Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:09:27 GMT

مسکن ارزان می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۰۵۸

مسکن ارزان می شود؟

رییس اتاق تعاون ایران می گوید با راه اندازی بورس مسکن بسیاری از سرمایه ها جذب و صنایع مرتبط با بخش مسکن رونق خواهد گرفت.

بهمن عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا بورس املاک موجب افزایش قیمت مسکن نمی شود؟ گفت: ما در شورای عالی بورس به دلالان اجازه هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت را نخواهیم داد و معتقدیم که با راه اندازی بورس املاک و مستغلات، ساخت و سازها و تولید مسکن در کشور گسترش می یابد و صنایع مرتبط با بخش مسکن رونق می گیرد و همین مساله کاهش قیمت مسکن در کشور را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:انتظار داریم تا چهار ماه آینده بورس مسکن راه اندازی شود که ۳۵ درصد سهام آن توسط بخشهای تعاونی و خصوصی با مشارکت اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، ۳۵ درصد توسط نهادهای غیردولتی عمومی و ۳۰ درصد در قالب پذیره نویسی به مردم واگذار شود.

رئیس اتاق تعاون در ادامه از آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت در عید غدیر خبر داد و گفت: پس از آنکه ۳۰ درصد سهام عدالت در مرحله اول آزادسازی شد، ۳۰ درصد دوم سهام عدالت از روز شنبه و در عید غدیر آزاد می شود و با پیش بینی های صورت گرفته مقرر شده ۴۰ درصد مابقی تا پایان سال آزادسازی شود که یک نوبت آن در ایام دهه مبارک فجر خواهد بود.

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حضور مردم در برگزاری مجامع وجود دارد یا نه؟ گفت: حضور ۲۸ میلیون نفر در مجامع شرکت های سرمایه گذاری برای اعمال رأی کار ساده ای نخواهد بود؛ لذا با توجه به آنکه مجامع شرکت های سرمایه گذاری، تعاونی های سهام عدالت هستند، تاکید ما این است که این تعاونی ها مجامع را برگزار کنند.

وی پیش بینی کرد با توجه به افزایش قابل توجه قیمت ها و رشد بورس، دارندگان سهام عدالت از سود و مزایای آن به نحو مطلوبی بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت مسکن بورس املاک سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتخاب کارگزاری مفید به عنوان کارگزار اول در لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی کارگزاری مفید به دو مدال نقره لیگ قهرمانان فیاس رسید

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!