Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد امر معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ستاد امر به معروف در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد،گفت: امام راحل برای ساختار امر به معروف حرف داشتند، رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای شروع کار این فعالیت تاکید کردند که همه آحاد جامعه باید همچون فریضه نماز این امر را گرامی بدارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،حجت‌الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام ستاد امر معروف و نهی از منکر ظهر امروز در آیین تکرین و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، اظهار کرد: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بداند که این ستاد چه کاری را به‌صورت عملی انجام دهد، در دانشگاه تهران برای نمود امر به‌معروف و نهی از منکر نظرسنجی در سه دوره صورت گرفته است تا در جامعه تاثیر داشته باشد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: ستاد امر به معروف در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد، حضرت امام خمینی (ره) برای ساختار امر به معروف حرف داشتند و حتی در مورد قوه امر به معروف و وزارت صحبت کردند، رهبر معظم انقلاب در ابتدای شروع کار این فعالیت تاکید کردند که همه آحاد جامعه باید همچون فریضه نماز این امر را گرامی بدارند.

میرزایی تاکید کرد: آیا با تعداد نفرات اندک می‌توان آحاد مردم را تشویق کرد؟ باید کاری کرد که هر کسی بتواند امر به معروف و نهی از منکر بکند، در ستاد اقامه نماز همین کار انجام شد و موفقیت نسبی صورت گرفته است.

قائم مقام ستاد امر معروف متذکر شد: تذکر به افراد بدحجاب باید توسط همه دستگاه‌های اجرایی و در حد مدیران امر به معروف صورت بگیرد و باید زیرساخت داشته باشیم و مدیرانی را تربیت کنیم که در مسیر تحقق اهداف امر به معروف گام بردارند تا مردم مطالبات خود را دریافت کنند.

سپس آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پالایشی در خود داشته باشد و نقاط ضعف را مشخص کند.

وی با اشاره به عید غدیر، افزود: امیرالمومنان در کار امر به معروف و نهی از منکر مظلوم بوده است،  در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید اعمال در سطح مدیران و هم در سطح آحاد مردم صورت بگیرد.، باید تلاش کنیم، مسوولان کمک‌های مادی و معنوی داشته باشند.

در ادامه ولی‌الله امیری جانشین سابق دییر ستاد امر به معروف مازندران بیان کرد: نظارت بر عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی و آموزشی و درمانی، نظارت بیش از ۱۵۰ مورد از اماکن عمومی سواحل و رستوران‌ها و سایر موارد را داریم، ولی جهت پیگیری دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی و اصناف و گردشگری باید نظارت بیشتری داشته باشند‌.

وی افزود: آموزش نیروهای دستگاه‌های اجرایی برای بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را داریم، برگزاری پویاسازی امر به معروف در حوزه چالش‌ها فضای مجازی با حضور اعضای هیأت علمی، نظارت از دفاتر ستاد در شهرستان‌ها برای پیشبرد اهداف و بررسی عملکردها را داریم.

امیری ابراز کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری کتابخانه‌های عمومی کشور مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم، تشکیل کار گروه تخصصی برای نذر خون، تهیه نقشه جامع مسائل استان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و بحث‌های دیگر انجام شد.

جانشین سابق دییر ستاد امر به معروف مازندران اضافه کرد: ستاد امر به معروف با توجه به همه کمبودها تجهیزاتی و مکان و غیره رتبه برتر را در سطح کشور دارد.

این مسؤول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک پیوست علمی می‌خواهد، وظیفه اصلی ستاد این است که مردم بدون لکنت مطالبات خودشان را بخواهند و  آحاد مردم وارد این کار شوند.

در ادامه محمدی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امید است بتوانیم با کمک از جوانان انقلابی در این مورد استفاده کنیم، از  همه مسوولان می‌خواهیم یه ما کمک بکنند.

به گزارش فارس در این مراسم، خلیل صالحی به عنوان دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران تودیع و مهرداد محمدی به عنوان دبیر جدید این ستاد در مازندران معارفه شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک، عصر ایران در مطلبی نوشت: آن طور که آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود، قرار بود به جای :"گشت ارشاد" برای حجاب، "گشت ارشاد مدیران" راه بیندازند.

  قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

  قرار بود به جای تنزل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به روسری، صاحبان منصب را که عهده‌دار سرنوشت مردم‌اند، به نیکی امر کنند و از بدی ها بازدارند... .

  اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت‌المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون‌ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

  تقصیر آقای رئیسی نیست! ایشان لابد از خوبان‌اند و هزار وعده خوبان یکی وفا نکند! این هم رویش... ولی نه انصاف است، نه تدبیر و نه خدمت به نظام و انقلاب و اسلام و حجاب، این گونه رفتارها.

  زیاده عرضی نیست!

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی