Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: با شدت گرفتن جریانات مونسون پیش بینی می‌شود از واخر جمعه دریای عمان مواج و متلاطم شود به قدری که ارتفاع موج در نزدیکی سواحل چابهار به ۳ تا چهار متر برسد.

او افزود: شدت تلاطم امواج طوری خواهد بود که در صورت ادامه فعالیت‌های دریایی منجر به غرق شدن شناور‌های سبک و آسیب دیدن شناور‌های بزرگ و سنگین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود شرایط مواج دریا حداقل تا دوشنبه ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارت محدودیت‌های لازم برای تردد قایق‌های سبک و تفریحی و انتقال قایق‌های کوچک به مکان‌های امن توسط مسئولان دریایی مد نظر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به تقویت بارش‌های همرفتی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از اواخر وقت جمعه بارش‌های همرفتی در جنوب استان، سواحل و بر روی دریای عمان شدت می‌گیرد به طوریکه در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و تند بادلحظه‌ای و بارش تگرگ انتظار می‌رود.

حیدری افزود: پیش بینی می‌شود تمرکز بارش‌ها در شهرستان‌های سرباز، راسک، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار، جنوب سراوان، سیب سوران، مهرستان و فنوج باشد.

او  تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش رو احتمال بروز خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری شود و فرمانداری‌ها و ارگان‌های امدادی آمادگی مواجهه با این شرایط را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا بارش شدید باران هواشناسی سیستان و بلوچستان امواج دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک از نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان که بر اثر طوفان در حال غرق شدن بود،‌ توسط ‌شناور امداد و نجات جاسک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد امین امانی ‌اظهار داشت: ‌پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک که یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در 30 مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد.

وی با بیان‌ اینکه  21 خدمه کشتی خارجی توسط شناور امداد و نجات جاسک نجات یافتند، ‌افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند که وضعیت جسمی این دریانوردان خوب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است
  • موج سیلاب در جنوب ایران
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید