۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۹۵ واحد قرار گرفت و بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ثبت شد و در مقابل شرکت‌های کلی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص کل بورس هفته را با رشد مثبت به پایان برد و با ثبت رشد ۳۹ هزار واحدی در ارتفاع ۲‌میلیون و ۳۴ هزار واحد قرار گرفت و بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنابع مس ایران شد.
با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.     گزارش از سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل بورس بورس اوراق بهادار کرونا سهام عدالت عرضه اولیه سرمایه گذاری شاخص کل بورس هزار واحد یک میلیون ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید