Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی باختر درآمدزایی واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان را سالانه ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح یک‌ساله بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار شانا، داوودرضا ربانی امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) در آیین بهره‌برداری از واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان که به‌صورت ویدئوکنفرانس از سوی رئیس جمهوری افتتاح شد، اظهار کرد: هلدینگ باختر به‌منظور بی‌نیاز شدن از واردات کاتالیست‌های مصرفی در واحدهای پتروشیمی و تولید گریدهای جدید محصولات پتروشیمی تولید کاتالیست را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اجرا شده است، افزود: این هلدینگ با تولید کاتالیست مورد نیاز پتروشیمی کرمانشاه از اسفند ۹۷ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار تن محصول تولید کرده است.

مدیرعامل هلدینگ باختر با بیان اینکه مزیت واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان این است که ۵۰ درصد تأسیسات مربوط به ساخت پایه کاتالیست است، ادامه داد: این یک موقعیت استثنایی است که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده این کاتالیست هستیم. در شرکت‌های بین‌المللی نیز بسیار نادر است که شرکتی هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده کاتالیست باشد.

ربانی با اشاره به اینکه هلدینگ باختر هشت طرح دانش‌بنیان را در حال اجرا دارد که ۶ طرح آن در لرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان که امروز افتتاح شد، سه طرح برای کاتالیست‌های با بستر ثابت داریم که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاتالیست پتروشیمی لرستان سبب خروج سالانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود و میزان سرمایه‌گذاری در این طرح یک ساله بر می‌گردد، افزود: امکان توسعه این طرح و پوشش کاتالیست مورد نیاز واحدهای دیگر نیز وجود دارد.

طرح‌های پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند که افتتاح این طرح‌ها افزایش سالانه ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی و ۷۳۰ میلیون دلار درآمد را برای کشور به دنبال دارد.

منبع: شانا

کلیدواژه: واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان دانش فنی ایرانی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هلدینگ باختر جهش دوم صنعت پتروشیمی سال 99 حسن روحانی رئیس جمهوری واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزند آیت‌الله علم‌الهدی شایعه جنجالی را تکذیب کرد

ماجد علم‌الهدی گفت: هیچ‌گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ او ندارم. تا امروز به هیچ یک از زیر مجموعه‌های گردشگری این هلدینگ نرفتم و سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه هم ندارم.

چند روز قبل یک رسانهٔ فارسی‌زبان مدعی شده بود که شرکتی که درخت‌های هیرکانی را بریده، متعلق به ماجد علم‌الهدی است. پروندهٔ درخت‌های هیرکانی هم در قوهٔ‌قضائیه در حال پیگیری است.

سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • فرزند آیت‌الله علم‌الهدی شایعه جنجالی را تکذیب کرد
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • پسر علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • سهامداری فرزند علم‌الهدی در هلدینگ گردشگری صحت دارد؟
  • پاسخ فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • سهامداری فرزند علم الهدی در یک هلدینگ گردشگری صحت دارد؟
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو