Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی "هاشم‌ زهی" امام جمعه اهل سنت تفتان در پاسخ به این سوال که قبل از انقلاب جایگاه علمای دین چطور بوده است به خبرنگار  خبرگزاری تقریب گفت: قبل از انقلاب مکتب خانه هایی به صورت محدود در ایران وجود داشت اما شرایط ایجاب می‌کرد تا طلبه ها به خارج از ایران برای تحصیل سفر کنند آن هم به کشورهایی مثل عربستان سعودی و پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی همجوار زیرا در این استان حوزه علمیه ای وجود نداشت تا طلبه ها بتوانند به راحتی دروس دینی را فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:اما اکنون به حول و قوه الهی و به برکت انقلاب اسلامی مدارس علوم دینی در هر شهر، روستا و منطقه وجود دارد و فعال هستند.

مولوی هاشم زهی ادامه داد: همه ما مسلمانان از همان زمان طاغوت از شرک و مشرکین بیزار بودیم و هم اکنون نیز شیعه و سنی از شرک و کفر بیزارند و زیر پرچم اسلام و تحت لوای الله اتحاد خودمان را حفظ می‌کنیم تا بتوانیم مشرکین را شکست بدهیم و همه ما مسلمانان باید به طور قلبی یکدیگر را در آغوش بگیریم.

امام جمعه اهل سنت تفتان در ادامه گفت: ما به برکت انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ در منطقه نوک آباد مسجدی را ساختیم و اولین نماز جمعه را در آن و در همان سال اقامه کردیم. یکی از آثار انقلاب این بود که تبعیض هایی را که در زمان پیش از انقلاب اسلامی بین اهل سنت و شیعه گذاشته می‌شد را از بین برد.


انتهای پیام/
گفتگو از :محسن سپاهی

منبع: تقریب

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به اسرائیل دنیا را به حیرت واداشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم رژه روز ارتش با اشاره به حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پس از گذشت چند روز از این حمله هنوز رسانه‌های دنیا از آن سخن می‌گویند که نشان از اقتدار ایران اسلامی است.

آیت الله عبادی صلابت ارتش، سپاه، انتظامی و بسیجیان ایران اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: امروز مردم حامی و قدردان دلاورمردی‌های نیرو‌های مسلح هستند که نمونه آن را در دفاع مقدس را دیدیم.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران بیداری جهانی ایجاد شده است گفت: این بیداری به برکت اقتدار جبهه مقاومت، دشمن را به رسوایی کشانده و مقدمه‌ای بر پایان افسانه فریب غرب است.

امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان هم با اشاره به اینکه ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح در اوج اقتدارند گفت:امروز نیرو‌های مسلح با بروز‌ترین تجهیزات نظامی کاملا بومی به قدرت بازدارندگی رسیده و هیچ نگرانی ندارند.

دیگر خبرها

  • تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با عملیات وعده صادق
  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • حمله سپاه به اسرائیل دنیا را به حیرت واداشته است
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است