Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:26:44 GMT

تلف شدن ۲۴ هزار قطعه ماهی در سوادکوه + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۰۰۵

تلف شدن ۲۴ هزار قطعه ماهی در سوادکوه + فیلم

‍‍‍‍‍‍

ابراهیم فلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: آب رودخانه اوتی جو در منطقه مهدی آباد شیرگاه دیروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه به رنگ نارنجی در آمده بود.
او افزود: کارشناسان بررسی کرده و متوجه شدند پساب یک شرکت با بار اسیدی بسیار بالا بدون تصفیه وارد رودخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی با بیان اینکه این اتفاق مرداد ماه سال ۹۶ هم افتاده بود و این شرکت اقدام به رهاسازی پساب کرده بود، گفت: برای این موضوع به مرجع قضایی شکایت کردیم و شرکت محکوم شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه ادامه داد: شرکت برای اکسید زدایی فلزات از اسید استفاده می‌کند و این پساب به عنوان پسماند‌های ویژه محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه ۳ تا ۴ تن پسماند همچنان در شرکت باقی مانده است، افزود: حجم آلودگی امسال بسیار بیشتر از سال ۹۶ بود و ۲۴ هزار قطعه ماهی به علت آلودگی ناشی از پساب این شرکت تلف شدند.
فلاحی گفت: شیب و آورد رودخانه بسیار کم است و به همین دلیل پساب‌های اسیدی رسوب گذاری کرده و آسیب زیادی به رودخانه زده و محیط زیست رودخانه را تا شعاع دو کیلومتر از بین برده است.
او افزود: برای این موضوع شکایت آماده کردیم و امروز تسلیم مقام قضایی خواهیم کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه گفت: آب این رودخانه به زمین‌های کشاورزی هم می‌ریزد و مردم می‌توانند از این شرکت شکایت کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سوادکوه پساب های صنعتی شهرک های صنعتی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید

احد جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر به ویژه در فروردین ماه، جان دوباره ای به رودخانه‌ها و تالاب‌های استان کرمانشاه بخشید.

وی افزود: میزان بارندگی‌ها برای احیا تالاب‌های خشک شده مطلوب است و در حال حاضر رودخانه‌ها و تالاب‌های کرمانشاه در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه محیط زیست دارد که می‌توان به پناهگاه حیات وحش دشت قراویز شهرستان سرپل‌ذهاب اشاره کرد که تنها زیستگاه آهو ایرانی در غرب کشور است.

وی افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰۰ گونه جانوری شناسایی و به ثبت رسیده است.

جلیلیان با اشاره به میزان پراکندگی گونه‌های جانوری در استان کرمانشاه، گفت: ۴۸ گونه پستاندار، ۱۸۶ گونه پرنده، ۳۴ گونه دوزیست و خزنده و ۳۳ گونه از انواع مارها در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

کد خبر 6080419

دیگر خبرها

  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود