Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@05:57:32 GMT

تکمیل زنجیره متانول در دستور کار هلدینگ پتروفرهنگ

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۹۹۶

تکمیل زنجیره متانول در دستور کار هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ضمن اعلام این نکته که این هلدینگ فقط به تولید متانول بسنده نمی‌کند، گفت: پتروفرهنگ طرح‌هایی را برای تکمیل زنجیره ارزش متانول و تولید ارزش افزوده بیشتر در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدایی امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) در آیین بهره برداری از سه طرح پتروشیمی که بصورت ویدئو کنفرانس از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری افتتاح شد با اشاره به اینکه ساخت مجتمع کیمیای پارس خاورمیانه از سال ۹۵ برای تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول آغاز شد، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح حدود ۶۰۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجتمع کیمیای پارس خاورمیانه با ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و طبق استانداردهای بین المللی در هفتم خردادماه به تولید رسید، افزود: ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجتمع اشتغال دارند.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: برای تولید روزانه ۵ هزار تن متانول در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه حدود ۴.۵ میلیون مترمکعب گازطبیعی و ۲۲۰ تن اکسیژن مصرف می‌شود.

شاهدایی با اشاره به اینکه هلدینگ پتروفرهنگ ۳ واحد متانولی دیگر نیز در دست اجرا دارد که از این میان پتروشیمی سبلان تا پایان امسال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این هلدینگ فقط به تولید متانول بسنده نمی‌کند و طرح‌هایی را برای تکمیل زنجیره ارزش متانول و تولید ارزش افزوده بیشتر را در دستور کار دارد.

طرح های پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند که افتتاح این طرح‌ها افزایش سالانه ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی و ۷۳۰ میلیون دلار درآمد را برای کشور به دنبال دارند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مرضیه شاهدایی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه جهش دوم صنعت پتروشیمی سال 99 حسن روحانی رئیس جمهوری کیمیای پارس خاورمیانه هلدینگ پتروفرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی بخشی‌زاده، در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی با اشاره به ظهور فناوری هوش مصنوعی از همه بانک‌ها خواست از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.  

وی با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند، افزود: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیاز‌های دیگری در حوزه‌هایی، چون بیمه، لیزینگ، صرافی و ... دارند، لازم است که زیست بوم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد آن می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

بخشی زاده اضافه کرد: ما به عنوان ویترین کسب و کار‌های دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته او، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد سکوی خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر یک کارخانه هوشمندسازی و نوآوری گفت: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری بین بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیستم مرداد ۱۴۰۱ پارسال آغاز شد.

این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، پاسخ به نیاز‌های فناورانه، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار‌های جدید و در نهایت ایجاد شبکه نوآوری در حوزه هوشمندسازی و ارتباط با فعالین داخلی و بین‌المللی، گام بردارد.

این گردهمایی دوروزه با حضور ۷۰ تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است